Week in Beeld #63: een heerlijk weekend bij mijn ouders, een fijn familiebezoek, feest in huis en helaas...erg verdrietig nieuws


Zoals je wellicht al had gelezen op mijn Facebookpagina, bracht ik afgelopen weekend mét de kids en zonder laptop door bij mijn ouders. Het werden gezellige dagen met veel zon en eindeloos speelplezier. Vera en Thomas vermaakten zich urenlang buiten samen met onze nichtjes. Ook gingen we wandelen met het ezeltje van mijn ouders, kijk eens hoe schattig 😍! Kortom: het was Genieten met een grote G.










Samen met de hond maakte ik op zaterdagochtend een fijne wandeling in het ochtendzonnetje. Heerlijk vind ik dat!















 Zoals ik al schreef speelden de kinderen urenlang buiten. Mijn ouders hebben wat grond en dus lekker veel ruimte. Thomas bouwde samen met één van de nichtjes een slakkenhotel en Vera creëerde een zelfverzonnen herfsttuintje. Super leuk!

Bij mijn ouders thuis hadden we samen twee avonden achtereen gesjoeld. Dat was lang geleden! Toen we zondag weer thuis kwamen moest ook direct de sjoelbak erbij gepakt worden. Uiteraard won ik alle potjes glansrijk 😂😄!













Later die zondagmiddag wilde Thomas graag een rondje fietsen met manlief en stortten Vera en ik ons op wat herfstig geknutsel. Wat vind je van ons eindresultaat??











Op school is Vera ook flink aan de knutsel, ze maakte er deze schattige diertjes. Haar klasgenootjes hebben zelfs al gezegd dat ze wel hun nieuwe knutseljuf kan worden. Ze glunderde helemaal toen ze ons dit vertelde! Manlief had op dinsdag een gesprekje met haar juf, en hoorde dat ze een hele goede start heeft gemaakt in groep vijf. Super fijn om te horen, de kleine klas doet haar echt goed!


Maandag was een bijzondere dag, want er stond een bezoek gepland met de mama van Vera en haar ouders (de opa en oma van Vera dus). Eens per jaar staat er zo'n speciaal bezoekje op de planning en Vera geniet hier erg van. Ook dit keer werd ze weer verwend met leuke cadeautjes en had haar opa, volgens traditie, weer zijn super lekkere appels meegenomen. Met zijn allen gingen we een klein stukje varen (en maakte ik deze mooie foto) en een taartje eten aan de overkant van het water. Het werd een fijne middag, wat enigszins een opluchting was omdat het vorige bezoek van moeder niet zo goed verliep.





 Het is herfst (hoewel de huidige temperatuur iets anders doet vermoeden 😉) en ik geniet daar zo ontzettend van! Vooral de prachtig gekleurde bomen vind ik echt fantastisch. Deze boom fotografeerde ik onderweg naar mijn werk.
 Donderdag was het groot feest hier in huis! Het was die dag namelijk precies een jaar geleden dat wij de pleegoudervoogdij over Vera kregen! Iets waar we allemaal nog steeds heel erg blij mee zijn en wat voor Vera (en haar gevoel van veiligheid en er mogen zijn) héél erg belangrijk is. Tijd dus om dit heuglijke feit te vieren: als toetje aten we die avond taart, met een kaarsje erop dat Vera natuurlijk uit mocht blazen. Apetrots was ze, net als wij 💞!!








En toen was het alweer weekend. Op vrijdag verraste ik de kinderen met 'borrel eten': allemaal kleine hapjes in plaats van een standaard maaltijd. Ik had lekkere kaasjes, toastjes en allerlei snoepgroenten gehaald. Vera en Thomas genoten met volle teugen, maar ikzelf was helaas niet lekker en kon dus niet echt meegenieten. Ach ja... wel goed voor de lijn zullen we maar zeggen 😂. Zaterdag voelde ik me nog steeds behoorlijk beroerd, waardoor we een verjaardagsfeestje moesten afzeggen (sorry L., we maken het binnenkort goed!). Even rustig aan doen dus maar, dit weekend.


Volgende week wordt namelijk weer druk genoeg. Helaas beginnen we die week een beetje verdrietig: we gaan maandag naar de begrafenis van de oma van manlief, die op 98 jarige leeftijd is overleden afgelopen week. Zo bijzonder dat hij zo lang een oma heeft gehad en dat onze kinderen haar zelfs hebben mogen leren kennen 💖. Vera en Thomas waren allebei erg geschrokken en verdrietig toen we het vertelden. Beiden maakten ze op school een mooie tekening, die we maandag samen op de kist gaan neerleggen. Daarnaast maakte Vera voor ons alle vier een zwart armbandje, als troost. Het wordt de eerste uitvaart die de kinderen bewust meemaken, best spannend dus. Het wordt vast een mooi afscheid, wat deze bijzondere vrouw ontzettend verdient! Stiekem vindt Vera het ook best een beetje interessant, zo´n begrafenis, en kijkt Thomas  enigszins uit naar het gezellige samenzijn met familie na afloop. En ach, dat is prima, want ook dat hoort erbij. We vieren samen het leven..!
Ik wens jullie allemaal een hele mooie week toe 😘😘!












Reacties

Best gelezen berichten