Week in Beeld #58: weer naar school en nieuwe schoenen


Back to school! Deze week startten Vera en Thomas allebei op hun nieuwe school. Super spannend, maar gelukkig hadden ze er beiden héél veel zin in! Ik geloof dat manlief en ik zenuwachtiger waren dan de kids zelf 😂. De eerste dag brachten we ze samen weg en haalden we ze 's middags ook weer samen op, fijn. Vol enthousiaste verhalen kwamen zowel Vera als Thomas uit school, wat hadden ze het leuk gehad! Vera bleek een goede klik met een aantal klasgenootjes te hebben en Thomas had al grote lol gehad met zijn nieuwe juffen: een goede start dus. En daar ben ik natuurlijk SUPER blij mee, en uiteraard ben ik ook SUPER TROTS op de kinderen!!





De hond genoot ontzettend van de stilte en rust in huis nu de kids weer naar school waren. Op maandag lag ze de hele dag te slapen, languit op de bank, hahaha!













Op zondag hadden we trouwens de vakantie gezellig afgesloten door een kleine skatebaan in de buurt op te zoeken, waar Vera en Thomas heerlijk stepten. Daarna gingen we lekker een ijsje eten.













Die dag zette ik alvast alle broodtrommels en bekers klaar voor de volgende dag. Ineens kreeg ik last van een enorme opruimwoede en mestte ik ook nog even de kledingkasten en de schoenenkast uit. Daarnaast bekeek ik welke winterjassen nog pasten en pakte ik uiteindelijk twee volle boodschappentassen met kinderkleding in voor een vriendin, die een jongen en meisje heeft die net iets jonger zijn dan Vera en Thomas. Fijn, dat gaf een heerlijk opgeruimd gevoel zeg!








En aangezien er weer ruimte was gekomen en de kids beiden enorm waren gegroeid de afgelopen tijd, bestelde ik direct nieuwe schoenen (voor mezelf ook maar meteen een paar, dat had ik wel verdiend, vind je ook niet 😉). Tof zijn ze hè?!







Dit is ook zó fijn: nu we niet meer op en neer hoeven te rijden naar onze oude woonplaats om de kinderen naar school te brengen, hebben we 's ochtends weer alle tijd om samen rustig aan tafel te ontbijten en boterhammen voor de lunch te smeren. 









Ook super: we kunnen Vera en Thomas nu op de fiets naar school brengen. Vooral Thomas is hier erg blij mee, want zijn oude school was hiervoor veel te ver weg van ons huis. Op de andere foto zie je Thomas' eigen werkplekje in de klas. Hij zit in een kleine groep op een ZMLK school, met maar zeven kinderen en héél veel begeleiding. Het lokaal is heel prettig ingericht, heel rustig en met zacht getinte kleuren. 

Op woensdag was het een klein beetje feest, want manlief en ik waren die dag 12 jaar getrouwd (en alweer 16 jaar samen ❤). Deze foto van ons maakte Vera eerder deze week bij de skatebaan 😍. 








Op mijn werk hadden een collega en ik vorige week last van een kleine after holiday dip, tijd dus voor wat ongein; we hingen een schilderij gekanteld op. Deze week bleek het nog steeds hetzelfde te hangen (ondanks het feit dat al een aantal andere collega's er de hele dag naar hebben moeten zitten kijken 😂, want het is een flexplek). Nu is het dus mijn experiment geworden, want inmiddels ben ik wel nieuwsgierig geworden hoe lang het zal duren voordat iemand dit doorheeft. Hahaha, heel flauw, maar stiekem heb ik de grootste lol, dat snap je wel 😊…








Kijk, deze gave wandrekken kocht ik deze week bij Action. Ideaal om tekeningen van de kinderen op te hangen, want op de muur met magneetverf vielen deze de hele tijd naar beneden. Leuk zijn ze hè?















Op vrijdag is Vera al vroeg uit. Samen gingen we na school even de stad in om daar te lunchen. Vera dronk een heuse 'babycinno' en was helemaal in haar sas daarmee 😍. Daarna doken we een hele toffe kringloopwinkel in, waar we een paar leuke dingetjes op de kop tikten. Vera kocht van haar eigen zakgeld een tas met grote bloem erop, en paradeerde daarmee vervolgens uiterst trots in het rond 😎.

Wat een week; wat ben ik blij met de goede start op school voor de kids! Op naar het vervolg!
Tot slot deze foto, die ik maakte tijdens een ochtendwandeling in de buurt, heerlijk rustig, helemaal in mijn eentje (nou ja, met de hond dan, maar die kletst niet zoveel  en is tamelijk rustig 😂).
Fijn weekend allemaal 💋💋!!








Reacties

Best gelezen berichten