Week in Beeld #61: Vera deed iets wat ze héél lang niet durfde, Thomas had het even moeilijk en twee studiedagen terwijl ik moest werken (HELP!)


Daar zijn we weer! Nadat we vorige week zaterdag een enorm relaxte dag hadden gehad, vonden we het op zondag tijd voor wat meer activiteit. Daarom gingen we lekker zwemmen! Manlief had mijn wattige hoofd van me overgenomen, dus ik ging alleen met de kids op pad. Nu ze beiden hun A Diploma hebben durf ik dat best aan. Het werd een gezellige middag en Vera en Thomas gingen wel 100 keer van de glijbaan (ik heb niet geteld, dit is slechts een ruwe schatting 😉). Heerlijk dus!









De rest van de middag was Vera druk met alle dieren. Kijk hier eens, ze geeft één van haar cavia's én de hond (die anders stikjaloers wordt, en dat herkent ze wel 😏) tegelijk aandacht door ze te aaien. Onze dierenvriendin 😍.













Eerder deze week schreef ik een blog over pleegouders als puinruimers, waarin ik onder andere beschrijf zo blij te zijn dat Vera haar gevoelens steeds beter kan verwoorden. Dit doet ze regelmatig door ze op te schrijven. Deze week ontving ik van haar deze twee briefjes. Eén met héél veel kusmondjes en 'Love' erop, de ander met woedende letters en een hele boze inhoud: 'ik ben BOOS op mama'. Knap van haar hè?! En het past zó bij haar dat ik jullie twee zulke uiteenlopende briefjes kan laten zien 😊…








Maandagochtend had Thomas het even moeilijk. Vera was héél erg zenuwachtig voor iets dat die middag op de planning stond (jaaa, ik houd je nog heel even in spanning hoor 😂) en reageerde dat af op ons allemaal. Thomas kan daar niet goed tegen, zoveel geluid en bombarie op de vroege ochtend, en werd daar even erg verdrietig van. Hij zocht rust en vond troost in het knuffelen van onze lieve hond Kenya, die achterin de tuin zat. Op dit soort moeilijk momenten is zij er altijd voor hem, heel bijzonder om te zien dat die twee zo'n mooie band hebben met elkaar 💖. Gelukkig hielp het knuffelen goed en was Thomas weer vrolijk voordat hij naar school vertrok!






Ennnnn (*tromgeroffel 🎶*)… dít gingen we dus 's middags doen: WE LIETEN GAATJES SCHIETEN! Tot op heden wilde Vera dit echt niet, en wij lieten uiteraard die keuze bij haarzelf. Ze durfde niet, was bang dat het teveel pijn zou doen en had zich verhalen over een enorm schietpistool in het hoofd gehaald 💥🙉. Nu ik had aangekondigd een tweede gaatje in mijn oren te willen laten schieten, besloot ze dat ze het wel aandurfde. Zo stoer! En oh, wat was ze zenuwachtig zeg. De dames van de winkel moesten een beetje lachen om haar nerveuze geratel en eindeloze stroom vragen, en besloten tegelijk ieder één oorbel te schieten, zodat ze er meteen vanaf zou zijn. Het ging super goed, ze was hartstikke dapper en zoooo blij toen de schattige lieveheersbeestjes die ze had uitgezocht op hun plek zaten. En je begrijpt, ik was weer eens apetrots op haar 💪!! Ze is helemaal in haar (k)nopjes 😉met haar nieuwe oorbellen en laat ze heel de week al aan Jan en alleman zien 😍.
Ikzelf was natuurlijk nét zo stoer tijdens het schieten van mijn tweede gaatjes 😊. Ik koos voor kleine sterretjes 🌟en ben er ook héél blij mee!














Terwijl Vera en ik dapper zaten te wezen was Thomas met manlief de speelgoedwinkel ingedoken. Hij had nog twee cadeaubonnen die hij op zijn verjaardag had gekregen en besteedde deze aan een stoere 'Max Verstappen' op afstand bestuurbare auto. De rest van de middag was hij druk met Max en liet hij hem over allerlei zelfgemaakte schansjes rijden 🚗.







Ik vertelde net al dat Vera haar gevoelens vaak op papier zet. Ook verhaaltjes schrijven vindt ze helemaal leuk (van wie zou ze dát nou hebben geleerd 😉). Deze week had ze op school een verhaal geschreven over haar zelfbedachte personages 'Love' en 'Léon'. Twee cavia's die samen allerlei avonturen beleven, super schattig 🐹🐹!










Op donderdag en vrijdag was Vera vrij in verband met studiedagen. Ik moest echter zelf nog heel veel voor mijn werk doen. Help, hoe moest dat nou?? Gelukkig besloot Vera ook te gaan 'werken' naast me 😊. Ondanks haar continue gebabbel (wat enigszins afleidde moet ik bekennen 😱) heb ik toch een hoop werk weten te verzetten. En terwijl Vera tv keek kon ik zelfs wat telefoontjes afhandelen. Fijn dat dit nu mogelijk is, kleintjes worden groot 😺!



Donderdagmiddag kwamen de ouders van Thomas op bezoek. Ze brachten dit cadeautje voor hem mee, nog voor zijn verjaardag. Hij was er blij mee en haalde de Max Verstappen auto er ook weer bij. Het werd een gezellig bezoekje met veel gerace!
Die middag ontving ik bericht dat Thomas een beschikking toegewezen heeft gekregen vanuit de gemeente om op woensdagmiddagen dagbesteding bij een manege hier in de buurt te gaan volgen. Zij hebben een speciaal programma voor kinderen met een verstandelijke beperking. Super, hij kijkt hier zó naar uit, zeker nu Vera ook weer gestart is met haar paardrijlessen (daar was hij namelijk nogal jaloers op 🙈). Hij heeft enorm veel zin om te starten, dus hopelijk kan dit op korte termijn.





Op vrijdag was Vera dus wederom vrij en moest ik wéér een aantal zaken afhandelen voor mijn werk, wat gelukkig vanuit huis kon. In de ochtend waren we eerst samen heel even de stad ingegaan, want Vera had haar zinnen gezet op het kopen van een knijpbal met allemaal van die kleine balletjes erin (geen idee hoe die dingen heten, maar je snapt hopelijk een beetje wat ik bedoel 😃). Het regende pijpenstelen en we moesten even wachten tot de speelgoedwinkel openging, dus we schuilden onder het luifel van een andere winkel. Daarna was het droog en kon Vera haar bal showen. Ikzelf vond bij Action een tof kleedje voor op onze 'boekenkastkamer' (klinkt enigszins decadent, vind je ook niet 😂?). Het kleedje maakt de kamer helemaal af vind ik!




Op vrijdagavond was ik harstikke gaar, met name van het vele werken deze week terwijl ik ook Vera de nodige aandacht probeerde te geven. Ik besloot dus dat het tijd was om mezelf te trakteren op...sushi 🍣😋! Dat vind ik zó lekker, maar het bestellen doe ik bijna nooit. Voor de vorm at ik die avond een heel klein beetje mee met de kinderen (manlief zou laat thuiskomen), en toen zij op bed lagen wist ik de bezorger net te onderscheppen voordat hij op de bel drukte (ik mocht natuurlijk niet betrapt worden want dan zouden meneer en mevrouw hoogst beledigd zijn geweest dat ik niet ook voor hen iets lekkers had besteld 🙈, wat een slecht mens ben ik hè 😈😉?!). Netflix aan, op de bank ploffen en genieten maar! Af en toe is dit hard nodig, even wat tijd en aandacht voor mezelf.

Ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend met misschien ook wel zo'n heerlijk ontspannen momentje, of met veel (gezins-)plezier en vertier natuurlijk! Have fun 💋💋!!















Reacties

Best gelezen berichten