Week in Beeld #57: een feestelijke verjaardag in Toverland, weer aan het werk en... zo vierden we Thomas' verjaardag met zijn familie


 Hieperdepiep, HOERA!! Afgelopen maandag was Thomas dan echt jarig en werd hij alweer negen jaar, wow! Super bedankt voor al jullie lieve felicitaties ๐Ÿ˜. Al een tijdje terug bedachten manlief en ik een leuk uitje voor op Thomas' verjaardag: we zouden naar Toverland gaan, want dit wilde hij al zooooo lang. Eindeloos had hij allerlei YouTube filmpjes gekeken over dit pretpark dat dit jaar een compleet nieuw deel opende. Hij sprong letterlijk juichend in de lucht toen we hem vertelden wat we op zijn verjaardag zouden gaan doen. Zรณ mooi om te zien hoe intens blij ons lieve mannetje kan zijn ๐Ÿ’š! Omdat Thomas jarig was mocht hij gratis naar binnen en kreeg hij deze button. Dat leverde natuurlijk een hoop felicitaties op de rest van dag, en hij straalde iedere keer weer. Telkens wanneer iemand hem vroeg hoe oud hij was geworden zei hij vol overtuiging: "acht". Waarop Vera achter hem direct: "nee, negen!" riep en er even ter info bij vertelde dat zij de zus van de jarige Job was, en tevens negen jaar oud ๐Ÿ˜‚.

Het was een vrij rustige dag in het park en we hebben dus van veel attracties kunnen genieten. Ook van een aantal achtbanen ๐Ÿ˜ฑ, wat me voor de rest van de week een schorre stem opleverde (hahaha, ik ben niet zo'n held dus ๐Ÿ˜‰).













Deze week waren we verder zoet met het in elkaar zetten van een heleboel Knex (Thomas was enorm verwend, vindt dit hรฉรฉl erg leuk maar heeft er uiteraard nog wel hulp bij nodig) en een plekje zoeken voor zijn andere cadeautjes, zoals de klok die nu boven de houten boom op zijn kamer hangt. Kan hij mooi vanuit zijn bed zien of het al tijd is om op te staan!

Op dinsdag was voor mij de zomervakantie dan echt voorbij...veel te snel! Ik had niet zoveel zin om te gaan werken dus nam ik maar een extra grote mok koffie mee voor onderweg ๐Ÿ˜Š. Gelukkig werd het een hele leuke werkdag, en vind ik het inmiddels al helemaal niet meer  nog maar een heel klein beetje jammer dat de vakantie voorbij is ๐Ÿ˜Ž…










Op donderdagmiddag stond er weer een ouderbezoekje op de planning. Een bijzondere dit keer, want we wilden natuurlijk Thomas' verjaardag nog vieren met zijn ouders! Ook zijn oma kwam mee, dit gebeurt zo ongeveer eens per jaar. Zij vindt het uiteraard heel fijn haar kleinzoon te zien en Thomas vindt het met name interessant omdat zij de vrouw is van wie hij zijn mooie huidskleur heeft geรซrfd ๐Ÿ˜. Omdat het dus een bijzonder bezoek was zochten we een leuke locatie uit waar lekker samen gespeeld kon worden. Er was wat wisselvallig weer voorspeld en dus kozen we voor een binnenspeeltuin. Thomas genoot met volle teugen en Vera trouwens ook. De ouders van Thomas zijn ook dol op haar en betrekken haar altijd bij hun spel met Thomas, super lief en knap vind ik dat! Het werd voor iedereen dus een fijne middag.



Van zijn oma kreeg Thomas geld voor in zijn spaarpot, en van ouders kreeg hij onder andere deze wekker. Vrrrrroemmmmm! Nu kan hij dus extra checken of het รฉcht wel tijd is om op te staan ๐Ÿ˜œ!


Op vrijdag ging ik eventjes samen met Vera op pad. Na alle aandacht die afgelopen week naar Thomas was uitgegaan kon zij wel even wat รฉรฉn op รฉรฉn tijd gebruiken. Ik vond trouwens dat ze het, ondanks heus wel wat jaloerse buien, best goed had gedaan allemaal! Samen gingen we naar de Action om knutselspulletjes te halen. Ik vond er deze schattige stickerboekjes, die kon ik natuurlijk niet laten liggen. En ook voor de hond brachten we een verrassing mee: een speelgoedkrokodil. Ze was er blij mee zoals je ziet, en ging het beest direct te lijf ๐Ÿ˜‚.

Die middag gingen we dus heerlijk knutselen. Vera en Thomas maakten beiden (met hulp van manlief en mijzelf) deze leuke huisjes. Het complete pakketje hiervoor (zie links bovenin) kost slechts €2,49! En het eindresultaat was erg leuk. Je kunt er kleine spulletjes of "schatten" in bewaren of er gewoon lekker mee spelen als een soort poppenhuisje ❤.
Ikzelf stortte mijn creativiteit even op een stel simpele grote waxinelichtjes. Met behulp van servetjes leukte ik ze op. Dat deed ik zo: je knipt uit een servetje de vorm van het waxinelichtje, inclusief een gaatje voor het lontje. Dan leg je dat op de kaars, en vervolgens blaas je er overheen met een fรถhn. Door de warmte smelt het kaarsvet een beetje en hecht de servet zich aan de kaars. Super simpel en super leuk!

Dit weekend maken wij ons op voor de start van het nieuwe schooljaar, op de nieuwe scholen van de kids. Spannend, maar gelukkig hebben ze er beiden hรฉรฉl veel zin in! Volgende week horen jullie hoe de eerste schoolweek is verlopen. Voor nu, een heel fijn weekend nog allemaal. Ik ga even wat broodtrommels opsnorren ๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜Š๐Ÿ’‹๐Ÿ’‹...

Reacties

Best gelezen berichten