Week in Beeld 55: een bomvol vakantieverslag!!

Joepie!! Afgelopen week waren wij op vakantie! 
Aan het einde van vorige zomer hadden we via 
Marktplaats een tweedehands tent aangeschaft. Een echte joekel, waarin we met zijn vieren alle ruimte zouden hebben. Alleen...door de verhuizing hadden we hem nog steeds niet uitgeprobeerd en zat het er financieel ook echt niet in een dure vakantie te boeken. Maar toen kwam Thomas met een lumineus idee! Waarom zetten we de tent niet op in de wei bij opa en oma, vroeg hij zich hardop af. Wat een super plan! Mijn ouders wonen in een klein dorpje in Brabant en hebben heel veel ruimte om hun woning. Ook zij vonden het een goed idee; terwijl wij op hun huis en dieren pasten gingen ze zelf ook een klein weekje weg. Zie hier onze prachtige Ên zonovergoten vakantiebestemming van deze zomer!

Bij deze nog wat mooie plaatjes, genomen op onze fantastische "5 sterren camping". Ooit eerder zulke ruime staanplaatsen gezien?! En dat uitzicht...😍😍😍!!


Het was natuurlijk fantastisch kampeerweer, we hebben ontzettend geboft! De eerste nacht sliepen we erg weinig, de kinderen bleven maar draaien op hun luchtbedden en ikzelf kon de slaap daardoor ook echt niet vatten. Gelukkig ging het daarna beter, en sliepen we als roosjes! Omdat het zo warm was gingen we twee dagen achtereen zwemmen in lokale zwembaden. HÊÊrlijk! En Thomas bereikte een nieuwe mijlpaal: hij ging van de duikplank! Nog niet net als Vera (onze allesdurver) van de hoge, maar hij was zÃŗ trots toen hij eindelijk de sprong durfde te wagen 💙 đŸ’Ļ. Op ÊÊn van deze twee dagen kwam ik een vriendin tegen die ik al ken sinds de middelbare school. Super leuk en fijn om even bij te kletsen 💖. De andere dag gingen onze nichtjes gezellig mee zwemmen!

Kijk, daar verderop in de wei staat de ezel van mijn ouders. En wie heel goed tuurt, ziet ook een stel kleine zwarte schaapjes staan. Tel hier nog een kat en een konijn bij op en je hebt alle dieren waarvoor we deze week zorgden. Het konijn viel helaas halverwege de week af, hij was al heel erg ziek en we vonden hem op een ochtend dood in zijn kooi... Gelukkig wisten de rest van de viervoeters in leven te houden en hadden we daarmee heel veel plezier 😊🐏🐈🐴!












Kijk onze stoere Vera hier eens in actie: we bezochten een museum waar ik als kind vaak kwam (ik groeide op in de omgeving van waar mijn ouders nu wonen) en daar was een vogelshow (voor mijzelf een crime, want ik ben SUPER bang voor vogels 😨!). Vera mocht meedoen en na afloop van de show met ÊÊn van de vogels op de foto. Wat was ik trots!!

Aangezien mijn ouders dichtbij de grens wonen konden we makkelijk een bezoekje aan Antwerpen brengen. We gingen met de trein vanaf het eerste station over de grens. Kinderen tot twaalf jaar reizen in BelgiÃĢ gratis, we kregen ook nog eens een leuk boekje en een speciaal kinderkaartje mee, waarop Vera zelf schreef van waar naar waar we reisden. Toen de conducteur vervolgens langskwam om ouderwets het kaartje te knippen was het feest compleet! De kinderen keken hun ogen uit, want dat kennen we niet meer in Nederland. Ze voelden zich echte wereldreizigers 😂😂😂. In Antwerpen aangekomen bewonderden we het prachtige station. Daarna gingen we naar Comicsstation, een indoor attractiepark vol met avonturen waarin diverse striphelden centraal staan. Echt een aanrader, mocht je er eens in de buurt zijn! We genoten met volle teugen.
Helaas was op de terugweg bij Vera echt de koek op. Zij kan niet zo goed tegen het wat meer onvoorspelbare van zo'n lange zomervakantie en alle spanning kwam er dan ook even flink uit. Haar boze buien richten zich de laatste tijd met name op mij. Ze heeft continu het gevoel dat ik Thomas veel meer aandacht geef, hoe zeer ik ook mijn best doe haar telkens de bevestiging te geven dat ik haar zie, hoor en ontzettend lief vind. Het enige wat bij zo'n vlaag van woede een klein beetje helpt, is het benoemen van Vera's gevoelens en uiten dat ik het zo naar voor haar vind dat ze zich zo rot voelt. Het was jammer dat zo'n leuke dag zo eindigde, maar dit hoort er nu eenmaal bij binnen ons gezin, ÃŗÃŗk in de zomervakantie. In kleine stapjes probeer ik tegenwoordig aan Thomas een beetje uit te leggen waar Vera soms last van heeft. Hij kan er namelijk zo ontzettend verdrietig van worden...




Eigenlijk best heel leuk, zo'n vakantie dichtbij alles wat mij vroeger heel vertrouwd was. Ik heb Vera en Thomas heel wat plekken laten zien waar ik als klein meisje graag kwam. Zo deden we een boodschapje in de buurt van mijn oude basisschool. Ze vonden het super interessant om te zien waar ik een groot deel van mijn jeugd doorbracht (waarbij ik maar losliet dat Vera dacht dat dit zich afspeelde in een tijd dat er nog geen auto's waren...nee meisje, zo oud vÃŗel ik me soms heus wel eens, maar dat bÊn ik echt nog niet hoor 😂😜). 
















Reacties

Best gelezen berichten