Week in beeld #9: groot feest, een kleine verhuizing en back to school!

 
Vorige week eindigde met groot feest: Thomas werd acht! Een huis vol visite, een tafel vol lekkers en super leuke cadeautjes: Thomas genoot met volle teugen!
Het weer zat ook nog eens aardig mee, dus het grootste deel van de tijd konden we heerlijk in de tuin zitten en Thomas kon zijn gloednieuwe EzyRoller uitproberen. Nog nooit van gehoord? Nou, dat had ik ook niet hoor, totdat ik op Google zocht naar 'leuke cadeautjes voor jongens', in een wanhopige poging een briljant idee op te doen. Dat lukte, want wat een leuk ding is dit zeg! Door je voeten heen en weer te bewegen ga je vooruit. Thomas was helemaal in zijn nopjes ermee. Geslaagd cadeau dus, bedankt Google ;-) !!
Zo ziet hij er trouwens uit, wij bestelden hem vanzelfsprekend in de lievelingskleur van Thomas, groen:







Ook een schot in de roos bleken deze autootjes, die Thomas van oma kreeg. Ze zijn van Ikea en je kunt ze eindeloos veranderen. Aangezien Thomas enorm van bouwen houdt was hij er de hele week zoet mee.


Begin 2016 waren Hamburger en Drumstick bij ons komen wonen, Vera's cavia's. Eerst stonden ze op haar kamer, maar omdat Vera niet alleen boven durfde te zijn en wij vonden dat ze dan te weinig aandacht kregen, verhuisden ze naar de woonkamer. Inmiddels wil Vera weer gaan oefenen met spelen op haar kamer, dat gaat steeds een stukje beter. En dus mochten de cavia's (op proef) weer terug naar haar kamer verhuizen. Dolgelukkig was ze! Thomas, onze eigen interieurstylist, bedacht dat we in de woonkamer op de lege plek die de cavia's achterlieten wel een chillplekje konden creëren. En zo geschiedde. Leuk geworden hè?! Een fijn hoekje om een boek te lezen of lekker naar muziek te luisteren.
 Op maandag was het voor Vera en Thomas weer tijd om terug naar school te gaan. Na zes weken vrij hadden ze daar gelukkig enorm veel zin in! Natuurlijk bracht het ook de nodige spanning met zich mee. Vera maakte zich druk om de moeilijke rekensommen die in groep 4 op het menu zouden staan, en Thomas vroeg zich af wat er allemaal veranderd zou zijn op school.
Manlief en ik namen het er maandagochtend meteen van en besloten het kind in onszelf even volop aandacht te geven door naar de Harry Potter expositie in Utrecht te gaan. Alle films zagen we samen en de kinderen vinden ze nog veel te eng, dus was dit een super leuk uitje om met zijn tweetjes te ondernemen!


Later in de week was het tijd voor een ouderbezoekje. Dit keer kwam de mama van Vera langs. We gingen samen naar een speeltuin en daarna thuis wat drinken. Ik kwam er wederom achter dat een bezoek in de eerste schoolweek niet ideaal is. De kinderen waren moe en daardoor leken hun oren spontaan hun functie te hebben verloren. Ik was dus continu aan het corrigeren, en daarnaast Vera aan het stimuleren lekker met haar moeder te gaan spelen. Na het laatste bezoekje waarin moeder had gezegd dat ze Vera wel mee zou willen nemen naar huis zat de schrik er nog steeds goed in. Ik werd dus nauwgezet in de gaten gehouden en moest Vera veel steun en nabijheid bieden.



Eigenlijk was het me best meegevallen, die eerste week school en weer werken. Ik had nog energie voor tien, dacht ik. Pas toen ik in volle vaart tegen de droogmolen in de tuin aanliep en er een grote bult op mijn voorhoofd verscheen merkte ik hoe moe ik zelf ook was. Het begeleiden van het bezoek en Vera die in de avond een hoop vragen had gesteld over de rechtszaak omtrent pleegoudervoogdij die over een tijdje zal plaatsvinden hadden erin gehakt. Een kneiterlabiele huilbui en een straffe bak koffie later ging het wel weer hoor, maar ik had het eventjes helemaal gehad. Heb jij dat ook weleens?



Gisteren was een veel fijnere dag. We hadden, zoals Vera het noemt, een meidendagje gepland. Samen eerst naar paardrijles, toen naar een verjaardag en daarna uit eten in een echt restaurant. Van tevoren wisten we nog niet waar, en dus werd het vinden van een leuk plekje echt een gezamenlijk avontuur. Uiteindelijk eindigde we op een fijn terras op een plein in het mooie Gorinchem. Zo gezellig! Vera genoot met volle teugen, en ik deed natuurlijk met haar mee.

Een heerlijke afsluiting van een bewogen week!


 

Reacties

Best gelezen berichten