Week in beeld #8: eindelijk weer bezoek, een heleboel creativiteit en verjaardagsvoorbereidingen!

Dat een vakantieweek zó vol kan zitten zeg! Pfff, ik ben er bijna moe van. Maar aangezien ik degene was die van alles en nog wat had ingepland, heb ik het deze keer echt aan mezelf te danken. Gelukkig was de week gevuld met eigenlijk alleen maar leuke dingen. Dat scheelt ;-)!


De week begon op zich heel relaxed. Nadat we afgelopen weekend thuis kwamen van vakantie en hoge stapels was hadden weggewerkt, was het maandag ineens stralend weer. Op naar het lokale natuurzwembad! Vera en Thomas genoten met volle teugen en ik kreeg de kans de laatste pagina's te lezen van het boek dat ik net niet uit had gekregen op vakantie. Een super middag dus!










 
Dinsdag stond er een heuse roadtrip op de planning. Op Marktplaats hadden we een hele mooie (en vooral grote en  naar verluid NIET LEKKENDE!) tent gevonden, die ik op ging halen in het noorden van het land. Vera en Thomas gingen gezellig mee. Op de terugweg maakten we een kleine shopping stop om de Primark van Almere (bijna helemaal) leeg te kopen. Kijk eens wat een toffe dingen we hebben gescoord: een stoere verjaardagsoutfit voor Thomas, een schattig jurkje voor Vera en nee, dat is geen knuffelbeest, maar Vera in een heuse konijnen onesie! Heerlijk warm met de herfst op komst. Voor mezelf vond ik een zacht lichtblauw vest en lila truitje, fijne beauty producten en een marmerlook notitieboekje om al mijn blogideetjes in op te schrijven. Helemaal geslaagd!

De volgende dag was het tijd voor onze jaarlijks terugkerende traditie: het maken van een nieuw zomerschilderij, waarop al onze vakantieavonturen te bewonderen zijn. Deze keer versierde Thomas de door mij getekende caravan in allerlei felle kleurtjes, schilderde Vera de hond en kwamen ook zee, zon en strand weer terug op het plaatje.
Leuk is hij geworden hè?










Thomas is alweer bijna acht jaar! Dit weekend vieren we zijn verjaardag. Ik maakte voor de gelegenheid dit leuke schaaltje met behulp van een lijmpistool. Weer eens een andere manier om allerlei lekkere dingetjes op uit te stallen! Het bordje en de beestjes vond ik bij de Action. Net als de slingers op de foto bovenaan trouwens. Thomas is er helemaal weg van!












Omdat de papa en mama van Thomas na een hele poos weer op bezoek kwamen en we ook samen met hen de verjaardag van Thomas vierden, hingen we de slingers alvast op. We kwamen allemaal acuut in feeststemming! Doordat het al zo lang geleden was dat Thomas zijn ouders zag, stonden zowel het Moederdag- als het Vaderdagcadeautje nog op hen te wachten. En taart natuurlijk! Driedubbel feest dus, Thomas' middag kon niet meer stuk!








Tot slot stond ook mijn moeders verjaardag op de planning. Die viel op een prachtig zonnige dag. Mijn ouders wonen achteraf en de kinderen speelden de hele middag buiten. Pas toen hun handen én voeten pikzwart waren van de viezigheid gingen we weer huiswaarts. Even snel douchen en toen vlug naar bed.

Kortom: het was een week vol gezelligheid!!
En... de vakantie zit er alweer bijna op. Ik had nooit gedacht dit ooit nog eens te zeggen: maar wat ís het snel gegaan zeg! Eerdere jaren vond ik die zes weken echt véél te lang, maar dit jaar zijn we er vrij soepel doorheen gerold. We kozen ervoor wat later op vakantie te gaan en dat pakte goed uit. Zo werd de periode enigszins opgedeeld en was de tijd iets gemakkelijker te overzien voor Vera en Thomas. Dat gaan we er dus zeker in proberen te houden!









Reacties

Best gelezen berichten