Week in Beeld #185: Vera's spreekbeurt, bezoek van moeder en nieuwe sandalen

Zo zag onze eettafel er deze week iedere avond uit: Vera had haar tweede spreekbeurt ooit (de eerste was in groep 2, al héél lang geleden) en dus moest er geoefend worden! Eerst wilde ze het over 'verliefdheid' doen, maar dat onderwerp vond ze uiteindelijk toch wat te ingewikkeld. En dus besloot ze haar klas te gaan vertellen over haar grote idool: Billie Eilish. Ze had op internet allerlei weetjes over haar opgezocht en ik heb haar geholpen met het maken van een PowerPoint presentatie en kaartjes waarop haar verhaal in steekwoorden stond opgeschreven. Oh, wat was ze zenuwachtig op de dag dat de spreekbeurt gepland stond zeg! "Mijn benen trilden helemaal," zei ze achteraf. Gelukkig was ze tevreden met hoe het was gegaan en had ze een mooi cijfer gekregen: een 7,9! Je begrijpt; ik ben hartstikke trots op haar 💖!

Op zondagavond gingen we na het avondeten even een ijsje halen en de hond mocht mee. Die is super dol op softijs, en dus kreeg ze ook een likje 😋.
Hoewel het deze week veel regende, besloot ik toch alvast nieuwe sandalen voor de zomer te bestellen. Voor mijzelf ook maar even niet tweedehands, vanuit hygiënisch oogpunt vind ik het bij schoenen die ik met blote voeten draag toch net iets prettiger deze nieuw aan te schaffen. Die van mij hebben een beetje een plateauzool en die van Vera allemaal kleine studs. Gaaf hè? Voor Thomas bestelde ik blauwe Teva's die heerlijk zitten (maar helaas ben ik die vergeten op de foto te zetten 😂).

In het leven van de ouders van onze kinderen gebeurd momenteel best heel veel, wat natuurlijk ook effect op Vera, Thomas én de bezoekregeling heeft. Ik kan en wil hier inhoudelijk niets over vertellen, maar het zorgt natuurlijk wel regelmatig voor de nodige onrust in hun koppies. Wat ben ik ongelofelijk trots op de veerkracht van die twee zeg!
Deze week kwam Vera's mama bij ons langs. Ze gingen eerst samen slijm maken, wat jammerlijk mislukte, en daarna nagels lakken. Ook Thomas wilde meedoen en Vera lakte zijn nagels roze met groene stippen. Hij was er apetrots op.
Op vrijdag had Thomas een studiedag en dus werkte ik vanuit huis. Vlak nadat we Vera naar school hadden gebracht stonden we al op de stoep bij de Action (om 8.10 uur uur geloof ik 😆), daar waren we al zooo lang niet geweest. We kochten er knutselspullen en wat dingetjes voor in de tuin. Thomas spotte deze toffe tuinkabouter (als je goed kijkt zie je dat hij Actiontasjes vast heeft 😂) en die moest natuurlijk mee. Samen gaven we hem een mooi plekje in de achtertuin. 

Dit weekend ben ik in verband met Pinksteren een extra dagje vrij. We hebben niet zoveel op de planning staan, maar gaan sowieso lekker samen genieten van dit lange weekend!
Fijne dagen allemaal 💋💋!!




 







Reacties

Best gelezen berichten