Week in Beeld #176: logeren in de vakantie, eindelijk weer naar de kapper en een online afspraak met heel veel vriendinnen!

Hallo allemaal, daar ben ik weer! Na een weekje te hebben overgeslagen dit keer met een dubbeldikke editie van Week in Beeld. Twee weken terug ging ik met de kinderen voor het eerst in maanden weer eens op bezoek bij mijn ouders. Mijn vader had voor Thomas en mijn nichtje een bouwpakket van een vliegtuig gemaakt, wat ze konden gaan schilderen. Thomas vond het geweldig! Sowieso voelde dit dagje van huis weg meteen als een soort minivakantie voor ons alle drie. Thomas regelde spontaan met mijn ouders dat hij en Vera later die week (ze hadden voorjaarsvakantie) twee nachtjes konden komen logeren 😊. Als je een aantal jaar geleden tegen me had gezegd dat hij hier nog eens zélf om zou gaan vragen, had ik je beslist niet geloofd. Thomas vond logeren namelijk altijd best moeilijk en erg spannend, gezien zijn verlatingsangst. Inmiddels is zijn band met opa en oma zo sterk en is hij een stukje ouder, wat dit maakt dat hij er nu veel meer van kan genieten. Zo mooi om te zien!

En dus reed ik een halve week later weer naar mijn ouders toe, om de kinderen weg te brengen. Thomas mocht direct mijn vader gaan helpen op de zitmaaier, dus hij was helemaal in zijn element. Vera keek vooral uit naar het feit dat mijn oudste nichtje de tweede nacht ook zou komen logeren. Die twee zijn twee handen op één buik op dit soort momenten, super leuk 💕!
Mijn man en ik hadden dus ineens weer wat tijd samen. We gingen uitgebreid samen gourmetten, bijkletsen en bakten als toetje kleine pannenkoekjes. Mmm!
De volgende ochtend namen we de tijd om de woonkamer wat te veranderen: we hadden een nieuw vloerkleed en vier wandplankjes besteld en die kregen nu een plekje. Blij mee 😍.
Een collega vertelde mij laatst dat hij vroeger dreadlocks had gehad. Wat toevallig: ik ook! En dus zocht ik een oude foto hiervan op om te kunnen laten zien. Deze foto is 21 (!!) jaar geleden gemaakt, wat een jong koppie had ik daar nog 😱.
Afgelopen week was het eindelijk zover: de corona coupe van Thomas kon eraf! Dit was de opbrengst, en hij ziet er inmiddels weer uit om door een ringetje te halen.
Ook mijn inmiddels veel te lange lokken kwamen aan de beurt: blonde plukjes erin en een fikse knipbeurt later en ik kan mijn haar weer fatsoenlijk in model krijgen. Heel fijn 💖.
Voor op de vensterbanken en de nieuwe wandplankjes bestelden we afgelopen week een 'groene kneusjes box', met daarin allerlei plantjes die goedkoper verkocht worden omdat ze kleine schoonheidsfoutjes hebben. Goede opbrengst zo allemaal bij elkaar hè?!
Vrijdagavond was een topavond: eerst keek ik met de kinderen naar de serie 'Mijn kleine grote broer' (aanrader voor kinderen met een zorgintensieve broer/zus, Vera vond bepaalde dingen héél herkenbaar!) en daarna had ik een online date met vriendinnen om bij te kletsen via Teams. Mét een lekker wijntje erbij. Een gezellig begin van het weekend.

Fijne dagen allemaal 💋💋!!

Reacties

Best gelezen berichten