Week in Beeld #168: bijna 10 jaar een gezin, een heleboel cadeautjes en een extra bijzonder ouderbezoekje

Deze Week in Beeld start ik met een foto van tien jaar geleden, genomen in het huisje waar we onze eerste vakantie als gezin van vier beleefden. Wat zijn Vera en Thomas hier nog klein! Zo schattig. We groeiden in die vakantie echt enorm naar elkaar toe weet ik nog. Omdat we in 2021 tien jaar (!!) samenzijn met zijn viertjes hebben we het plan opgevat om opnieuw naar deze plek op vakantie te gaan. En dus... boekten we alvast een huisje op hetzelfde park als toen (in Limburg). Nu al zin in de zomervakantie! We vinden het alle vier heel bijzonder om hier dan weer terug te komen en ons jubileum samen te vieren 💖. Wat een mooie mijlpaal. 

Zo'n beetje iedereen keek maandagavond natuurlijk naar de toespraak van premier Rutte. Ik vind het vooral rot voor de kinderen dat de scholen weer moeten sluiten. Thuisonderwijs is met name voor Thomas een erg ingewikkeld verhaal. Maar goed, we gaan er het beste van maken en tot nu toe zijn de kinderen vrij rustig onder het nieuws dat we weer in lockdown zitten. Thomas was wel even verdrietig omdat hij zijn juffen en meesters zo gaat missen. Vera's eerste reactie was heel anders 🙈: "yes, nu mag ik morgen al nepnagels!" Deze had ze voor haar verjaardag gekregen van een vriendinnetje en mocht ze van mij pas in de kerstvakantie op. Maar nu ze al eerder vrij was zag mevrouw direct haar kans schoon, hahaha 😂! Heerlijk kind.

De meester van Vera gaat na de kerstvakantie met pensioen en dus pakten we nog snel een kleinigheidje voor hem in (een lekkere chocoladereep). Ook de juf van Thomas, die donderdag haar verjaardag in de klas zou vieren, kreeg op de valreep nog een presentje op dinsdag. 
Over presentjes gesproken: die kregen we allemaal genoeg deze week! Ik zocht van mijn kerstpakket (cadeaubon) deze toffe hanger voor in de kerstboom uit, plus een Zalando bon. 
En het traditionele kerstpakket van mijn man kwam per post binnen, mmm!
Op mijn afdeling wachtte me nog extra cadeautjes vanuit ons management en de personeelsvereniging. Nóg een cadeaubon en deze fijne handproducten. Ik bof maar 😊!
Ook nam één van de studenten die ik begeleid had afscheid. Van haar kreeg ik dit te gekke hysterische kerststuk. Geweldig toch 😍?! Ik kon al die opstekers wel gebruiken, want het was een onrustige week met een hoop gedoe op mijn werk.
Vera had op school deze mooie lantaarn gemaakt 🌟.
En eindelijk vond ik in de supermarkt haar favoriete kerstkoekjes. Ik nam maar meteen twee pakken mee, want ze heeft ze vast zo op 😋!
Op donderdag kwam de vader van Vera op bezoek. In verband met de adviezen kwam hij niet met het OV maar bracht zijn vriendin hem. Het laatste halfuurtje van het bezoek sloot zij even aan. Eigenlijk hadden we afgelopen maart al een bezoekje gepland staan waarin Vera haar en haar dochter voor het eerst zou ontmoeten, maar dat ging door corona toen niet door (Vera's vader is al lang met haar samen en wilde dit heel graag een keer, en ook Vera was inmiddels wel nieuwsgierig naar hen geworden). Nu dus alsnog een kennismaking! We speelden samen het vragenspelletje 'Openhartig' (aanrader!) en dat bleek een hele leuke ijsbreker. Het werd een gezellige middag.

Ik bak eigenlijk nooit iets, maar op vrijdag was mijn man jarig en maakte ik een uitzondering. Hij moest gewoon werken, dus in de middag maakte ik als verrassing deze brownies met koekkruimels erop. Hij vond het heel lekker! 
Om de start van de kerstvakantie te vieren geef ik de kinderen ieder jaar een eigen kerstpakketje met allerlei lekkere dingetjes erin. Dit jaar legde ik als verrassing wat kleinigheidjes onder de boom. Voor Vera o.a. kerstchocolaatjes en wat zij 'oud en nieuw stokken' noemt (sterretjes 😂) en voor Thomas een bruisbal en kinderchampagne voor oud & nieuw. Ze waren er erg blij mee!
Op zaterdagochtend maakten we met zijn vieren plus de hond een fijne wandeling, waarbij we deze koeien tegenkwamen. Deze vakantie kiezen wij er heel bewust voor zoveel mogelijk met ons eigen gezin te zijn. Alleen op kerstavond komen mijn ouders eten en we gaan één keer op bezoek bij mijn schoonmoeder. Verder kruipen we lekker in onze eigen kerstbubbel en maken we het thuis extra gezellig. Spelletjes doen, puzzelen, filmpjes kijken: we komen de tijd wel door! Wat zijn jouw plannen 🎄? Fijne dagen allemaal 💋💋!!


 

Reacties

Best gelezen berichten