Week in Beeld #166: van een heleboel verjaardag vreugde tot vrolijke verrassingen van Sinterklaas!

Kijk eens hoe leuk: Vera poseert samen met haar vriendinnen in de onesies die ik ter gelegenheid van haar kinderfeestje voor hun drieën had gekocht. Ze waren er super blij mee en hadden vorige week zaterdag een erg gezellige avond bij ons thuis: eerst Pizzarette eten en daarna film kijken op Vera's kamer. Nou ja, van film kijken kwam niet echt veel, er werd vooral veel gedold en met popcorn gegooid 🙈😅. Mijn man en ik waren stiekem héél blij dat we niet voor een slaapfeestje gekozen hadden, hahaha, dit was ons al gedoe genoeg. Maar Vera heeft genoten en dat is het allerbelangrijkste!
Op zondag kwamen mijn ouders met onze nichtjes en mijn schoonmoeder op bezoek om Vera's 'grotemensenfeestje' te vieren. Mijn man had kwarktaart gemaakt, Vera's lievelingstaart. Wat een boel kaarsjes hè?! Pfff... ik vind het heel wat hoor, nu is ze alweer twaalf jaar oud 😱. 
Natuurlijk moesten ook een aantal cadeaus deze week meteen uitgeprobeerd worden. Van haar biologische oma had Vera een nagellak setje met droger en stempelaar gekregen. Mijn man mocht van Vera als proefpersoon fungeren 😂.
Op woensdag werd Vera dan écht twaalf jaar. We startten de dag met cadeautjes uitpakken in ons grote bed, zoals ieder jaar. Van ons kreeg Vera een polaroid camera plus accessoires en zoals je ziet is ze er erg blij mee 💝.
Uiteraard trakteerde Vera die dag ook op school. Tot mijn vreugde wilde ze wederom chips uitdelen (lekker makkelijk 🙌). Voor de meester vulde ik een feestelijk cadeauzakje met Celebrations.
Vera ontving op haar verjaardag ook een aantal leuke kaarten en haar moeder zorgde dat er een mooie ballon werd bezorgd. Ook kreeg ze via de post van een vriendin van mij deze super toffe mok. Een dag later kwam er nog een cadeaupakketje binnen van één van haar biologische ooms. Wat een verwennerij 😍. In de avond van haar verjaardag ging Vera met haar beide ouders tegelijk beeldbellen, heel gezellig.
Op donderdagochtend werk ik vaak vanuit huis en kijken mijn collega's altijd tegen onze afzuigkap aan als ik met ze aan het beeldbellen ben 😂. Maar vanaf deze week staat daar ook een heel schattig klein kerstboompje bij. Dat maakt het uitzicht ineens een stuk gezelliger 😊.
Nog meer kerstige dingen: ik ontving van een vriendin deze geweldige kaart 😄💟.
De binnenkant ervan was voor mij als echte kerstfan ook echt helemaal spekkie-naar-mijn-bekkie!
En hier word ik dus ook oprecht heel erg blij van 🎄: het kerstbeddengoed mocht weer uit de kast! Zoals je ziet ben ik iemand die niet (nooit 😇!) strijkt, maar dat mag de pret niet drukken.
Daarnaast werd ik deze week heel vrolijk van het alvast mooi inpakken van leuke kerstcadeautjes!
Oké dan, nog héél even terug naar Sinterklaas. Samen met mijn man maakte Vera een surprise voor een klasgenootje, die gek is op het computerspel Among Us. Ik hielp haar met het schrijven van een gedicht. 
Thomas ontving op school uit handen van Sint en Piet zijn Pietendiploma (hij was eerst 'kwijt', een grapje wat niet zo goed viel bij Thomas begreep ik 😬, maar daarna kwam alles goed). Ook kreeg hij een heel leuk cadeautje van hen: Lego!
En vandaag... vieren we thuis pakjesavond. Met best een heleboel cadeautjes, want naast de dingetjes die wij zelf hadden gekocht brachten ook mijn ouders én mijn schoonmoeder een zak presentjes. Dat wordt dus één groot feest! Omdat Thomas nog zo in het Sinterklaasverhaal zit bedachten we een leuk idee: we doen een 'niet-thuis-briefje' van PostNL in onze brievenbus, en laten daarna de kinderen bij de buren een doos vol cadeaus ophalen. Helemaal coronaproof, want Sint werkt tenslotte vanuit huis 😉💖. Ik heb er nu al zin in!

Voor degenen die ook vandaag Sinterklaas vieren: heel veel plezier! En voor jullie allemaal: een heel fijn weekend gewenst 💋💋!!
 

Reacties

Best gelezen berichten