Week in Beeld #167: een nogal kerstig blogje, met een vleugje Sinterklaas!

Hij staat! Afgelopen zondag, 6 december, zette ik eindelijk de kerstboom op. Wat word ik hier toch altijd vrolijk van en wat had ik er lang naar uitgekeken ๐Ÿ˜. Het eerste wat ik nu 's ochtends doe als ik beneden kom, is de stekker in het stopcontact steken zodat de lichtjes aangaan. Heerlijk! Wat minder heerlijk was, was dat de lampjes die al in de boom zaten (vanuit de fabriek) het niet meer deden. Die peuterden we dus met een hoop gedoe eruit waarna we er een los lichtsnoer in hebben gehangen ๐Ÿ˜…. 
De dag ervoor, 5 december, was ook super feestelijk. Toen Thomas thuiskwam van de manege zat er een 'niet-thuis-briefje' in de brievenbus waarop stond dat er een pakket bij de buren was bezorgd. Terwijl de kinderen dat gingen halen bleek Rommelpiet ook nog via de achterdeur cadeautjes in de keuken te hebben gestrooid! Thomas was in alle staten en stond te springen van enthousiasme. Na het eten pakten we alle presentjes uit en wat werden we verwend! De volgende ochtend zei Thomas tegen me: "jij was het hรจ, van die cadeautjes bij de achterdeur." Nu Sint het land uit is wordt alles weer normaal, en weet Thomas dus ineens weer precies hoe de vork in de steel zit ๐Ÿ˜‚...


Hij hielp me trouwens heel goed mee met het optuigen van de boom. Vera wilde niet meehelpen want die was een nieuwe serie aan het kijken en zat daar helemaal in.
Na al dat helpen mocht Thomas natuurlijk de piek op de top plaatsen!
Kijk eens wat een leuke nieuwe hangers er in de boom hangen! Gekregen van Sinterklaas ๐Ÿ’.
Die avond dekten we de tafel extra feestelijk met het kerstservies ๐ŸŽ„๐ŸŽ…๐ŸŽ‰.
En dit lag er de rest van de week bijna iedere avond op tafel: ons nieuwe Monopoly Efteling spel, wat we ook hadden ontvangen van de Goedheiligman. Zรณ leuk! Vera was de bank en oefende zo stiekem flink met rekenen.
Het was weer krabben, krabben, krabben deze week. Gelukkig kreeg ik ook daarbij genoeg hulp ๐Ÿ˜Š.
Op donderdag kwamen de ouders van Thomas op bezoek. Ze brachten voor ons een kerstkaartje en voor Thomas twee bruisballen mee. Hij ging die avond dus direct uitgebreid in bad ๐Ÿ’ฆ. Een beetje jammer dat hij daarbij teveel water (lees: alles kletsnat ๐Ÿ˜–) en badschuim (lees: รฉn glibberig ๐Ÿ˜ฑ) gebruikte...
Ik stortte me deze week weer op de jaarlijkse datumpuzzel: de planning voor de bezoekregelingen met de ouders van de kinderen. Altijd weer een flinke klus, maar volgens mij ben ik er bijna uit.
Op vrijdag was Thomas vrij van school vanwege het coronarooster waarbij om de beurt telkens een klas thuisblijft om personeelstekort op te vangen. Er moesten boodschappen gedaan worden en onder het mom van "doe je kerstboodschappen op tijd dit jaar" gingen we samen naar de Lidl, waar we alvast al deze lekkere dingen voor de feestdagen meenamen. 
En... deze kersttrui ๐Ÿ˜‚! Hilarisch toch? Ik kon hem niet laten liggen en ben, zoals je ziet op de foto, zo blij als een kind ermee ๐Ÿ˜‰.

Dit weekend staat er weinig op de planning en houden we het dus lekker rustig. Wel ga ik een theatervoorstelling kijken via een livestream. Leuk!

Fijn weekend allemaal ๐Ÿ’‹๐Ÿ’‹!!

 

Reacties

Best gelezen berichten