Week in Beeld #165: de lelijkste kerststal ter wereld, een ongelukje met de kaasschaaf en... alvast Vera's verjaardag vieren met haar ouders!

Wat een feestelijke week was dit 🎉! Afgelopen weekend mochten de kinderen hun schoen weer zetten. Thomas vond in de ochtend een puzzel erin en Vera haar eigenste Bullet Journal.
Zoals je ziet vielen deze cadeautjes erg in de smaak! Thomas maakte de puzzel direct en was super trots dat hem dit binnen no time helemaal zelf lukte.
En Vera ging ook meteen lekker creatief aan de slag, zo leuk om te zien 😍!
Ik sleepte zondag nog een aantal kerstitems van zolder naar beneden toe (de kerstboom nog niet, dat doe ik de dag na Sinterklaas), waaronder deze super lelijke kerststal. Jozefs hoofd moest (net als ieder jaar) weer gelijmd worden en er zit een plastic schaap bij die zijn kop 180 graden omgedraaid heeft. Voor mij is hij ondanks zijn lelijkheid toch heel speciaal, omdat hij van mijn opa en oma is geweest 💖. Ik richtte hem vroeger bij hen thuis al ieder jaar in. Mooie herinneringen!

Toen ik op maandagochtend op mijn werk arriveerde had ik meteen een hele grote glimlach op mij gezicht, want... dit boompje stond in mijn vensterbank op me te wachten. Mijn collega's weten goed wat mij blij maakt 😊.
Op donderdagmiddag kwamen zowel de papa als de mama van Vera op bezoek, om samen met haar alvast haar verjaardag te vieren. Volgende week wordt ze namelijk alweer 12 jaar! Haar moeder bracht taart mee, wij hadden de woonkamer mooi versierd en Vera werd door haar beide ouders goed verwend met super leuke cadeaus 💝. Zo fijn voor haar! Het werd een hele gezellige middag en toen ze weg waren hadden we nog even WhatsApp contact om hen te bedanken hiervoor. Samen, met zijn allen, kwamen we tot de conclusie dat we na al die jaren een best goede samenwerking hebben weten op te bouwen met elkaar. Heel waardevol en ontzettend belangrijk voor Vera!
Terwijl Vera aan de taart zat gingen mijn man en Thomas even naar de dierenwinkel toe. Thomas' reuzenslak was namelijk onlangs helaas overleden en hij wilde héél graag een ander huisdiertje...

En dat werd... Sammie!! Al een poos had Thomas het over een eigen hamstertje waar hij voor kon zorgen en nu was het dan zover. 
Wat een schatje is het hè? Thomas is super-super-blij met hem! Hij vertelt iedereen erover, zit de hele tijd tegen het beestje te babbelen en zingt zelfs voor hem. Een bijkomend voordeel: Vera besteedt ineens ook veel meer aandacht aan haar twee cavia's. Het is weer een gezellige beestenbende hier dus 😉.
Ik had minder geluk deze week: tijdens het smeren van een boterham schoot ik uit met de kaasschaaf. Ai, een stuk vel foetsie 😓. Het bleef maar bloeden en daarom wikkelde ik mezelf provisorisch in een belachelijk groot verband. De dag erop bloedde het nog steeds flink! Gelukkig hielp vet gaas en is het wondje inmiddels goed aan het genezen. 
Als troost trakteerde ik mezelf maar op een nieuw mondmasker 😂. Ik heb nu een stapeltje wasbare exemplaren, wat wel handig is aangezien we ook op mijn werk allemaal met mondmaskers op rondlopen tegenwoordig. 
Inmiddels is het zaterdag en vanavond staat er iets heel leuks voor Vera op de planning: ter gelegenheid van haar verjaardag komen haar twee beste vriendinnen eten (Pizzarette 🍕) en gaan de dames samen een film kijken. 
Als verrassing kocht ik voor hen alle drie een onesie bij de Action. Kunnen ze lekker chillen op Vera's kamer en samen op haar bed onderuitgezakt naar de film kijken, met popcorn en chips erbij. Voor even hebben we namelijk onze oude tv op haar slaapkamer gezet. Ze kijkt er enorm naar uit! 

Volgende week vertel ik jullie hoe het was, en natuurlijk ook over haar ieniemini-grotemensenfeestje wat we morgen vieren (met slechts drie gasten dus) 😊. 

Fijn weekend allemaal 💋💋!!
 

Reacties

Best gelezen berichten