Week in Beeld #163: een herfstwandeling, Sinterklaaskoorts bij Thomas en wachten op papa en mama...

Kijk eens wat een mooi plaatje! Vorige week maakte ik in het weekend een fijne boswandeling samen met Thomas. Hij was een tijdje terug met de zorgmanege in een heel mooi bos geweest en wilde mij dit plekje graag ook laten zien. Het was er inderdaad prachtig, zeker nu, in de herfst 💖.
Dit fantastische uitzicht kwamen we onderweg ook tegen.
Op zondag stortte ik me op een puzzel van 1000 stukjes. Ik keek hier al de hele week naar uit, wat word (of ben 😉) ik toch een heerlijk suffe huismuts 😂. Helaas werd het geen succes, de puzzel kwam nog niet eens voor de helft af, hahaha!
Op maandagavond zat Thomas om 18.00 uur stipt voor de buis: het Sinterklaasjournaal begon weer! Hij weet inmiddels precies hoe de vork in de steel zit, maar kiest er heel bewust voor nog steeds intens te genieten van- en te geloven in- het Sinterklaasverhaal. Zo mooi om te zien dat hij hierin volledig zijn eigen pad kiest 😍.
Mijn man zorgde deze week voor een fijne 'support your locals actie': hij kocht dit doosje heerlijke brownies in de stad. Mmmm!
Vera had deze week twee dagen vrij omdat de leerkrachten studiedagen hadden. Op donderdag werkte ik vanuit huis en had ik dus ineens toch een collega tegenover me, gezellig 😊! Zoals je ziet had ze héél veel zin in het oefenen van de tafels 😉.
Op donderdag kwamen de ouders van Thomas op bezoek. Tenminste, dat stond op de planning... 
Toen ze een kwartier na de afgesproken tijd nog niet bij ons waren, ging Thomas buiten staan om te kijken of hij ze al ergens kon signaleren. Gelukkig kreeg ik snel WhatsApp contact met ze en bleken ze in de buurt, uiteindelijk waren ze er een klein halfuurtje later. Het werd een gezellige middag en Thomas liet vol trots zijn opgepimpte kamer aan hen zien.

Vrijdag startte onze dag wat rottig; ik had onenigheid met Vera over iets kleins en het was dus allesbehalve gezellig aan de ontbijttafel. Gelukkig wisten we het onderweg naar school goed uit te praten. Ik ging hierna een eind wandelen met de hond om mijn hoofd weer leeg te maken. Toen ik deze mooie hulst zag moest ik (als echte Kerstgekkie 😜) er echt even mee op de foto. 
Ik schrijf Week in Beeld al op vrijdag dit keer, dat kwam toevallig zo uit. Morgen gaan we samen kijken naar de intocht op tv en mogen de kinderen in de avond hun schoen zetten. Dat doen wij altijd eens per week, op de zaterdagen vanaf de intocht tot aan pakjesavond. Vandaag pakte ik vast een kleinigheidje in. Bij de Albert Heijn vond ik deze vrolijke chocoladeletters voor erbij. Wat zullen ze verrast zijn zondagochtend! Ik geniet stiekem minstens net zoveel van deze periode als Thomas, merk je het 😄?! Zo, nu ga ik afsluiten, want zo meteen gaan we in het kader van het jaarlijkse 'huisbezoek' geheel coronaproof  beeldbellen met onze pleegzorgwerker.

Fijn weekend allemaal 💋💋!!
 

Reacties

Best gelezen berichten