Week in Beeld #164: een bomvolle editie met allerlei foto's!

Welkom bij weer eens een lekkere bomvolle editie van Week in Beeld! Ondanks (of misschien juist wel doordat πŸ˜‰) het een vrij rustig weekje was maakte ik een boel foto's. Ik zou zeggen; pak een lekker kopje thee of koffie erbij een lees gezellig mee!

Ik begin met afgelopen zaterdag, toen keken we met zijn 3,5-en naar de intocht op tv (Vera keek maar met één oog πŸ˜‚). Vooral Thomas genoot hier erg van. Ik vond het knap hoe Sint, ondanks de coronacrisis, heel creatief  allerlei oplossingen had bedacht om toch een boel kinderen te kunnen begroeten πŸ’.

's Avonds mochten Vera en Thomas hun schoen zetten. Vera vond het super gΓͺnant om Sinterklaasliedjes te zingen, maar deed voor Thomas toch een klein beetje mee πŸ˜„. 
En in de ochtend was ze heel erg blij met wat ze aantrof in haar schoen: een Billie Eilish muts. Daar is natuurlijk niets kinderachtigs aan πŸ˜‰.
De hond mocht hem ook even op πŸ˜‚...
Beetje een gekke foto, met mijn haren nog zeiknat van het douchen, maar ik laat hier mijn nieuwe tuinjurkje zien. Leuk is hij hè?! Ik ben er erg blij mee.
In de middag vermaakte ik me beeldbellend met één van mijn grappigste vriendinnen. Ik rolde zowat van mijn stoel van het lachen en maakte een paar hilarisch screenshots van ons gesprekπŸ˜†.
Op donderdag waren allebei de kinderen thuis. De meester van Vera had rugklachten en Thomas' school hanteert een coronarooster waarbij (i.v.m. lerarentekort door uitval) iedere keer een andere klas vrij is. Ik werkte thuis en ging in de middag even boodschapjes doen met Thomas. Vera kan dan prima even alleen thuisblijven, bij Thomas ligt dat gezien zijn verlatingsangst en beperking ingewikkelder. Maar gelukkig vindt hij boodschappen doen geweldig 😍! Onze favoriete winkel, de Lidl, werd verbouwd, en dus gingen we voor een keer naar de Jumbo. We vonden er allerlei producten die we wilden proberen. Vera genoot enorm van het watermeloendrankje dat we voor haar meebrachten en ik kookte een zeer geslaagd wokgerecht met de wokpaste van Conimex.

In de middag speelden de kinderen samen allerlei spelletjes, waaronder Mikado. Leuk!
Op vrijdag was ik vrij en lunchte ik voor de tv met groentesoep terwijl ik keek naar de serie "The fosters" op Videoland. Het gaat, zoals de naam al gezegd, over een familie met pleegkinderen. Erg Amerikaans en een beetje high school achtig, maar ook erg leuk. Aanradertje dus 😊.
In de middag deed Vera mee aan een workshop freerunnen, georganiseerd door haar school. Vond ze helemaal geweldig! Ondertussen gingen Thomas en ik met de hond het bos in.
Lekker wandelen en genieten van de mooie natuur.
In de avond bedacht mijn man een subliem Sinterklaas toetjes met gemalen pepernoten, mascarpone en jam, mmm! 

De zaterdag begon druk met heen en weer rijden van de kinderen naar paardrijden en een bezoekje aan de dierenarts omdat Kenya (🐢) ineens blaasproblemen heeft ontwikkelt. Ze krijgt daar nu een medicijn voor, hopelijk werkt het snel πŸ™. Verder gaat de reuzenslak van Thomas morgen waarschijnlijk verhuizen naar een groter terrarium en beginnen Vera en ik misschien met het maken van haar surprise voor een klasgenootje.

Fijn weekend allemaal πŸ’‹πŸ’‹!!

 

Reacties

Best gelezen berichten