Week in Beeld #127: een fijne voorjaarsvakantie!

Had jij ook vakantie deze week? Wij wel, hoewel ik op maandag nog even moest werken. Het werd een hele fijne week, met als eindresultaat deze overvolle Week in Beeld...😊

Kijk eens hoe leuk: ik knutselde deze lama tijdens een heerlijk fröbelmiddagje met Vera . Daarover later meer.


We beginnen bij vorig weekend. Zoals ik al vertelde ging Vera logeren bij haar schoolvriendin. Daar mocht ze de volgende dag ook nog blijven eten, dus wij aten met zijn drietjes. Ik maakte deze ovenschotel met tortillachips en heel veel groenten. Een schot in de roos, dit gaan we vaker eten! Daarna haalde ik samen met Thomas een vermoeide maar blije Vera op. Wat had ze het leuk gehad met haar vriendin 💕.
Op zondag kwamen mijn ouders met onze twee nichtjes op bezoek. Er stond een uitje op de planning: we gingen naar het Marechausseemuseum. Dat bleek hartstikke leuk te zijn, echt een aanrader. Mocht je dus ooit in de buurt van Buren komen, breng het dan zeker een bezoekje. Het is niet heel groot, maar er is van alles te doen en te beleven voor kinderen. Het stadje Buren is sowieso de moeite waard om eens te bekijken, want wat is het daar mooi!
Op maandag ging ik dus een dagje werken terwijl er thuis werd schoongemaakt en er weekboodschappen werden gedaan. Dat had ik slim bekeken hè 😉? Ikzelf vind boodschappen doen met de kinderen echt best een uitdaging, maar mijn man pakte het slim aan: hij maakte voor zowel Vera als Thomas een lijstje met producten, zodat ze hun eigen 'speurtocht' door de supermarkt volgden terwijl ze het karretje steeds verder vulden met alle boodschappen die we nodig hadden. Dat werkte als een tierelier!

Op dinsdag bezochten we met zijn viertjes Naturalis. Het oude museum hadden we al meerdere malen bezocht, maar sinds de verbouwing waren we er niet meer geweest. Wat is het gaaf geworden zeg!
Alleen het gebouw is al de moeite waard om te gaan bewonderen. Laat staan alle diersoorten en natuurverschijnselen die je er kunt ontdekken. Het enige jammere was dat meer mensen hadden bedacht een dagje Naturalis te gaan doen: het was echt ontzettend druk. Een mooi excuus om gauw nog eens terug te komen, want gelukkig hebben we een Museumkaart.
Op woensdag mocht Thomas een hele dag naar de zorgmanege waar hij in schoolweken iedere woensdagmiddag naartoe gaat. Even twee-op-één-aandacht voor Vera dus. Zij wilde graag knutselen, dus we kochten eerst de Action leeg en gingen daarna aan de slag. Vera maakte van alles met papier, plakband en ijsstokjes. Ikzelf stortte me op het beplakken van een kartonnen lama met strookjes crêpepapier. Het resultaat daarvan zag je al op foto 1 😃. Vera genoot van het lekker samen aanklooien.
In de middag togen we met zijn drieën naar de manege, want ook Vera krijgt daar elke week paardrijles. Voor mij ontzettend leuk, want normaal werk ik altijd op woensdagen en ik zie de kinderen dus bijna nooit rijden. Tof om te zien hoe snel ze zich hierin allebei ontwikkelen, ik was weer eens een super trotse mama 😍.
Op donderdag gingen we naar het tuincentrum om spulletjes te kopen voor de moestuin die we willen gaan aanleggen in onze achtertuin. Ook namen we dit lieve pantoffelplantje mee.
Op vrijdag lummelden we lekker wat aan in huis overdag. In de avond stond er weer iets bijzonders voor Vera op de planning: voor haar verjaardag had ze van mijn ouders kaartjes voor een theatershow gekregen! Samen met hen ging ze eerst uiteten en daarna naar het theater toe. Wij aten ook een hapje in de stad samen met Thomas en kregen onder andere dit super lekkere toetje met ananas 😋.
Het was dus een vakantie met heel veel genietmomenten. Leuke uitjes maar ook tijd samen in en om huis. Wat kan ik op dit soort dagen toch intens gelukkig zijn met ons mooie gezin. We hebben het gewoon goed.

Fijn weekend allemaal 💋💋!!

Reacties

Best gelezen berichten