Week in Beeld #99: een compleet nieuwe uitdaging, nieuwe (oude) kleren, weg met die krullen en heel veel hitte...

Zo hé, dit was me het weekje wel. Voor mij persoonlijk vooral dan, want... ik heb een nieuwe baan!! Al een poos merkte ik een zekere onrust en hang naar uitdaging en nu kwam dit ineens in een stroomversnelling terecht. Na de zomer start ik met werken in de forensische psychiatrie en ik kijk er enorm naar uit! Natuurlijk betekent dit ook afscheid nemen van een heleboel fijne collega's, en dat gaat best lastig worden 😕… Gelukkig reageerde iedereen naast teleurgesteld ook meteen met lieve felicitaties toen ik ontslag indiende. Dit kaartje kreeg ik van mijn schoonmoeder om me te feliciteren.

Iets heel anders: afgelopen weekend zette Vera de schaar in haar kleren! Haar oude kleren weliswaar, ze wilde kijken of ze iets nieuws van kon maken. Zo ontstond dit creatieve giletje. Leuk geworden hè?!
Over kleding gesproken: ik vond op internet dit grappige shirt. Natuurlijk moest ik hem hebben, als echte moederkloek zijnde 😂!
Kijk eens, daar liggen Thomas' krullen op de grond... Omdat het zo ontzettend warm werd deze week en hij echt een enorme bos haren had, besloot Thomas dat het weer eens tijd werd voor een scheerbeurt. Eigenlijk kiest hij hier bijna ieder jaar voor: in de zomer alles eraf, in de winter een woeste krullenbos. Het staat hem allebei gelukkig erg goed!
Vanwege de hitte namen de kids hun lunch voor school deze week mee in kleine koeltasjes, met koolelementen erin. Deze tasjes komen van Casa en ze zijn erg handig!

Op maandag hadden manlief en ik een belangrijke afspraak, namelijk bij de notaris. We wilden graag testamentair laten vastleggen dat Vera en Thomas onze erfgenamen zijn en wensen rondom hun voogdij vastleggen voor als wij weg zouden vallen. Dat laatste bleek helaas niet helemaal mogelijk, jammer dat dit zo slecht geregeld is voor pleegkinderen in Nederland! Uiteindelijk hebben we qua erfenis gekozen voor een getrapt systeem met de nodige bescherming/begeleiding voor de kinderen en onszelf erin en laten we in ons testament de wens qua voogdij die wij hebben noteren. De jeugdzorginstelling is dan echter opnieuw aan zet dus we weten niet wat ermee gedaan wordt. Hopelijk is het nooit nodig, maar wij vinden het een fijne gedachte dat er in ieder geval één en ander op papier staat! Ik zal er misschien eens een uitgebreider blogje aan wijden... lijkt je dat interessant?

En pfff, wat was het de eerste dagen van de week warm hè?! Ik noem het wel heel vaak in dit verhaal, ik raak er maar niet over uitgepraat, hahaha! Ik kan er dan ook heel slecht tegen... In deze positie was het nog enigszins uit te houden: ventilator aan, drinken met ijsblokjes erin bij de hand en een goed boek erbij. Aanrader trouwens, want dit boek heeft alles met pleegzorg te maken!
Op maandag kwam er voor het eerst dit schooljaar een vriendinnetje van Vera bij ons thuis spelen. Een feest! Binnen het speciaal basisonderwijs kost het naar mijn ervaring meer moeite om af te spreken, vooral omdat veel kinderen met een busje naar school komen. Gelukkig lukte deze speeldate wel en was hij erg geslaagd. Vera genoot volop, vooral toen we een lekker ijsje gingen eten met zijn allen. Twee giebelmeiden bij elkaar in de ijssalon, heerlijk!

Nog meer leuke momenten voor Vera deze week: het was meester- en juffendag op haar school! Ze wilde haar juf graag mijn boek cadeau geven en schreef er zelf een persoonlijke boodschap in. Super lief, de juf was er erg blij mee.

Op de school van Thomas had ik een gesprek over zijn ontwikkelingen van het afgelopen schooljaar. Ik vond het zó fijn om te merken dat zijn juffen hem echt hebben leren begrijpen! Dat vind ik echt het allerbelangrijkste, want dit maakt dat hij zich gezien, gehoord en veilig kan voelen op school. En we mogen trots op hem zijn, want de juffen gaven beiden aan het een heerlijk mannetje te vinden om in de klas te hebben (maar wij wisten natuurlijk al lang dat hij de allerliefste, leukste én gezelligste jongen is die er bestaat 😍!).

Dit weekend staat er iets heel leuks voor mij op de planning, namelijk een nachtje weg met vriendinnen. Vandaag pakte ik alvast cadeautjes in, want een aantal van hen zijn deze zomer jarig. Ook voor de rest neem ik een kleinigheidje mee. Ik ga dus even voor Sinterklaas spelen dit weekend 😊. Vera en Thomas vinden het nooit leuk wanneer ik wegga en soms vloeien er zelfs wat traantjes over, maar uiteindelijk vermaken ze zich altijd opperbest als ik er niet ben. Een geruststellende gedachte, dus ik kan lekker gaan genieten!

Fijn weekend allemaal 💋💋!!

Reacties

Best gelezen berichten