Week in Beeld #97: een dagje weg met Vera, een zelfgekozen schoolfoto outfit, Thomas op schoolreisje en... het is VADERDAG!


Afgelopen week begon met een heerlijk extra dagje vrij: tweede Pinksterdag! Zoals ik vorige week al vertelde zouden Vera en ik samen iets leuks gaan doen. De week daarvoor had ze het namelijk erg moeilijk gehad met het feit dat ik veel moest werken terwijl zij vrij was. Wat was het dus fijn om met zijn tweetjes op pad te kunnen gaan! We besloten de trein naar Utrecht te nemen, waar ik in een leuk restaurantje had gereserveerd om te gaan lunchen. Pancake time, mmm! Ik moest wel lachen, want bij een dagje uit denk je vaak vooraf dat álles leuk zal gaan zijn. Maar nee hoor... Vera zeurde dat de treinreis te lang duurde en dat ze te ver moest lopen. Ook tijdens leuke uitjes gaat opvoeden dus gewoon door 😅. Gelukkig snapte ze goed dat ze het er niet gezelliger op aan het maken was toen ik haar erop aansprak, en de rest van de middag genoten we allebei met volle teugen.

In het restaurant moesten we een tijdje wachten en ondertussen maakte Vera foto's van mij. Deze vond ik het leukste!
Na het lunchen was het tijd om te gaan shoppen! Dat was ook direct de reden waarom Vera had gezeurd: ze keek er zó naar uit om voor het eerst haar eigen pinpasje te mogen gebruiken dat ze haast niet kon wachten. De kinderen hebben elk een eigen bankrekening voor zakgeld, maar het pasje had Vera nog nooit echt zelf gebruikt. Nu wilde ze wat kleine dingetjes kopen en zelfstandig afrekenen. Met enige aanwijzingen van mij ging dat super goed! In de trein terug zat ze trots haar zelf aangeschafte spulletjes te bekijken 😍.
Voor mijzelf scoorde ik dit lieve kettinkje. Ook helemaal zelf afgerekend, knap hè 😁?!
Ondertussen maakten Thomas en manlief er een 'mannendagje' van. Ze bezochten het Watermuseum en daarna... haalden ze Mc Donalds... Deze foto kreeg ik via WhatsApp binnen 🙈. Wat een heerlijk contrast met onze foto's, hahaha!
Tot zover de leuke maandag. Deze week kwam de schoolfotograaf bij Vera op school langs. Uiteraard zocht mevrouw zelf haar outfit uit, zoals elke dag. Het deed me terugdenken aan alle jaren die al achter ons liggen qua schoolfoto's: in groep 1 viel ze een dag van tevoren in de klas hard op haar gezicht, waardoor ze met één enorm dikke lip op haar eerste klassenfoto staat. In groep 2 deed ik mijn best met mooie vlechtjes en een kleurrijke jurk. Ook in groep 3 en 4 had ik nog enige invloed op Vera's kledingkeuze. Maar inmiddels is dit iets wat ze helemaal zelf doet en waar ze echt heel goed in is! Wat wordt ze groot en wat ben ik trots op haar. Dat er in haar spijkerbroek wat vlekken zaten en dat het shirtje dat ze uitkoos nog net iets te groot is nam ik dus maar gewoon voor lief 😊…


Vrijdag was een spannende dag voor Thomas, want...hij ging op schoolreis! Hij heeft 's ochtends nog nooit zo vaak gevraagd wanneer we naar school zouden vertrekken 😃. Wat had hij er zin in! Het werd een hele leuk dag voor hem, in attractiepark Tivoli. Hij was naar eigen zeggen wel honderd keer in de achtbaan geweest 😂!
Ondertussen had ik de laatste bijeenkomst van de training 'Zorgen voor getraumatiseerde kinderen'. Ik zal binnenkort een uitgebreidere review schrijven over deze nuttige cursus! 
De rest van de middag was ik aan het stoeien met een matig werkende Furby, die ik via Marktplaats op de kop had getikt omdat Thomas' Furby kapot was. Deze deed het dus ook niet echt goed, balen zeg! Gelukkig was hij echter niet continu boos (dan zijn die dingen echt eng 😨) zoals zijn oude, die in de boze modus was vastgelopen.  Dit exemplaar is vrolijk maar valt steeds snel weer uit. Mijn talent voor techniek bleek weer eens vrij matig, hahaha!

En met deze zonnige foto sluit ik af. Samen maakten we op vrijdagavond een lekkere wandeling door het park. Zo fijn!
Terwijl ik dit schrijf is het nog zaterdag, maar zondagochtend barst hier het Vaderdagfestijn los hoor! Vera heeft al een tas vol zelf geknutselde cadeautjes klaarstaan, ik heb ook iets tofs geregeld en Thomas heeft twee presentjes gemaakt. En natuurlijk maken we een lekker ontbijtje op bed. Wat zal manlief verrast zijn! Ook bellen/appen we de papa's van Vera en Thomas en krijgen zij binnenkort een mooi cadeautje. Hoe vier jij Vaderdag?

En hele fijne zondag gewenst, in het speciaal voor ALLE papa's 💖💖💋💋 !!

Reacties

Best gelezen berichten