Week in Beeld #81: logeren bij mijn ouders, bezoek van de pleegzorgwerker, een congres over hechting en een super zonnig ouderbezoek

Deze editie van Week in Beeld bevat super veel foto's! Het was dan ook een bezig weekje. Afgelopen weekend logeerden de kinderen en ik een nachtje bij mijn ouders. Ondanks het slechte weer (windkracht 6!) wilde Thomas héél graag een rondje samen fietsen. Zo gezegd, zo gedaan. Ik moest hem wel duwen toen we eenmaal wind tegen hadden hoor.

 Hier fietst hij nog heerlijk relaxt met de wind in zijn rug 😊...
Omdat het zo regenachtig was speelde Thomas ook een hele poos binnen, onder andere met Fisher Price speelgoed wat nog van mijn broer en mij is geweest vroeger. Nostalgie ten top!
Vera bakte cupcakes met mijn moeder, en uiteraard werden die nadat ze waren afgekoeld mooi versierd én geproefd, mmm 😋.
Op maandagmiddag kwam de pleegzorgwerker bij ons op bezoek, dat was een hele poos geleden. Fijn om weer even goed bij te praten en haar ons nieuwe huis te laten zien! Ik maakte er een thuiswerkdagje van, wat enigszins werd bemoeilijkt door deze schattige hondenoogjes die me smeekten om met haar te gaan spelen, hahaha.
Op dinsdag kreeg ik via mijn werk de gelegenheid naar een congres over hechting in Amsterdam te gaan. Super interessant, vanuit zowel privé perspectief als voor mijn werk binnen de GGZ. Dit plaatje was heel herkenbaar: bij stress kan iemand alleen zijn of haar 'beneden brein' gebruiken, wat ervoor zorgt dat je niet rationeel kan praten met elkaar omdat er alleen vanuit primaire emoties en behoeften gereageerd wordt. Eerst kunnen kalmeren en daarna pas hoeven praten is dus erg belangrijk voor mensen met hechtingsproblemen.

Ik schafte er dit boek aan, waar ik nog niet teveel over ga vertellen. Binnenkort volgt er namelijk een uitgebreide review over, hier op de site!

En toen was het alweer Valentijnsdag! Thomas kreeg van zijn beste vriendje een hartjesprikker voor in de plant en natuurlijk wilde hij ook iets teruggeven. Dus maakte hij een mini schilderijtje. Vera deed hetzelfde voor haar verkering (een jongetje uit haar klas) en kreeg van hem een reep chocolade cadeau. Wat een romantiek!
Ikzelf werd op Valentijnsdag schaterlachend wakker, omdat manlief dit hartje van klei (met zijn zelfportret erop 😂) voor mijn neus hield. Hilarisch!
Omdat het zo'n prachtig weer was ging ik lekker een stukje wandelen met een lieve vriendin en onze viervoeters 🐶🐶.
In de middag was het tijd voor bezoek van de ouders van Thomas. Omdat zijn papa bijna jarig is gaf Thomas hem dit leuke fotolijstje cadeau. Er zit een polaroidfoto van hemzelf in, het is een soort rechthoekige 'snowglobe' maar dan met glittervloeistof. Leuk hè?! Het cadeau viel erg in de smaak. De rest van het bezoek vermaakten we ons met elkaar in de speeltuin. Het was erg gezellig en Thomas genoot volop.
Op vrijdag bracht Vera haar rapportmap mee naar huis uit school. Hierin vonden we een rapport wat ze over zichzelf had ingevuld, echt een super leuk systeem wat direct aangeeft of een kind een beetje inzicht heeft in zijn of haar sterke en minder sterke kanten. Volgende week heeft manlief een tienminutengesprek met haar juf en dit was Vera's aandeel in de voorbereiding hiervan.

Dit weekend gaan we genieten van het lenteachtige weertje 🌞 met elkaar! Ondanks het feit dat ik een echte winterliefhebster ben kan ik dit weertje ook erg waarderen. Wat zijn jouw plannen? Fijn weekend 💋💋!

Reacties

Best gelezen berichten