Week in Beeld #80: Thomas' eerste spreekbeurt, aan het knutselen met fimo klei en knuffelen met de katten van de buren


Kijk eens wat een super schattige foto ik deze week via mijn herinneringen op Facebook gepresenteerd kreeg ๐Ÿ˜!! Wat een ieniemienie kaboutertjes hรจ?! Dit was de allereerste keer dat ik het voor elkaar had gekregen Thomas een muts op te laten doen tegen de kou. Dat was daarvoor altijd een drama: huilen omdat hij niets op zijn hoofd wilde, maar ook huilen omdat hij zulke koude oortjes kreeg ๐Ÿ˜…… Nog steeds houdt Thomas niet van hoofddeksels, daarom zorg ik ervoor dat zijn winterjas altijd voorzien is van een capuchon, want die zet hij namelijk wรฉl op bij regen of kou.


Maandag was een belangrijke dag voor Thomas: hij zou voor de allereerste keer een spreekbeurt gaan houden op school! Samen met de juf had hij een heuse PowerPoint presentatie voorbereid en zoals ik vorige week al vertelde waren we ook nog speciaal samen naar de dierentuin geweest om naar de panda's te kijken, want dat was waar zijn spreekbeurt over ging: de reuzenpanda. Op zondag was Thomas ziek, hij had verhoging en was erg hangerig. Het was dus nog even spannend of hij maandag fit zou zijn om naar school te gaan. Gelukkig lukte dat! Uiteraard trok hij die dag speciaal zijn panda onesie aan en natuurlijk mocht ook zijn pandaknuffel mee de klas in.


 Deze foto stuurde de juf na afloop van de schooldag door: Thomas in actie! Hij had het super goed gedaan en was apetrots op zichzelf (en ik natuurlijk ook ๐Ÿ˜Š).
Vera had op maandag ook een speciale outfit aangedaan, namelijk de blouse en broek die we die vrijdag ervoor samen met haar mama hadden uitgezocht. Staat gaaf hรจ?!
Hebben jullie al eens geknutseld met fimo klei/polymeer klei? Leuk spul zeg! Wij gingen er deze week mee aan de slag en produceerde met zijn viertjes al deze mini kunstwerkjes. Even afbakken in de oven en klaar was Kees!
Ik maakte er een kleine expositie van, ziet er super gezellig en vrolijk uit toch zo? Vera maakte onder andere รฉรฉn van de beertjes, een konijntje en een donut en Thomas kleide voornamelijk slakjes en een onnavolgbaar monsterding ๐Ÿ˜‚.
De klei kochten we trouwens bij Action, en deze heerlijk zachte warme sloffen mikte ik ook in het winkelmandje. Geen koude voeten meer voor mij!
Deze week waren onze buurtjes op vakantie en dus zorgden wij voor hun katten. Vera vindt het altijd super leuk om hen te knuffelen, ze is echt een hele grote dierenvriendin!

En tot slot nog een foto van een heerlijk werkochtendje in een gezellig restaurantje. Ook even mijn website bij kunnen werken onder het genot van een cappuccino, fijn! 
Dit weekend logeerden Vera, Thomas en ik gezellig een nachtje bij mijn ouders. Foto's daarvan volgen over een weekje. Fijn weekend nog allemaal ๐Ÿ’‹๐Ÿ’‹!!

Reacties

Best gelezen berichten