Week in beeld #71: groot feest op Vera's tiende verjaardag, Sinterklaas gebruikte onze wasmachine en... het huis omgetoverd in kerstsfeer!


Welkom bij deze overvolle en zeer feestelijke editie van Week in Beeld! Ik begin met deze vrolijke Pietenfoto. Deze twee lieverds kwamen  op mijn werk langs en brachten heerlijke Sinterklaastaart mee, mmm 😋. Ik ging snel even met ze op de foto en stuurde deze door aan manlief, zodat hij aan de kinderen kon laten zien dat ik Pieten had gesproken. Vera en Thomas waren namelijk behoorlijk gestrest door alle spannende verhalen van het Sinterklaasjournaal. Ik had natuurlijk even aan deze Pieten gevraagd of het écht wel goed zou komen met de cadeautjes voor pakjesavond, en ze verzekerden me dat het allemaal in orde zou komen. Pfff, dat was een hele geruststelling voor de kids 😆!



Maar voordat ik jullie alles vertel over onze Sinterklaasavond, neem ik jullie eerst nog even mee naar afgelopen zondag: de tiende verjaardag van Vera! Ze was helemaal hieperdepiep, super druk van enthousiasme en genoot met volle teugen van al het bezoek en de cadeautjes. Natuurlijk hadden we het huis mooi versierd. Vera was vooral verrukt van de nieuwe statafel, dat vond ze écht iets voor een grotemeidenfeest 😂😍!

Leuk hè, die ballonnen?! Ik vind nu nóg stukjes gouden confetti door het hele huis, hahahaha 🙈…
















Dit is één van de cadeautjes die wij Vera gaven: de Lijfgids. Een tof boek met allerlei informatie over hoe je lijf veranderd, voor meiden vanaf 10 jaar. Ze is er helemaal mee in haar sas, want het sluit helemaal aan bij alle vragen die ze ons hier al een hele poos over stelt. Echt een aanrader voor nieuwsgierige meisjes in ontwikkeling!












Natuurlijk kleedden we ons allemaal feestelijk aan voor Vera's verjaardag. Ze had zelf een lange blauwe jurk aan die haar fantastisch stond. Hier show ik mijn outfit: een heuse glitter jumpsuit!













En toen... werd het woensdag 5 december: pakjesavond was aangebroken! Toen ik me na mijn werk even ging omkleden op zolder trof ik het raam wagenwijd open aan. Vlug riep ik Vera en Thomas naar boven, en we vonden een heleboel pakjes in en bij onze wasmand! Huh? Hoe kon dat nou??












Thomas ontdekte deze brief, die op de droger was geplakt. Wat bleek nu: Piet had geknoeid tijdens het eten en even onze wasmachine gebruikt om zijn kleding weer schoon te krijgen. De cadeautjes hadden ze toen maar gauw in de wasmand achtergelaten, want natuurlijk moesten ze vlug weer verder!












Binnen no time waren alle pakjes uitgepakt, hahaha, wat waren we verwend. Ik kreeg onder andere dit toffe lichtbord. Echt iets voor mij als winterfan, dank u wel Sinterklaasje!













Op 6 december waren Vera en Thomas beiden vrij van school. De perfecte dag dus om een kerstboom uit te gaan zoeken! Ja ja, ik weet het, het is nogal snel na Sinterklaas... Maar ik ben nu eenmaal een echte kerstfanaat, dus ik kon het echt niet laten hoor 😍! Nadat ik de lichtjes erin had gehangen versierden Vera en Thomas samen de boom 🎄.











Ook de rest van de kerstversiering haalden we van zolder. Nadat we de woonkamer helemaal hadden versierd waren de kamers van Vera en Thomas aan de beurt. Beiden hebben ze nu een heel gezellig kerstafereeltje op hun bureau staan. Héérlijk!

Daarna keken we met zijn drietjes een kerstfilm op Netflix: The Christmas Chronicles. Echt een superleuke film!










Op vrijdag was er stormachtig weer, dat was wel te merken hier in huis 😱; Vera was erg boos in de ochtend, zonder duidelijke reden. Na school kwam ze aanzetten met deze zelfgemaakte bos bloemen om het goed te maken 💖. Op het begeleidende briefje staat geschreven: "sorry mama dat ik ruzie had. Ik wil het goedmaken met bloemen, kijk maar. Love love mama". Wat ben ik toch TROTS op dit mooie kind!!








Ook op mijn lieve Thomas natuurlijk, die tevens met een zeer toepasselijk knutselwerkje uit school kwam. Past helemaal bij het huidige weertje hè? ☂














Na het eten moesten de kids beiden echt even hun energie kwijt. Tijd voor disco 🎶! Muziekje aan en dansen maar! Vera oefende ondertussen de handstand en wordt er steeds beter in zoals je kunt zien 👏.

Het was een gezellige maar volle week. Tijd voor een rustig weekendje dus! Fijne dagen allemaal 💋💋.
























































Reacties

Best gelezen berichten