Week in Beeld #48: Kenya's eenjarige jubileum, een reuzegezellig ouderbezoek, een heleboel creativiteit en...het allereerste afscheid


Hieperdepiep...Hoera!! Afgelopen zondag was onze hond Kenya precies één jaar bij ons. En wat zijn we nog steeds blij met onze super lieve viervoeter 😍! Ze heeft echt een sterke band met ons alle vier opgebouwd. Het meest dol is ze op manlief (die ik gekscherend altijd haar 'liefde' noem 😂), maar wat is ze ook gek op Vera en Thomas. Ze zoekt ze zelfs op als ze boos of verdrietig zijn en dan legt ze haar koppie op hun handjes zodat ze haar kunnen aaien, wat hen onwijs helpt om weer rustig te worden. Zo bijzonder om te zien!!


Nog eentje dan, gewoon omdat ze zo'n knapperd is ❤. We hebben haar die dag uiteraard extra veel geknuffeld.









Het was natuurlijk ook nog eens Vaderdag afgelopen zondag. Zoals ik vorige week al schreef verrasten we manlief op bed met een oliebollen ontbijt, zijn lievelingskostje 😋. Hij was heel blij met zijn cadeautjes en de oliebollen waren zo verdwenen 🙈.






In de middag knutselden de kids voor hun andere papa's. Deze leuke fotolijstjes vond ik bij Action, ze kostten maar iets van 2,79 euro voor drie stuks (als ik het goed onthouden heb). Je kunt erop mozaïeken en zo je eigen kunstwerkje maken. Foto erin en voilà: een super tof Vaderdagcadeautje, vind je niet?!






Ikzelf leefde mijn creativiteit uit door alvast aan de slag te gaan met de afscheidscadeautjes voor de juffen en klasgenootjes van Vera en Thomas. Later nog even jam in de potjes doen en klaar is Kees!


Dinsdag was een topdag voor Thomas; hij ging op schoolreisje en manlief mocht mee! Met de hele school gingen ze naar Plaswijckpark in Rotterdam, en wat hebben ze genoten. Compleet afgedraaid maar voldaan keerden ze aan het eind van de dag huiswaarts. Vera had er flink de pee in gehad dat Thomas zoiets leuks ging doen, maar uiteindelijk had ook zij gelukkig een hele fijne dag gehad bij oma (de moeder van manlief) thuis, want ze was vrij in verband met een studiedag.




Op donderdagmiddag hadden we met de papa en mama van Thomas afgesproken bij Ikea, want ze wilden graag iets cadeau geven voor Thomas' nieuwe kamer. Een bureaulamp moest het worden, samen gingen we hem uitzoeken. Natuurlijk wilde Thomas eerst de hele winkel door, uiteindelijk koos hij een hele gave lamp uit. Het was een gezellige bedoening, met zijn allen aten we aansluitend een hapje in het restaurant. Thomas genoot met volle teugen, zowel van de bekende Zweedse balletjes als van de gezelligheid aan tafel!



Oh ja, deze wilde ik ook nog even laten zien: nog meer creabea zaken! Ik stortte me weer op een handlettering projectje. Leuk geworden hè 😊? Ik ben er super blij mee! 

En toen was het alweer zaterdag...en tijd voor het eerste echte afscheid, het was namelijk de allerlaatste hockeytraining van Thomas. Alle ouders en broertjes/zusjes mochten gezellig meedoen, hartstikke leuk! En natuurlijk mocht Thomas trakteren. Hij deed het heel goed, hij zei gedag en deelde her en der een dikke knuffel uit. Hij vond het duidelijk jammer dat het nu voorbij is voor hem bij deze club, maar raakte niet enorm overspoeld door emoties. Een fijn afscheid dus! Dat geeft me weer een beetje moed voor wat er de komende weken nog komen gaat, ik zie er namelijk best tegenop. Vooral het dag zeggen op de scholen lijkt me zo heftig voor de kids! Maar ik merk ook dat ze er allebei langzamerhand naartoe groeien, dus het zal vast goedkomen. Mijn twee knapperds: wat ben ik onwijs trots op ze!!








Reacties

Best gelezen berichten