Week in Beeld #45: gezellige spelletjesavond, shoppen in mijn eentje en onweer in Vera's hoofd

Wat een prachtig plaatje hè?! Ik ging deze week een rondje fietsen met Thomas (eigenlijk was het de bedoeling om met zijn vieren te gaan, maar helaas liep dat anders, daarover zo direct meer...) en we troffen dit mooie uitzicht. Koeien op hun eigen strandje! Wat een bofkonten, want wat was het warm weer deze week 😎.







De week begon rustig. Op zondag speelden we na het eten nog even wat spelletjes met zijn viertjes. Dit spel met houten blokjes vindt Thomas eigenlijk altijd net iets te spannend. Want wat als de toren nu net tijdens zijn beurt omvalt?? Toch deed hij mee. En natuurlijk viel de toren niet door zijn toedoen, maar door míj telkens weer om 😉.











Op maandag zou onze pleegzorgwerker in de ochtend langskomen, dus werkte ik vanuit huis. Helaas werd de afspraak afgezegd, maar nu had ik wel tijd om op mijn gemakje alle werkdingetjes af te maken. Dat was dan wel weer heel fijn! Nu nog een nieuwe datum prikken waarop we wél met onze pleegzorgwerker kunnen gaan zitten, want er zijn inmiddels weer wat zaken die we graag met haar willen overleggen. Wordt vervolgd!



In de middag reden Vera en Thomas paard. Het was zo heet, dat Vera's pony op de helft van de les even water mocht drinken uit een grote kruiwagen. Geweldig leuk om te zien, Vera genoot met volle teugen!














Op woensdagavond haalden we een lekker ijsje na het eten. Traditiegetrouw kreeg onze hond Kenya het laatste stukje van ons hoorntje. Zo grappig; dit is écht haar allerliefste 'snoepje'!

Kijk haar hier trouwens eens heerlijk liggen, verscholen op een koel plekje in onze achtertuin 😍.








Donderdagochtend had ik een héle ochtend voor mezelf. Wat een luxe! Nadat ik de kinderen op school had afgezet en wat werkmailtjes had beantwoord dook ik het winkelcentrum in. Heerlijk op mijn gemakje alle winkels doorstruinen. Ik kocht wat nieuwe mouwloze shirtjes voor de kids en vond deze supertoffe schilderijtjes bij de Wibra. Leuk zijn ze hè? Je zou het niet direct verwachten, maar bij deze winkel vond ik al een paar keer leuke interieurspulletjes. Daarna ging ik met een fijn 'mama tijdschrift' (mijn guilty pleasure van tijd tot tijd) bij een lunchroom zitten om een lekker broodje te eten en een cappuccino te drinken. Wat een ontspanning zeg, super fijn! Ik kocht trouwens ook nog hele gave blauwe nagellak, waarmee ik later die middag al mijn nagels én die van Vera lakte.



Die middag bereikte Thomas een nieuwe mijlpaal: hij ging helemaal zelfstandig naar de Albert Heijn, die vlakbij ons huis is, om rijstwafels te kopen. Rugzak mee, geld mee; daar ging hij hoor. Apetrots kwam hij even later weer thuis: het was gelukt. Er was een mevrouw geweest die hem had willen laten voorgaan in de rij, maar hij had keurig gezegd dat dit niet hoefde omdat hij "geen haast had". Geweldig 😊, super knap dat hij nu zelf een boodschapje heeft gedaan!!









Die avond na het eten besloten we met zijn vieren een klein rondje te gaan fietsen. We kunnen daar zo van genieten de laatste tijd! Jammer genoeg verliep het deze keer helemaal niet zo gezellig. Vera wilde namelijk perse naast mij fietsen, terwijl Thomas aan de beurt was hiervoor. Wel leuk hoor, om zo populair te zijn 😉, maar soms ook knap ingewikkeld... Ik legde haar uit dat zij de afgelopen paar keren naast mij had gereden én dat ze volgende keer weer aan de beurt was. Daarnaast probeerde manlief haar op te vrolijken door te zeggen hoe fijn hij het vond dat Vera nu naast hem kon fietsen. Het mocht allemaal niet baten, Vera werd boos en bleef boos. Zo boos dat manlief besloot met haar terug naar huis te gaan. Samen met Thomas maakte ik het fietstochtje af. Toen we weer thuis arriveerden was Vera compleet over de rooie. Ze was moe, voelde zich afgewezen en verdrietig, en dit alles veroorzaakte onweer in haar hoofd. Ze schreeuwde de lelijkste dingen tegen ons. Gelukkig lukte het uiteindelijk om haar te troosten, en haar zachtjes wiegend in mijn armen ervan te verzekeren dat ik écht ontzettend veel van haar houd. Wat is dat toch lastig om aan te nemen voor een meisje met zo'n ingewikkelde geschiedenis...😢.

Vrijdag was de rust gelukkig wedergekeerd. Vera en Thomas besloten na schooltijd maar eens een relaxte bankhangsessie in te lassen 😏. Ik maakte het mezelf ook lekker gemakkelijk door kant en klare pizza te serveren als avondmaaltijd. Voor mezelf had ik er één gekocht met spinaziebodem. Een vriendin had me hierover getipt en ik moet zeggen; het is echt een aanrader!
Fijn weekend nog allemaal! Wij maken er een rustige zondag van, met misschien het gezamenlijke fietstochtje in de herkansing...waarbij we van tevoren uitgebreid zullen voorbespreken wie wanneer naast wie zal rijden 🙈! XXX






Reacties

Best gelezen berichten