Week in Beeld #44: een prachtige zonsondergang, een inpandige verhuizing, een bijzonder ouderbezoek en héél veel spetterpret!

Kijk nou eens wat een prachtig uitzicht ik gisteren had 😎!! Op het strand zag ik de zon in de zee zakken na een super gezellige en hele sportieve teamdag met mijn werk. Beachvolleybal, vliegeren, een GPS tocht door de duinen, een duik in de k-k-k-oude zee en tot slot een barbecue; het was een hele geslaagde dag, waar ik ontzettend van heb genoten. Helemaal rozig dook ik vannacht mijn bedje in 😌.










Terug naar afgelopen week, te beginnen in het Pinksterweekend. We gingen uiteten met mijn ouders en de dag daarop kwamen zij bij ons thuis eten. Gezellig! Verder stond er heerlijk weinig op de planning. We fietsten op ons gemakje naar de stad met zijn viertjes en zochten een cadeautje uit voor de papa van Vera, die de volgende dag jarig was. We vonden deze leuke mok voor hem die Vera hem kan geven tijdens het volgende bezoek. Op zijn verjaardag ging Vera met hem beeldbellen. Dit is altijd iets waar ik flink mijn best voor moet doen, want meestal heeft ze er niet zoveel zin in. Dit keer belden we in de ochtend en dat ging een stuk beter dan anders, Vera kletste honderduit en zong natuurlijk lang zal hij leven. Leuk! Haar papa straalde ervan...


Zoals ik al zei, was de rest van ons weekend lekker rustig. Vera tekende in haar nieuwe Jill boek. Zo schattig hoe ze daarvoor alles klaarzette: een gezellig lichtje erbij, haar knuffelkonijntje die toekijkt...💗, ze is een kleine sfeermaker. Ook lieten Thomas en Vera me hun nieuwste ontdekking zien; een speeltuintje even verderop in de wijk. Zo leuk om telkens weer op zoek te gaan naar toffe speelplekjes in de buurt!

Kijk eens naar deze twee schatjes! Deze week kreeg Vera's cavia's, Hamburger en Drumstick, een nieuw huis (oftewel een grotere kooi, die manlief op Marktplaats had gescoord). Vera was helemaal in haar nopjes en de cavia's hebben nu lekker veel ruimte, zowel op hun boven als beneden verdieping 💙.





Donderdag was een drukke dag. Vera en ik startten de dag met een intakegesprek en rondleiding op haar nieuwe school. Ze was super zenuwachtig en dus héél pittig in haar gedrag die ochtend. Gelukkig was ze erg enthousiast nadat ze alles had gezien. Ik praatte nog even alleen met de intern begeleider en kon zo rustig iets over haar geschiedenis vertellen, terwijl Vera een tekening maakte.









Daarna gingen we samen naar de plaatselijke Rabobank om voor Vera en Thomas een eigen bankrekening te openen. Wonderwel lukte dit in één keer, met behulp van een hele aardige medewerker. Super fijn!













Vervolgens gingen Vera en ik heerlijk lunchen. Zij koos een soepje en ik een lekker broodje met gegrilde groenten. Mmmm!














In de middag kwamen de papa en mama van Thomas op bezoek, voor het eerst in ons nieuwe huis. Ze brachten (zoals je misschien al op mijn facebookpagina hebt gezien) een prachtige bos bloemen mee, én een tomatenplant. Echt zó lief ❤! Wat ben ik blij met het goede en ontspannen contact wat wij met hen kunnen hebben. Er was tijdens met bezoek wel een lastig moment, toen Thomas' ouders hem allerlei dingen beloofden over de bezoekregeling in de toekomst. Toen Thomas een kort moment de kamer uit was fluisterde ik ze toe waarom dit niet zo handig was. Daarna stopten ze er gelukkig direct mee, ze begrepen mijn punt. Ik snap het ook wel, soms is dromen over wat misschien ooit kan erg fijn. Voor Thomas is duidelijkheid echter heel erg belangrijk, en vage toekomstplannen geven hem alleen maar onrust. Die avond bleven zijn papa en mama eten, en Thomas vond dit helemaal geweldig. Hij genoot zichtbaar met volle teugen van het feit dat we met zijn allen aan één tafel zaten 😍! Zo mooi om te zien.

De volgende dag was Thomas vrij, de juffen hadden een studiedag. Samen zochten we een leuke speeltuin in het park op. Ik belde een vriendin die daar dichtbij woont en zij kwam gezellig even bijkletsen. Een fijne ochtend!













Bij de Action vonden Thomas en ik dit fijne zwembad. Hard nodig, want wat was (en is!) het heet. Met behulp van Vera pompte ik het op, pfff, wat een klus. Gelukkig wachtte ons daarna een heerlijk koele duik. Uiteraard ging ik gezellig met de kids het badje in, ik was ook wel toe aan wat koud water over me heen. Nou, dat hoefde ik geen twee keer te zeggen hoor, Vera en Thomas spetterden me helemaal nat, hahaha 😂!

Zo kwamen we de rest van het weekend goed door: spelen, zwemmen, de overbuurkinderen die ook een plons kwamen nemen. Helemaal goed en erg gezellig. Op naar weer een nieuwe week 💋💋!!


Reacties

Best gelezen berichten