Week in Beeld #41: JOEHOE, IK BEN ER WEER!!

Hallo hallo, ik ben terug! Ja ja, het heeft wat voeten in aarde gehad, dat verhuizen. Gelukkig is het inmiddels achter de rug, pfff... Benieuwd naar hoe onze afgelopen weken zijn verlopen? Naast verven, spullen inpakken en alles oversjouwen maakten we namelijk nog véél meer mee. Lees gauw verder 😊!







Begin april was het dan eindelijk zover: we kregen de sleutel van ons nieuwe stulpje. Mijn ouders pasten op Vera en Thomas, zodat manlief en ik naar de notaris konden. Eenmaal thuisgekomen stond daar een prachtige bos bloemen klaar die mijn ouders hadden meegenomen (in een plastic tupperware bak, want alle vazen had ik inmiddels al ingepakt 😂). Thomas had op school een sleutelhanger voor me geknutseld, juist ja, in de vorm van een sleutel. Zó lief 💚! De volgende dag was het tijd voor Vera en Thomas om voor de allereerste keer onze nieuwe woning te bewonderen. Spannend! Gelukkig waren ze direct héél erg enthousiast.





In de twee weken die volgden waren we regelmatig in het nieuwe huis, ook met Vera en Thomas samen, zodat ze vast een beetje konden wennen aan het hele verhuisidee. Deze foto is van de eerste keer dat ik kookte in het nieuwe huis (zoooo blij met ons kookeiland 😍). Op de achtergrond weer zo'n mooie bos bloemen, die een lieve vriendin naar ons nieuwe huis had laten sturen (inclusief vaas 🎉!!).



In ons oude huis begonnen de dozen zich (letterlijk) steeds meer op te stapelen. Uiteindelijk stond de hele woonkamer vol. Wat een spullen kan een mens in 11,5 jaar verzamelen zeg 😱! En dan hadden we ook nog eens héél veel opgeruimd en weggedaan...






Natuurlijk gingen ook de 'gewone' dagelijkse dingen door. Zo hadden zowel Vera als Thomas op school een juffendag, waarbij de verjaardagen van hun leerkrachten werden gevierd. Super leuk! Gelukkig had ik op tijd cadeautjes in huis gehaald en vast klaargezet. Met een beetje planning (en daar ben ik wel van, soms iets té zelfs 🙈) komt een mens een heel eind.







In de nieuwe woning liep alles best voorspoedig, manlief kluste stevig door en al snel was alles wat echt gedaan moest worden geschilderd. Mijn schoonmoeder leefde zich uit met behang op zolder. Fijn! Hier nog even een fotootje van ons kookeiland. Gaaf hè?!













Op 20 april hadden zowel Vera als Thomas Koningsspelen op school. Traditiegetrouw hielp ik bij Thomas mee. Wat een feest, heerlijk! En wat was het mooi weer zeg 😎!! Die middag werden Vera en Thomas opgehaald door mijn vader om daar te gaan logeren, want de volgende dag...












....gingen we echt verhuizen! We hadden een grote bus met laadklep gehuurd en er kwamen een aantal lieve vrienden/familieleden ons helpen met sjouwen. En wat ging het snel allemaal! Aan het einde van de dag stond alles al in de nieuwe woning.





En dus kon ik de dagen daarna naar harte lust aan de slag met de inrichting. Zó leuk vind ik dat. Hier een kijkje in onze woonkamer. Ik ben super blij met het eindresultaat, het is erg gezellig geworden 💗 (al zeg ik het zelf 😉).







Een nieuwe start betekent natuurlijk ook afscheid nemen. Zowel Vera als Thomas wilde liever niet meer een kijkje nemen in ons lege oude huis. Wel maakte ik foto's, die ze later bekeken. Tijdens het schoonmaken daar viel mijn oog op de muur waarop manlief altijd streepjes zette om te kijken hoeveel de kinderen waren gegroeid. Toen kreeg ik toch wel even een brok in mijn keel hoor...😢.
Die middag kwam de papa van Vera op bezoek in ons nieuwe huis. Thomas had een paar dagen daarvoor al uitgebreid zitten beeldbellen met zijn ouders en hen zijn hele kamer laten zien. Trots liet Vera nu haar vader alles zien, terwijl ik op zolder een heleboel water weg stond te dweilen. De CV ketel was gaan lekken!! Grrr... de eerste grote tegenslag was een feit.


De volgende dag was de koning jarig, hoera! Natuurlijk aten we samen een oranje tompoes, en gingen we de vrijmarkt op in onze nieuwe woonplaats. Vera scoorde een heel stel leesboeken en Thomas vond twee Barbie dvd's. "Zo, nu kan ik weer even vooruit", sprak hij tevreden 😂. Die middag kakten we alle vier volledig in. Het is toch wel even wennen, slapen in een nieuw huis, vonden we allemaal. Gelukkig is de ergste vermoeidheid van alle verhuisperikelen intussen over, en hebben we allemaal redelijk onze draai (en slaapritme 😊) gevonden.







Kijk, dit kochten de kids op de vrijmarkt 🌞.












De dagen hierna stond er iets heel tofs op de planning. Mijn ouders waren namelijk 45 (!!) jaar getrouwd en hadden een weekend in het nieuwe Safari Resort Beekse Bergen geboekt. Het was zó gaaf: op die eerste foto staat Thomas dus nét buiten ons huisje. Vanuit de woonkamer en het terras zagen we telkens hele kuddes wilde dieren langslopen. Vooral de giraffen waren fantastisch op te zien. We genoten met volle teugen van alle prachtige dieren en leuke speelplekken!




En dan, tot slot, de laatste foto in dit megalange overzicht. Juist: van een gloednieuwe CV ketel! Helaas was de oude niet meer te redden, dat viel even flink tegen. Het was dus even een beetje kamperen in onze nieuwe woning, die eerste anderhalve week. We zijn héél blij nu weer warm water te hebben. Vera en Thomas gingen gisteren direct uitgebreid in bad nadat de monteur vertrokken was. Nu dat ook in orde is rest ons niets dan genieten en wennen aan onze nieuwe woonomgeving ❤! Vera en Thomas hebben hun eerste contacten al gelegd, straks komen de overbuurkinderen gezellig spelen.

En ik? Ik heb weer tijd, zin en inspiratie om te gaan schrijven.
Tot heel snel dus weer 💋💋!!















Reacties

Best gelezen berichten