Vakantieverslag!

Een paar weken geleden schreef ik over mijn plannen een algehele pauze in te lassen met ons gezin. Drie weken helemaal niks. Geen contact met de pleegzorgwerker, geen contact met de voogd en geen contact met de ouders van Vera en Thomas. Even volledig gefocust zijn op ons viertjes en alleen maar genieten van onze vakantie.

Ik kreeg ontzettend veel reacties op mijn verhaal. Herkenning, begrip en aanmoediging. Geweldig vond ik dit! Een enorme steun in de rug.

Inmiddels zitten de drie weken er al op, en ben ik weer aan het werk. De eerste WhatsAppjes naar ouders zijn intussen verstuurd (natuurlijk met een heleboel foto's) en deze week komt de moeder van Vera op bezoek. Daarnaast hebben we flink wat heen en weer gemaild met de voogd en pleegzorgwerker om een ingewikkeld gesprek ingepland te krijgen.

Dus ik dacht: wat is er heerlijker dan even terugblikken op onze fantastische tijd samen, via een heus vakantieverslag?! Bij deze dus: geniet lekker mee!

Direct na de laatste schooldag vertrokken we, in een veel te volgeladen auto. Op naar Zeeland, om twee weken te vertoeven op een camping dichtbij het strand. En hoewel een vakantie in eigen land natuurlijk eigenlijk altijd betrekkelijk dichtbij huis is, voelde alles na slechts één middag zwemmen en spelen al héél ver weg. Het grote genieten was begonnen!


Naast het zwembad, de speeltuin en de kust bezochten we in de eerste week ook een zeehondenopvang. We leerden er alles over huilers (àààh) en longwormen (iew!), en zagen hoe babyzeehondjes met de hand werden gevoerd (wat er overigens niet heel zachtzinnig aan toeging, maar dat schijnt nodig te zijn omdat ze nog zelfstandig moeten leren eten).
Vooral Vera vond het hier fantastisch!




In het weekend kwamen mijn ouders op bezoek. Het was prachtig weer, dus natuurlijk gingen we met zijn allen naar het strand. Thomas hield zich bezig met het graven van een hele grote kuil en liep vervolgens eindeloos heen en weer tussen de zee en de plek waar we zaten, om met zijn kleine rode emmertje die hele kuil vol water te krijgen (wat uiteraard niet lukte, maar dat mocht de pret niet drukken).

Vera verzamelde met mijn moeder samen een heleboel mooie schelpen, die natuurlijk allemaal mee terug naar de camping werden genomen. Daar maakten we er samen een echt schelpenmuseum van.




Na deze heerlijke middag zon, zand en zee trakteerden mijn ouders ons op een superlekker etentje. Tapas, mmmm!




 Natuurlijk was ook onze trouwe viervoeter mee op vakantie. Hij is gek op het strand, dus hij genoot volop mee.

Terwijl manlief een duikcursus volgde (brevet gehaald, check!) ging ik met Vera, Thomas én de hond ontbijten op het strand. Broodjes, drinken en een kleedje mee. Er was nog bijna niemand, dus ik kon prachtige foto's schieten terwijl de kinderen speelden in de branding.

In de tweede week werd het een paar dagen heet, ontzettend heet. Ter verkoeling zat er dus maar één ding op: heel veel zwemmen. En natuurlijk mochten ook de nodige ijsjes niet ontbreken. Vera en Thomas vonden het geweldig!




Ook de omgeving was prachtig. We bezochten onder andere het mooie stadje Zierikzee. Lekker struinen door de pittoreske straatjes, zo leuk.
Thomas was onder de indruk van de kerktoren, want wat was die hoog zeg!








Als afsluiting van deze periode besloten we (net als vorig jaar) een groot doek te beschilderen met zijn vieren, met al onze favoriete vakantieherinneringen erop. Kwamen meteen de door Vera gevonden schelpjes van pas! Deze traditie houden we erin, het is zo ontzettend leuk om te doen!!


Al met al kan ik dus zeggen dat het me enorm goed is bevallen, die drie weken niks. Het even loslaten van alles wat moet, heeft mij geholpen me volledig op mijn mooie gezin te kunnen richten. Het was fijn, ontspannen en gaf vooral een continu gevoel van samenzijn.
Met hernieuwde energie ga ik er weer tegenaan!

Reacties

Best gelezen berichten