Maandoverzicht: mei 2023

Zoals je al in het maandoverzicht van april hebt kunnen lezen, gingen wij in de meivakantie een paar daagjes naar ons vaste oppas-stekkie in Drenthe. Daar was het heerlijk relaxt: we waren veel buiten en ik las veel. Daarbij kreeg ik gezelschap van deze haan, die de hele tijd naast me kwam zitten. Best dapper dat ik er zo ontspannen bijzit, want eigenlijk ben ik hartstikke bang van vogels 😂😖. Een soort therapeutische vakantie dus 😉.
Bij het oppassen op de dieren in Drenthe hoort ook het uitmesten van de ponystal. Hier zien jullie Vera in actie, ze heeft goed meegeholpen!
We gingen ook lekker uit eten, zo fijn.
En uit lunchen in dit gezellige tentje in Borger 😎.
Waar we ook leuke cadeautjes kochten voor de moeders van de kinderen: speciale Moederdagthee 💝! 
Eenmaal thuis stofte Thomas de rolschaatsen weer eens af. Nou ja, hij gebruikte die van mij, want die van hemzelf waren inmiddels veel te klein geworden. Gelukkig kon hij het nog!
Moederdag 2023: mijn man had namens de kinderen een klein cadeautje voor me gekocht (ingepakt in kerstpapier, omdat ik zo van Kerstmis houd 😍) en bracht me ontbijt op bed. De kinderen lagen nog languit in hun eigen bed terwijl hij volop in de keuken bezig was. Vera was Moederdag helemaal vergeten maar plofte wel gezellig naast me om een croissantje mee te eten. Thomas had me een paar weken daarvoor al een plantje cadeau gedaan (wat vanuit school al voor de meivakantie was meegegeven omdat de plantjes het anders misschien niet zouden overleven). Ik moest er wel om lachen: dit is dus Moederdag met twee pubers in huis 😇😅.
Het werd een gezellige dag: we gingen lunchen bij mijn schoonmoeder en aten in de avond bij mijn ouders. Daar knuffelde mijn man even uitgebreid met hun kat, terwijl hij ook de hond aaide (want anders wordt mevrouw jaloers 😈).
We hebben er trouwens weer een nieuw succesgerecht bij hier thuis: gevulde ananas! Lekker fruitig en zomers.
Oeps, Thomas schudde iets te hard met een pak drinken, en dat spatte open. Ik dacht dat we de fase van yoghurtdrink tegen de muur al hadden gehad, maar dat bleek dus niet het geval 😱.
Op Hemelvaartsdag gingen we met zijn viertjes op pad om te winkelen in Utrecht. In een schattig zaakje waar de muur vol vrolijke post-its hing probeerden de kinderen voor het eerst Bubble-Tea 🍵. Thomas vond het niet zo, Vera vond het best lekker.
En natuurlijk wandelden we ook even langs de gracht 🌸.
Uiteraard kwamen de ouders van Thomas weer bij ons thuis eten deze maand. Tijdens het zetten van de koffie kwam ik erachter dat de suiker op was. Gelukkig ging de vader van Thomas meteen even naar de winkel toe om een nieuw pak te kopen, en nam ook meteen een taartje mee 😋. Zo lief!
Samen met mijn man deed ik een rondje door de kringloop, en ik vond weer hele leuke dingetjes 💖.
Thomas had een paardijwedstrijd. Wat was hij nerveus! Gelukkig kon hij er ook erg van genieten en pakken ze dit op zijn manege, waar hij dagbesteding volgt speciaal gericht op kinderen met een beperking, heel ontspannen aan. Samen met zijn favoriete pony maakte hij er een feestje van.
Ook de moeder van Vera kwam langs, dit keer samen met haar ouders, de opa en oma van Vera. Die ziet ze zo'n één keer per jaar. Ze kan gelukkig zelf heel goed aangeven wat in dit soort 'extra familiebezoekjes' haar behoeftes zijn qua frequentie en wie erbij is en spreekt dat ook uit naar ons en haar ouders. We gingen uit lunchen en het was een hele gezellige middag! 

Al met al was het weer een mooie maand 💛. Hopelijk voor jou ook?

Fijne maand juni alvast 💋💋!!


 

Reacties

Best gelezen berichten