Week in Beeld #43: verwennerij op moederdag, één en al sportiviteit, onrust tijdens het ouderbezoek en heerlijk samen shoppen

Deze Week in Beeld zit bomvol! Er gebeurde ook zóveel. Middenin de week had ik een behoorlijke dip qua energieniveau, maar daarover straks meer. Zondag was een hele fijne dag, het was natuurlijk Moederdag! Eindelijk mochten Vera en Thomas de cadeautjes geven die ze op school voor me hadden geknutseld. Vera maakte helemaal zelf een ontbijt op bed, super lief ❤! Van Vera kreeg ik een placemat en van Thomas een hartvormig schilderij met mama erop. Mooi hè?

Manlief en ik geven elkaar ook vaak een presentje op deze bijzondere dag, om te laten zien dat we elkaar waarderen als ouder. Dit keer kreeg ik van hem dit schattige zilveren armbandje met twee geboortesteentjes erin, die symbool staan voor de maand waarin Vera en Thomas ter wereld kwamen. Ik ben er héél erg blij mee 😍!










De rest van de dag rommelden we lekker rustig wat in en om huis en mijn schoonmoeder kwam gezellig lunchen. Tussen de buien door fietsen Vera en Thomas een rondje door de buurt. Vera had het een tijdje zonder fiets moeten doen, want haar oude was te klein en kapot, en in verband met de verhuizing wilde ik pas op zoek naar een nieuw exemplaar als we een beetje gesetteld zouden zijn. Op Marktplaats vond ik voor een prikkie dit toffe exemplaar. Vera vindt hem fantastisch! Echt een 'grotemeidenfiets', en ook nog eens in haar lievelingskleur (juist ja, zwart 🙈).

Deze wilde ik jullie ook nog even laten zien: mijn pannenkoekplant! Die stond al zo lang op mijn verlanglijstje 😊. Ik heb helemaal geen groene vingers, maar dit vind ik toch zo'n leuk plantje. De moeite waard om te proberen of het me lukt hem in leven te houden ✌😂!







Op maandagochtend bracht manlief de kids naar school. Tot de zomervakantie blijven ze beiden op hun oude school, daarna gaan ze in onze nieuwe woonplaats elk naar hun nieuwe school. Voorlopig is het dus nog even heen en weer pendelen. Best intensief, maar wel fijn voor Vera en Thomas dat de veranderingen zo niet allemaal tegelijkertijd plaatsvinden.
Omdat ik toch al heel vroeg was opgestaan, ging ik weer een rondje rennen. Het ging al een stukje beter dan vorige week, dat was fijn. Toch kwam ik, zoals je ziet op de foto, behoorlijk moe weer terug thuis 😆.
Die ochtend hadden manlief en ik een startgesprek op de nieuwe school van Thomas, waar we afspraken maakten over wanneer hij kan gaan wennen en hoe de eerste periode op school er uit zal komen te zien. Fijn!

Die middag reden Vera en Thomas paard. Vera had springles en deed het echt supergoed, wat was ik trots! Thomas reed net zoals zij heerlijk buiten en genoot met volle teugen. Vooral van het feit dat hij zijn paardrijvriendinnetje weer zag. Hij is stapeldol op haar 💖, zij reageert op hem een stukje 'koeler', maar dat mag Thomas' pret niet drukken.




Op woensdagavond, na lange werkdagen en veel heen en weer gependel met de kids, merkte ik helemaal kapot te zijn. Ook Thomas had er last van; hij was ontzettend labiel en bleef maar huilen, eigenlijk om niks. Terplekke besloot ik dat het voor ons beiden tijd was een dagje pauze in te lassen, nu we nog zo moeten wennen aan het nieuwe ritme na de verhuizing. Gelukkig had de school van Thomas al aangegeven dat dit gewoon mogelijk was. Samen maakten we donderdagochtend een grote ronde over de dijk. Thomas op de step, ik afwisselend rennend en wandelend. Prachtig was het, en het hielp om ons hoofd weer een stuk leger te krijgen. Héél fijn, want wat was dat hard nodig zeg!

Die middag kwam de mama van Vera op bezoek. Eerder die week hadden de kinderen geknutseld voor Moederdag. Eerlijk gezegd hadden ze er beiden dit keer niet zo'n zin in, dus hield ik het wat simpeler: ze versierden een potje waarin we een nepwaxinelichtje hadden gezet, zodat er een leuk windlichtje ontstond. Daaromheen had ik een sleutelhanger gestrikt, met 'lieve mama' erop. Vera's mama was er erg blij mee! De rest van het bezoek was bij tijd en wijle hard werken voor mij. Vera walste keer op keer volledig over haar moeders grenzen heen en ik moest mijn best doen haar bij de les te houden en te stimuleren met haar mama te gaan spelen. Het laatste kwartier was de koek echt op bij Vera, ze werd heel druk en was er duidelijk klaar mee. Gelukkig konden we het bezoek toch goed afronden en keerde de rust bij Vera daarna snel weer weder.

Vrijdag was Vera vrij en hadden we dus een dagje samen. Ze vindt dit altijd zó fijn! Eerst ging ze met me mee naar mijn paardrijles, waar ze tijdens het uitstappen op het grote paard mocht zitten waarop ik had gereden. Geweldig vond ze dat! Daarna gingen we samen shoppen en kochten we nét niet de hele Primark leeg. Thomas had echt nieuwe korte broeken en joggingbroeken nodig, voor manlief scoorde ik twee leuke shirts, Vera vond leuke jurkjes en sandalen en ikzelf kocht gave gympen, een bloesje en een lange rok met streepjes. Helemaal geslaagd dus!

Dit weekend gebruiken we om even bij te komen van de eerste week na de meivakantie, en om samen ons nieuwe ritme te vinden. We moeten allemaal wat eerder naar bed omdat de dag wat vroeger begint, en dat blijkt even puzzelen, maar komt vast wel goed. Ook komen mijn ouders kamperen in de buurt van ons nieuwe huis, en gaan we gezellig met hen eten tijdens Pinksteren. Ik wens jullie allemaal hele fijne dagen 💋💋!!










Reacties

Best gelezen berichten