Week in Beeld #31: heerlijk relaxen, showtime en boos bij de bank

Wat was het vorige week zondag een heerlijk relaxte dag zeg! Daar was ik wel aan toe met alles wat er geregeld en gedaan moest worden de afgelopen tijd. Ik besloot eens uitgebreid in bad te gaan. Normaal gesproken staan zowel Vera als Thomas te pas en te onpas naast me met een vraag als ik even een moment voor mijzelf heb (zelfs toiletbezoek geschiedt hier mét publiek 🙈), maar dit keer kon ik ongestoord badderen. Wat een luxe!



Op maandag stond er natuurlijk weer van alles op de planning. Het werd een leuke ochtend: manlief en ik gingen scholen bekijken in onze nieuwe woonplaats. Helemaal blij reden we een paar uurtjes later weer huiswaarts: voor zowel Thomas als Vera vonden we een heel fijne school, die naar ons idee echt bij elk van hen past. Wat een opluchting zeg! Ik had er toch best wel over ingezeten. Die avond lag ik vroeg in bed, moe van alle spanningen die ik nu los kon laten.

De volgende dag trof ik na mijn werk twee pakketjes aan, die ik had besteld met mijn eindejaarsgeschenk (een cadeaubon van bol.com). Wat ben ik blij met deze linnen poster. Grappige tekst hè? Ik vond hem wel bij ons bijzondere gezin passen 😉! Ook het horloge is super mooi vind ik. Het heeft een marmerlook en geen cijfers. Dat vonden Vera en Thomas maar raar: hoe kan je dan in vredesnaam zien hoe laat het is??

Woensdagavond was het showtime hier in huis! Manlief had een tv vrije middag ingelast en Vera en Thomas waren druk in de weer geweest zich te verkleden en een soortement van zelfbedachte musical in te studeren. Wat zijn ze toch dol op het geven van showtjes zeg 😂! Na het eten voerden ze hun kunsten voor ons op. Alles ging natuurlijk anders dan geoefend, maar ze speelden beiden de sterren van de hemel 🌟.




Heb mijn blog van eerder deze week trouwens al gelezen? Ik beschrijf hierin mijn persoonlijke top drie van pleegzorg-misverstanden. Wat heb ik er veel reacties op gehad zeg, veel zaken werden herkend (wat ik altijd héél fijn vind!) en de tekst werd al behoorlijk vaak gedeeld.












Aan het einde van de week bracht ik maar weer eens een bezoekje aan de plaatselijke ING bank, want ik ben al vanaf de zomer bezig met het stopzetten van een bankrekening die de ouders van Thomas ooit voor hem hadden geopend, maar die feitelijk nooit gebruikt is. Dit keer ontplofte ik zowat! Ik bleek namelijk al drie keer verkeerd te zijn voorgelicht over de te ondernemen acties, en had dus voor niets allerlei formulieren ingevuld en verstuurd met zelfgeschreven begeleidende brieven. Nee, zo bleek nu, er moest eerst minimaal tien euro op de rekening worden gestort, alvorens deze kon worden opgeheven. Huh?? Dat leek mij de omgekeerde wereld. Ik werd echt een beetje boos (ik geloof zelfs dat ik de term 'bagger-service' heb gebruikt 😱😒). Maar...zoals dat soms gaat, door mijn boosheid gebeurde er ineens wel van alles, hoefde ik geen extra geld te storten en wordt ik als het goed gaat komende week gebeld en kan het EINDELIJK geregeld worden. Pfff...hebben jullie ook zoveel gedoe rondom bankzaken van jullie (pleeg)kids?

En nu...weekend! Even geen gedoe, geen geregel en gewoon tijd voor elkaar.
Ik ga ervan genieten! 💋







Reacties

Best gelezen berichten