Week in Beeld #28: hieperdepiep hoe...euh: hartstikke ziek, super leuke winterse uitjes en...bieders op ons huis!


Ieder jaar begint voor mij feestelijk, want...op 2 januari ben ik jarig! Hoera!! Dit jaar mocht ik maar liefst 36 kaarsjes uitblazen. Nou ja, uiteindelijk kwam daar niets van terecht, want taart eten was het láátste waar mijn hoofd naar stond. Ik was namelijk hartstikke beroerd op mijn verjaardag en heb de hele dag ziek in bed gelegen. Best een beetje sneu hè? Gelukkig werd ik wel verwend met lieve cadeautjes. In de ochtend waren we nog bij mijn ouders, waar we oud en nieuw hadden gevierd. Zij hadden zelfs slingers voor me opgehangen, zo lief. Ik kreeg een Douglasbon en een wierooksetje en van manlief dat kleine roze doosje (dat zijn altijd de fijnste pakketjes, vind je ook niet? Hier zaten zilveren oorbellen in ❤!).

Toen we eenmaal thuis waren maakte Thomas deze mooie tekening voor me. Als je héél goed kijkt en een tikkie fantasie gebruikt, zie je ons linksboven samen in een achtbaankarretje zitten. Hij was natuurlijk helemaal geïnspireerd geraakt door ons dagje in de Winterefteling (waarover zo direct meer)! Vera kon niet zoveel met het feit dat ik ziek in bed lag. Op dit moment, vooral nu het ook nog eens mijn verjaardag was, werd ik best een beetje verdrietig van het feit dat ze zo weinig kan met de kwetsbaarheden en emoties van een ander. Ze heeft de hele dag niet naar me omgekeken en werd 's avonds wel héél boos op me vanwege iets waarin ze haar zin niet kreeg. Normaal kan ik het best goed relativeren en het simpelweg zien als een stukje onvermogen, passend bij haar hechtingsproblematiek, maar dit keer vond ik dat knap lastig...😢

Gelukkig ging het de volgende dag al een stukje beter met me, hoewel ik me nog heel slap en moe voelde. Omdat we noodgedwongen de deur uit moesten vanwege kijkers die ons huis kwamen bezichtigen, gingen we ergens wat drinken met een stukje taart, om alsnog mijn verjaardag enigszins te vieren 😋. Met mijn schoonmoeder, die ook gezellig even aanschoof, deelde ik een puntje cheesecake, super lekker maar erg machtig. In de middag lastten we een paar bankhanguurtjes in, wat gezien mijn lage energielevel erg fijn was op dat moment!



Nog even terugkomend op de dagen daarvoor: oud en nieuw vierden we zoals ik al zei bij mijn ouders thuis. Na het gourmetten gingen we gezellig samen sjoelen, een echt ouderwetse overgang naar het nieuwe jaar dus. Vera bleek een natuurtalent, en Thomas deed ook fanatiek mee nadat hij er even in moest komen.






Nieuwjaarsdag brachten we met zijn viertjes door in de Winterefteling. Super leuk! Wat hebben we ervan genoten zeg. Eindelijk kon Thomas in de nieuwe attractie Symbolica, iets waar hij al maandenlang naar uitkeek. En natuurlijk gingen Vera en manlief in alle achtbanen. Ook het sprookjesbos en het ijspaleis waren in trek. Het was een heerlijke dag!









Aan het einde van de week was ik gelukkig weer verder opgeknapt. Vera ging een dagje naar de manege, waar een dagkamp werd georganiseerd. Ze genoot met volle teugen en mocht ook nog eens rijden op één van haar lievelingspony's. Geheel in stijl ging ik met Thomas naar een echte paardrijwinkel om wat spulletjes te kopen die we voor onze gezamenlijke hobby nodig hadden. We keken onze ogen uit!



Vrijdag was een spannende dag, want er werd geboden op ons huis! En terwijl ik deze kerstwens openmaakte tijdens een lunch bij mijn schoonmoeder kwamen er nóg meer mensen kijken. Maar...twaalf bezichtigingen en een hoop gepoets, opgeruim en gestress verder....zijn we tot overeenstemming gekomen met een bieder! Natuurlijk moeten we nog wat slagen om de arm houden vanwege bedenktijd en voorbehoud, maar het lijkt er toch echt op dat ons huis is verkocht 🎉!! Duim je met ons mee dat het verdere proces soepel en voorspoedig zal verlopen?
Ondertussen zitten we zelf ook niet stil en hebben we een bod gedaan op een heel gaaf huis. Volgende week hopelijk meer nieuws hierover!




Gisteren ging ik, om de kerstvakantie leuk af te sluiten, met Vera en Thomas samen naar het Nederlands Openluchtmuseum. Een heel leuk uitje, en nog leerzaam ook! Vooral de ouderwetse tram vonden de kids geweldig, en natuurlijk probeerden ze ook hier de schaatsbaan uit.

Vandaag is het alweer de laatste vakantiedag. "De laatste dag waarop mijn hersenen kunnen ontspannen", meldt Vera me zojuist, "want morgen gaan we weer naar school" 😂.

De beste wensen allemaal! Dat 2018 maar een prachtig jaar mag worden 💋.






Reacties

Best gelezen berichten