Week in beeld #1: van gutsend zweet tot wonderhond

Tijd voor verandering! Zoals je ziet heeft mijn website een totale make-over gekregen en...ik start vanaf vandaag met een gloednieuwe rubriek, waarin ik jou iedere week (letterlijk) een kijkje in ons gezinsleven ga geven! Hoe leuk is dat? Ik ben er zelf in ieder geval razend enthousiast over!! Hopelijk zijn jullie net zo nieuwsgierig als ikzelf, want dit wordt bijna een soort kijkje in mijn dagboek, aan de hand van een heleboel foto's...
Zal ik maar gewoon beginnen?

Voor wie het nog niet had opgemerkt: het was deze week tropisch warm in ons kleine Kikkerlandje! En zoals ik eerder al schreef, ben ik daar eigenlijk helemaal niet zo gek op. Maar aangezien het weer het laatste is waar ik invloed op kan uitoefenen, had het natuurlijk totaal geen zin me hier druk om te maken. Wat wél zin had, was het opzetten van een megagroot zwembad in onze achtertuin! Nou ja, van die achtertuin is op dit moment eigenlijk weinig over, want wat neemt dat gevaarte veel plek in beslag... maar wat een heerlijke waterpret hebben Vera en Thomas gehad zeg!


Ikzelf deed intern stiekem een vreugdedansje omdat ik gewoon moest werken. Huh? Ja, want ik heb een privé airco tot mijn beschikking op mijn werkkamer. Hoera!!
En je begrijpt: toen een lieve collega ook nog eens spontaan op waterijsjes trakteerde kon mijn dag helemaal niet meer stuk :-).




Naast de hitte stond deze week natuurlijk vooral in het teken van gezinsuitbreiding! Vorige week zaterdag mochten we namelijk kennismaken met lieve Kenya. Na het overlijden van onze lieve hond Dexter was het ontzettend leeg en stil (nou ja, op twee nogal drukke kinderen na..) geworden in huis. Nu, ruim vier maanden later, zou daar met de komst van Kenya eindelijk verandering in komen! Ze is twee jaar oud en heeft al een heftig leventje achter de rug. Ze komt uit Bosnië en stond daar 24/7 aan een ketting, zonder enige beschutting en met twee pups. Ondanks al die ellende is ze ontzettend lief, zachtaardig en sociaal. En bovenal; gek op kinderen! En die liefde is inmiddels al 100% wederzijds. Het is ongelofelijk om te zien wat Kenya's komst met het gedrag van Vera en Thomas doet. Haar dagelijkse wandelingen geven structuur en haar eindeloos aaien (wat ze totaal geen probleem vindt overigens ;-)) lijkt haast therapeutisch te werken. Ze is er net, maar lijkt nu al wel een soort wonderhond!



En kijk: dit prachtige pakketje vol brokjes en poepzakjes kreeg Kenya cadeau van een lieve vriendin die met haar dochter samen kwam kennismaken met ons nieuwe gezinslid. Zo leuk!







Aan het einde van de week kreeg Vera haar rapport mee. Over een paar weken is het dan, na twee jaar zwoegen, eindelijk gedaan met groep drie voor haar. Het blijft spannend hoe en of ze alles op kan gaan pakken in groep vier. Vooral rekenen vormt inmiddels een aardig obstakel. Toch gaat ze stapje voor stapje steeds een stukje vooruit, en wat ben ik ontiegelijk trots op haar!

Thomas kwam joelend uit school met fijn nieuws: hij blijft in dezelfde klas met bijna exact dezelfde juffen! Op zijn ZMLK school is geen groep 1 t/m 8 structuur, en dit stukje continuïteit is ontzettend prettig voor hem. Hij blij en wij blij :-) !

Al met al was het (ondanks het feit dat het zweet me telkens uitbrak als ik nog maar één stap buiten zette) een prachtige week, vol nieuwe ontdekkingen.

En oh ja, naast een nieuwe hond, een nieuwe website en deze nieuwe rubriek probeer ik nog iets nieuws uit: iedere week verse bloemen in huis halen. Mooi hè? Daar word ik extra vrolijk van!

Reacties

Best gelezen berichten