Week in Beeld #152: de verjaardag van Thomas en een fijne vakantieweek in Zeeland!

Welkom bij deze mega-editie van Week in Beeld! Vorige week sloeg ik een keertje over, omdat... we op vakantie gingen naar Zeeland 😎!! Deze foto maakte ik de eerste avond, we gingen namelijk meteen naar het strand. Heerlijk uitwaaien!
Maar eerst nog heel even terug... naar de laatste dag van onze vakantie in Drenthe. Toen mochten Vera en Thomas een rondje stappen op pony Roos. Het ging flink regenen onderweg maar dat mocht de pret niet drukken. Wat zijn ze toch dol op deze super lieve pony 💖.
In het tussenliggende weekend was mijn moeder jarig. We stelden dit leuke mandje vol lekkere Drentse producten voor haar samen 🎉. De dagen daarna moest ik weer werken, wat nogal onrustig was in verband met allerlei coronaperikelen 😷. Gelukkig viel het uiteindelijk allemaal mee!
Op donderdag was Thomas jarig, hij werd alweer 11 jaar 😍!! We hadden gelukkig maar een handjevol mensen uitgenodigd, helemaal passend binnen de nieuwe maatregelen die daags ervoor werden afgekondigd. Thomas genoot volop en werd goed verwend met onder andere nieuwe Playmobil.
Zo mooi hoe intens Thomas alles beleefd 💘!
De dag erna vertrokken we naar Zeeland. We hadden er een strandlodge gehuurd op een camping waar we al meerdere keren waren geweest. Zo'n lodge is een soort kruising tussen een huisje en een tent. Met bedden, een douche en een keukentje maar wél een tentdoek als dak. Kun je je er een voorstelling bij maken? Een soort ultraluxe tenthuisje dus 😉.
Lekker met de voeten in de zee 💦!
En de hond had natuurlijk ook de tijd van haar leven!
Op de camping werden allerlei leuke activiteiten georganiseerd, waar met name Thomas heel vaak aan meedeed. Vera begint zich voor veel van dit soort dingen te groot te voelen. Deze stormbaan bedwong Thomas wél samen met Vera. 
Konden wij ondertussen op het terras proosten met een lekker drankje! Ik geniet hier van een ijskoffie, sinds deze zomer mijn nieuwe favoriete drankje 😋.
Vera maakt, net als ik, graag foto's. Meteen handig dat ik dan zelf ook een keer te vinden ben op de vakantiekiekjes! Dit plaatje schoot ze van mij voor onze strandlodge. 
Ook maakte ze voor ons alle vier deze lekkere aardbeien cakejes, mmm!
Nog meer lekkers: in het restaurant van de camping genoot ik van deze pokébowl met 'veggie kip'. Zó lekker!!
Samen knutselden Vera en ik wat af deze vakantie. Zij maakte haar eigen boekje...
En ik schreef dagelijks in mijn journal. Heerlijk ontspannend vind ik dat.
Ook beplakten we deze potjes en maakten we er windlichtjes van. Die kaarsjes bleken later in de week erg goed van pas te komen...
Terwijl manlief en Thomas op het strand hun vliegers in orde maken probeert Kenya een tunnel naar China te graven 😂.
En laat ze zich lekker knuffelen.
Om vervolgens op een kleedje te gaan chillen in de zon.
Thomas kocht van zijn zakgeld een eigen vlieger, in de vorm van een haai. Hij kan het inmiddels supergoed, kijk eens hoe hoog hij ging! In het onderstaande filmpje zie je hem in actie tijdens zijn eerste vliegerpoging.
 

En dit is dus waarom die windlichten zo goed van pas kwamen: storm Francis raasde over het land. Ons dak (wat dus van tentdoek was) flapperde de hele nacht met heel veel kabaal heen en weer. Ik dacht dat de boel in zou storten. Tot overmaat van ramp viel ook de stroom nog eens uit. Ik spendeerde dus de halve nacht met een zaklamp in mijn hand, terwijl ik inspecteerde of de boel wel heel bleef, hahaha 🙈. Mijn man en de kinderen lagen ondertussen trouwens heerlijk te slapen... Gelukkig werd de volgende ochtend de kortsluiting verholpen en ging de wind in de loop van de dag weer liggen. Pffff.

Nog zo'n leuke activiteit vanuit de camping: de kinderen deden mee aan archery tag, een soort trefbal met pijl en boog. Vonden ze helemaal geweldig!
En ik slurpte nog maar eens een ijskoffietje weg in een strandtent. Deze was het allerlekkerst van de hele zomer trouwens!
En toen zat de vakantie er alweer op. De weken zijn voorbij gevlogen moet ik zeggen. Maandag beginnen school en werk weer. De bekers en broodtrommels staan al klaar en de gymspullen zijn gewassen en in de tassen gedaan. We zijn er klaar voor! 

Hoe was jouw zomer? Of heb je nog vakantie?

Fijn weekend allemaal 💋💋!!

Reacties

Best gelezen berichten