Week in Beeld #150: wat een warmte, een dagje uit en een toffe boekentip!

Oké, ik zal beloven niet teveel te klagen, maar man, man, wát een hitte zeg! Terwijl ik dit schrijf voel ik me zelfs ietwat brak, aangezien ik de nacht heb doorgebracht op de bank (samen met de hond 😂), omdat boven (op zolder...) slapen echt te warm was. Gelukkig hebben Vera en Thomas de ultieme tip om het hoofd koel te houden tijdens deze zonnige dagen: kruip in een dekbedovertrek en plaats een ventilator ervoor. Zo creëer je je eigen tentje vol koude lucht  💦! Misschien iets voor mij aankomende nacht 😉...

Afgelopen zondag was een heerlijke dag. We maakten met zijn viertjes, plus hond, een fijne boswandeling. Vera was wel enorm onder de indruk toen we langs een nest vol hoornaars moesten lopen, want ze is super bang voor insecten. 
Deze mooie foto maakte ik toen we het bos weer uit liepen. 
Bij thuiskomst maakte mijn man deze appelwraps. Het leek wel een soort apfelstrüdel 😋, heel lekker!
Zijn jullie kids ook helemaal into TikTok? Vera heeft sinds een tijdje haar eigen account en ik zit erop zodat ik haar in de smiezen kan houden 😉. Haar account is zoveel mogelijk privé gemaakt, ze overlegt met ons wie haar wel/niet mag volgen (alleen klasgenootjes en anderen die wij goed kennen) en ze mag alleen filmpjes maken waar wij bij zijn. En dan krijg je dus dit soort taferelen, want zo nu en dan loop ik door het beeld. Dat is natuurlijk dé ultieme gelegenheid om even lekker mee te doen. Gelukkig kan Vera dit soort maffe acties vooralsnog wel waarderen, ze had hier de grootste lol. Binnenkort zal ik eens wat proberen te schrijven over hoe wij op dit moment omgaan met social media nu Vera wat ouder wordt. Goed idee?
De dagen daarna (van maandag t/m woensdag) moest ik gewoon werken en maakte ik dus maar een paar foto's, zoals deze, tijdens het ochtendrondje van Kenya 😍.
En deze: een collega deelde ijsjes uit vanwege de warmte. Mmmm! 
Op donderdag stond er iets heel leuks op de planning, waar allebei de kinderen al een poos naar uitkeken: we gingen een dagje naar Slagharen toe! Mijn ouders en twee nichtjes verbleven daar een midweek en wij gingen met hen een dagje het attractiepark in. Al de hele week keek Thomas talloze YouTube filmpjes over Slagharen in het kader van de voorpret. Het was helaas wel vrij druk en hoewel het park allerlei maatregelen had genomen vonden sommige mensen afstand houden best ingewikkeld, viel me op... Gelukkig werd het desondanks een gezellige dag en genoten Vera en Thomas volop!

    • Toen we 's avonds weer thuis waren keken we gezamenlijk naar de persconferentie van de premier. Deze foto vond ik daarbij wel toepasselijk 🙊. We bestelden onlangs nog wat mondkapjes online, om te gebruiken in het OV. Die moesten we even passen en showen natuurlijk!

      Op donderdag ontving ik een recensie exemplaar van het boek "De jongen, de mol, de vos en het paard." Ik schreef hier namelijk een stukje over voor een blog van de Club van Relaxte Moeders. Ik moet zeggen, ik ben erg onder de indruk. Qua tekst ben je er zo doorheen, maar het boek staat vol met prachtige prenten, quotes en mooie boodschappen. Ontroerend vond ik het, een echte aanrader wat mij betreft dus (voor jong en oud!). 
      Op vrijdag was ik gedurende de dag zo nu en dan druk om onze zonaanbidster 😎🐺te motiveren binnen af te komen koelen. Mevrouw wil namelijk het liefst continu buiten zijn. Gelukkig heeft onze tuin best veel schaduw, dat scheelt.
       
      In de avond kwam de moeder van Vera eten. Het laatste ouderbezoekje van deze zomervakantie! Ik maakte allerlei salades en dat viel goed in de smaak. Vera en haar moeder genoten! Het werd tegelijkertijd een best een ingewikkeld bezoek waarvan nu nog het één en ander door mijn hoofd blijft spoken, maar daar wil ik in verband met de privacy niet teveel op ingaan. Laten we het erop houden dat ik er weer even mee werd geconfronteerd dat de gang van zaken in het leven van de familie van je pleegkind altijd onvoorspelbaar kan blijven... 

      Maar nu: weer een weekje vakantie! Ook mijn man is nu vrij. We gaan ervan genieten met zijn viertjes. Tot volgende week en fijn weekend allemaal 💋💋!!

      Reacties

      Best gelezen berichten