Week in Beeld #67: een nachtje weg, mijn transformatie tot zeehond en... Picasso in huis!


Ik vertelde het vorige week al: afgelopen weekend was ik een nachtje weg met vriendinnen. Inmiddels kan ik vertellen dat het super geslaagd was: we hebben lekker bijgekletst, een erg gezellig feestje gevierd en natuurlijk véél te kort geslapen 😊! Deze foto maakte in ons airbnb appartement, leuk hè?!












Terwijl ik op pad was transformeerde manlief thuis de woonkamer in een soort van atelier en ontpopte Thomas zich tot een kleine Picasso. Kijk hem eens staan met zijn palet bij de schildersezel 😍! Hij schilderde de woonkamer na en was er urenlang zoet mee. Vera probeerde ondertussen iets ingewikkelds te bouwen met ijsstokjes, wat helaas jammerlijk mislukte. Dat was wel even flink balen voor haar 😖!










Voilà: het eindresultaat van Thomas' schilderwerk. Uiteraard hebben we er inmiddels een mooi plekje voor gezocht.









Op maandag besloten we de Pizzarette maar weer eens van zolder te halen. De kinderen vinden het altijd zó leuk om hun eigen mini pizzaatjes te mogen maken! Mmm!














En kijk eens wie er deze week stiekem probeerde met mij mee naar het werk te gaan? Hahaha 😂, mevrouw begint autorijden steeds gezelliger te vinden!














Helaas voel ik mezelf deze week niet zo lekker, ik heb namelijk een enorme verkoudheid te pakken. Dit gebeurt jaarlijks en ik verander dan in een soort blaffende zeehond, want mijn hoest is echt niet normaal zo hard en continu aanwezig. Heel irritant! Sinds vorig jaar ben ik erachter dat pufjes mij dan het beste helpen, anders gaat het hoesten namelijk de hele winterperiode door 😱. En dus ben ik weer volop aan het puffen geslagen. Jammer genoeg duurt het een paar weken voordat dit goed aanslaat, dus ik blijf nog even vrolijk (nou ja...) door blaffen 🐶…






Kijk eens hoe gaaf! Vera wordt over een paar weekjes tien (!!) en ik bestelde online alvast een mooie feestjurk voor haar, die ze ook met Kerstmis kan dragen. Ze was er super blij mee en hij past gelukkig ook perfect 💖!













Deze week kon ik een keertje mee naar het paardrijden van Vera en Thomas. Zó leuk om te zien hoe ze allebei steeds meer leren! Thomas reed deze keer voor het eerst los, nog wel aan een longeerlijn maar zonder dat er direct iemand naast hem meeliep. Kijk hem eens gaan, wat was ik trots op hem zeg!













Aan het einde van de week had ik een gesprekje met zijn juf op school. Net als Vera heeft ook Thomas een goede start gemaakt in de klas, en wat fijn om te merken dat zijn juffen hem al echt leren kennen en goed inspelen op wat hij nodig heeft! De avond van tevoren zocht Thomas in onze la met ansichtkaarten een kaartje uit voor een klasgenootje dat al eventjes ziek thuis is, een jongetje met wie hij regelmatig speelt op school, zodat de juf hem kan posten. Deze knalroze kaart werd het, hij schreef zelf zijn eigen naam erin op (met een beetje hulp van mij). Zó schattig 😍!

Verder appten we deze week heel wat af met de papa en mama van Vera, die natuurlijk alvast wilden weten wat zij graag wil hebben voor haar verjaardag en zelf ook allerlei ideetjes hadden die ze even wilden overleggen. Fijn dat dit nu zo kan, hoewel er altijd wel een groot deel verdriet bij komt kijken. Verdriet over het moeten missen van hun dochter, hun moeite met het 'ouderschap op afstand' en ga zo maar door. Dat is best lastig om te zien en zorgt soms voor onderlinge spanningen, maar toch ben ik trots op hoe ons contact inmiddels loopt, ondanks al deze ingewikkeldheden...

Op naar een rustig weekend en hopelijk weer een hele fijne nieuwe week! 💋💋(🐶😉)

Reacties

Best gelezen berichten