Week in Beeld #65: HERFSTVAKANTIE!!


Ja ja, deze week hadden Vera en Thomas herfstvakantie. Lekker een weekje vrij! De eerste schoolperiode zit er alweer op en ik verbaas me hoe snel en soepel dit is verlopen. Wat hebben ze beiden een goede start gemaakt op hun nieuwe scholen zeg! Ik heb het al vaker gezegd, maar doe het gewoon nog een keer: ik ben apetrots op ze 😊!!
Ikzelf moest deze week gewoon werken, maar doordat de kids thuis waren kreeg ik toch een klein beetje een vakantiegevoel, ook omdat we een aantal gezellige dingen samen hebben gedaan deze week.
Om te beginnen...een bezoekje aan de tandarts 😂. Haha, nou ja, dat was meer iets wat moest gebeuren, maar we kunnen het wel weer afvinken van ons 'to do lijstje'. Vera en Thomas ontvingen beiden een poetsdiploma en Vera hoorde dat ze waarschijnlijk over een halfjaartje verwezen wordt naar de orthodontist voor een beugel. Ze was helemaal in haar nopjes maar ook direct super nerveus hierover. Hmm, en da's best lastig dan hoor: meer dan een half jaar overzien als tijdsbesef niet je sterkste kant is en wanneer je iets hartstikke spannend vindt 😖… Je snapt, dat zorgde voor aardig wat storm en onrust hier in huis deze week.

Daarom was het extra fijn om, toen ik dinsdagavond laat thuis kwam van een gezellige verjaardag, dit schattige doosje op mijn hoofdkussen te vinden. Vera had hem versierd en er meerdere lieve briefjes ingedaan, plus een beeldje van een engeltje dat vroeger van mij is geweest en een squishy in hartvorm 💖. De laatste weken merk ik aan haar dat ze me heel graag dichtbij wil laten komen, maar dat ze dit tegelijkertijd doodeng vindt. Want wat als ik een ander nu liever vind dan haar?? Ze duwt me dus ook regelmatig keihard weg met harde woorden en boos gedrag. Best ingewikkeld voor ons allebei. Dus dit cadeautje is er één om echt te koesteren 💝. Uiteraard heb ik haar de volgende ochtend extra lang geknuffeld om haar te bedanken!


Kijk eens hoe gezellig Vera het had gemaakt in haar boekenkastje deze week 😍! Het lijkt wel een feestje op de onderste verdieping. Zelfstandig spelen vindt Vera erg lastig, maar haar kamer opnieuw inrichten kan ze ontzettend goed. Zó leuk!












Op donderdag ging Thomas met manlief een dagje naar Geofort, een super leuk museum in Herwijnen. Ze genoten er beiden enorm van, we gaan zeker nog eens terug met zijn vieren (da's het grote voordeel van het hebben van een museumkaart 😉, ik raad dit iedereen aan!).












Ondertussen waren Vera en ik de stad ingedoken om ons eventjes op onze gezamenlijke hobby te storten: shoppen!! Bij Zeeman scoorden we een aantal toffe winteritems, zoals een zacht vestje voor Vera en een okergele trui met kleine tipi's erop voor Thomas. Daarna was het tijd om te lunchen. Ik ging voor een herfstbroodje met champignons en pompoen en Vera koos een plankje met een soepje, broodje en tosti erop. Smullen maar!









Nóg meer voedsel: die avond kregen we eters, gezellig! Ik maakte couscoussalade en bruschetta met knoflook, gegrilde groenten en Parmezaanse kaas. Mmmm 😋! Het werd een leuke avond en Vera en Thomas waren helemaal in hun sas toen ze ontdekten dat het al 21.00 uur was voordat ze op bed lagen...Ach, het is vakantie..!











Deze foto maakte ik die avond van onze hond. Het was kennelijk heel vermoeiend geweest voor haar, dat bezoek én het feit dat het gebabbel van de kinderen tot zo laat was doorgegaan, haha 😂. De tong hing ervan uit haar mond, zo schattig 💕😍!












Nog iets leuks dat deze week op het programma stond: naar de bios! Met zijn viertjes zagen we de film 'Smalvoet'. Een echte aanrader, we hebben ontzettend gelachen en het thema was heerlijk winters (en laat ik daar nou net hartstikke gek op zijn ⛄)!

Maandag begint school weer, wat vliegt zo'n weekje voorbij zeg. Inmiddels zit mijn hoofd alweer bij het volgende: 5 december komt eraan en in diezelfde week is Vera ook nog eens jarig (ze wordt gewoon TIEN!! Dan heb ik dus een TIENER in huis 😱🙈😆)! Tijd dus om alvast te brainstormen en op zoek te gaan naar de leukste cadeautjes...Volgende week licht ik speciaal voor jullie een tipje van de sluier op 🎈 met cadeau ideetjes die wellicht ook voor jullie bruikbaar zijn.
Fijne zondag allemaal 💋💋!!









Reacties

Best gelezen berichten