Week in Beeld #60: een apetrotse Vera, een geslaagd ouderbezoekje en een bijzondere ontmoeting voor Thomas!


Deze foto laat zien hoe sterk en trots Vera zich deze week voelde. Ik vertelde vorige week al dat ze zich verkiesbaar had gesteld voor de leerlingenraad van haar school en... maandag hoorde ze dat ze was gekozen!! Ik was op mijn werk, dus ze had een berichtje ingesproken via whatsapp. Aan haar stem hoorde ik al hoe ontzettend blij ze was, en oh...wat was ik TROTS!! Na mijn werk haalde ik vlug een halve appelkruimeltaart (haar lievelingstaart 😍) om het samen te vieren. Ze straalde helemaal toen ik ermee thuiskwam 💖.






Terug naar vorig weekend: op zondag gingen we met zijn viertjes gezellig naar het tuincentrum, waar ik spulletjes kocht om dit heerlijk kneuterige herfsttafereeltje samen te stellen (nog niet wetende dat het komende week weer bijna 30 graden wordt, hahaha, oeps 🙈). Ook deze toffe plant namen we mee. Nee, hij is niet aangevreten, die gaten horen erin 😂…


Zó lief: deze tekening had Vera deze week op school gemaakt voor Thomas. "Omdat jij mijn allerliefste broertje bent!" *Smelt*
Ondanks het feit dat ze maar één broertje heeft is dit natuurlijk een superzoete opmerking 💘.








Op woensdagmiddag kwamen mijn ouders oppassen, omdat manlief een training op zijn werk had. Ze namen mijn tante mee (de zus van mijn moeder), en die had bloemen voor mij en zelfgemaakte kussens voor de kids meegenomen. Kijk eens hoe gaaf! Ze waren er hartstikke blij mee uiteraard.




Op donderdagmiddag kwam de papa van Vera op bezoek. Het vorige bezoek, met haar mama, was niet zo best verlopen (zoals je misschien al las in Week in Beeld #58). Dit bezoekje ging gelukkig beter! Vera bedacht spelletjes om met haar vader te doen. Vooral de 'food challenge' was een succes: Vera blinddoekte haar papa, waarna hij moest raden wat hij in zijn mond gestopt kreeg. Het kwam mooi uit dat ik een pastasalade ging maken die avond waar van alles en nog wat ingaat, dus er viel genoeg te proeven! Het werd een gezellige middag waarin vooral veel gelachen werd.





Die avond, na de pastasalade dus, gingen Vera en ik naar haar school voor een ouder-kind avond. Leuk! Er werd een filmpje getoond waarin het team van de school zich voorstelde en daarna mochten de kinderen in hun eigen klas laten zien waaraan ze de afgelopen tijd hadden gewerkt. Vera kletste de oren van mijn hoofd, ik ben helemaal bijgepraat hoor 😂. Eerder deze week had ze me al verteld dat één van haar nieuwe vriendjes niet meer bij zijn ouders woont, op de ouder-kind avond bleek ik dus wederom (net als bij de informatieochtend in de klas van Thomas) niet de enige pleegouder die aanwezig was. Dat blijft toch altijd iets bijzonders, vind ik zelf.





Ondertussen was Thomas gezellig een stukje gaan fietsen met manlief en kreeg ik deze mooie foto toegestuurd 💚.















Vrijdag was het wederom een bijzondere dag, dit keer vooral voor Thomas. Zijn lievelingsjuf van z'n vorige school kwam namelijk op bezoek! Super lief en leuk. Thomas vond het helemaal geweldig en had de hele dag een lach van oor tot oor op zijn gezicht. Ze bracht een fotoboekje mee met foto's van Thomas van kleutertje tot en met afgelopen schooljaar, zó schattig!! Er werd memory gespeeld en na het eten volgde een door de kids uitgevoerde modeshow, wat hebben we gelachen zeg!



En nu...tijd voor weekend! Ik heb een beetje een wattig hoofd en een snotneus en ook Thomas besloot dat het, na zo'n bezig weekje, tijd was eens flink te relaxen. Toen ik even in de badkamer was had hij snel de dekens van zijn bed mee naar beneden genomen en zich behaaglijk geïnstalleerd op de bank. Hahaha, lekker lui monstertje. Maar eigenlijk...vond ik een dagje bankhangen ook wel een héél strak plan!

Fijn weekend allemaal!! 💋💋












Reacties

Best gelezen berichten