Week in beeld #26: originele kersttraktaties, zeven (!) kijkers en helemaal in kerstsfeer

Dit is de 26e editie van Week in Beeld! Dat betekent dus dat ik alweer een half jaar eens per 7 dagen een weekoverzicht online plaats. Nog steeds vind ik het hartstikke leuk om te doen! Naast het in beeld brengen van het reilen en zeilen binnen ons pleeggezin is het voor mijzelf (en later voor de kinderen misschien ❤) een hartstikke gaaf naslagwerk.


Met....tromgeroffel....volgende week een extra speciale editie. Stay tuned!

Afgelopen week was echt een aanloop naar de kerstvakantie. Op donderdagavond had Vera op school een kerstdiner, iets waar ze al wekenlang reikhalzend naar uitkeek. Op Pinterest vond ze zelf deze leuke rendierbroodjes: die wilde ze meenemen voor haar klasgenootjes! Aan mij de nobele taak ze in elkaar te flansen. Ik opperde nog om fruitspiesjes mee te nemen, maar dat was volgens Vera echt geen optie. Gelukkig waren de rendieren niet al te ingewikkeld om te maken: witbrood, chocoladepasta en zoute krakelingen ertussen, Smarties voor de ogen en neus en voilà: daar waren ze dan! Toegegeven, in mijn versie lijken de rendieren enigszins op ijsberen, maar ach, da's ook lekker winters toch? Vera vond ze prachtig. Thomas had ook exact in zijn hoofd wat hij wilde maken voor het kerstontbijt in de klas. Bladerdeeg kerstboompjes moesten het worden, ook weer met chocoladepasta ertussen. Hij hielp me goed mee en de boompjes lukten wonderwel prima. Beide kids dus helemaal happy 😌.

Kijk, dit was mijn allerbeste vriend deze week. Er kwamen namelijk maar liefst zeven kijkers ons huis bezichtigen! Ik heb me ongans gepoetst, opgeruimd en stof gezogen, pfff. Nu stofzuig ik altijd al dagelijks de benedenverdieping, want met kinderen én een hond is dat hard nodig. Maar boven zuig ik normaal gesproken niet vaker dan twee keer per week. Deze week werd dat gemiddelde zo ongeveer opgeschroefd naar twee keer per dag. Ik kan de poetslap en stofzuiger dus niet meer zíen! Vera en Thomas haalden vrijdagmiddag opgelucht adem: eindelijk mochten ze weer een treinbaan in de woonkamer bouwen die ook even mocht blijven staan. Uiteraard maakten ze daar gretig gebruik van: inmiddels ligt de vloer bezaaid met speelgoed hier beneden. Heerlijk!

Ondertussen vervolgden manlief en ik onze eigen huizenjacht. Op zijn verjaardag bezichtigden we er weer twee, waarvan we er één heel erg leuk vonden. Wie weet wordt dat dus wel iets. Genoeg stof tot nadenken onder de kerstboom in ieder geval! Vanmiddag gaan we eerst genieten van het cadeau dat ik manlief op zijn verjaardag gaf: een paardrijles met het hele gezin! Het werd natuurlijk weleens tijd dat ook hij een paard zou bestijgen 🐎. We hebben er alle vier héél veel zin in!


Vera kreeg haar rapport mee naar huis deze week. Dit keer betrof het een sociaal emotionele scorelijst. Vera is op school vrij aangepast in haar gedrag, alles wat ze moeilijk vindt gooit ze er bij ons thuis uit. Dit was dan ook de eerste keer dat we lazen dat het puntje 'aardig zijn' soms nog wat lastig voor haar is in de klas. De juf had erbij opgemerkt dat Vera graag met klasgenootjes speelt, maar ook ineens  heftig kan reageren en dingen zegt die ze eigenlijk niet zo meent. Fijn dat dit goed wordt gesignaleerd op school en dat de juf erop inspeelt en dit aanpakt met Vera samen!





Op donderdagmiddag kwam Vera's papa op bezoek. Tijd voor spelletjes! De spelregels vond Vera hierbij uiteraard totaal niet belangrijk, want tijdens ouderbezoekjes kan en mag ze veel dingen even helemaal zelf bepalen (waarbij ik zo nu en dan even een beetje bijstuur als ze uit de bocht dreigt te vliegen 😉). Het was mooi om te zien dat ze samen zoveel lol hadden.





Op vrijdag had Thomas maar een halve schooldag. Het jaar werd feestelijk afgesloten op het schoolplein. Kinderen, leerkrachten en ouders genoten samen van verse oliebollen rondom een gezellig kampvuur. Thomas hielp zijn juf met het uitdelen van de oliebollen en was helemaal in zijn element. In zijn mooie feestblouse mét stropdas stond hij te stralen. Fantastisch 😍!!





Nu deze drukke week erop zit is het tijd om samen kerstmis te gaan vieren. Kijk, Thomas stalde de kerstkoekjes die hij op school had gebakken uit, en ook het over-the-top-prachtige kerststuk van Vera kreeg natuurlijk een mooi plekje.

Ik wens jullie allemaal heerlijke, gezellige en super fijne dagen toe. Geniet met elkaar 💋!









Reacties

Best gelezen berichten