Week in beeld #24: een brandschoon huis, cadeautjes via het slaapkamerraam en... al helemaal in kerstsfeer!

Wat is dit toch een heerlijke tijd van het jaar hè? Ik ben er echt dol op! Deze week vierden we natuurlijk Sinterklaas, maar ook maakte ik onze woonkamer alvast een klein beetje kerstproof 🌲.
Zó gezellig!







Maar...eerst was het tijd om het huis en de tuin toonbaar te maken. Want deze week werden er foto's gemaakt van onze woning, zodat hij binnenkort de verkoop in kan. Spannend! Voordeel: mijn huis is nog nooit zo netjes geweest (voor zo lang als het duurt 😉...).
Na het poetsen en opruimen was het tijd om even samen te borrelen. Filmpje aan, wijntje erbij, lekker tegen elkaar aan op de bank hangen met zijn viertjes, heerlijk!








Op mijn werk had Sint me dit jaar behoorlijk in de watten gelegd. Bij beide werkgevers vond ik een presentje op m'n bureau. Wat een leuke manier om de werkdag te beginnen zeg!













Op 5 december was het dan eindelijk zover: pakjesavond! Zouden we dit jaar ook weer zo verwend worden met cadeautjes? Ja hoor...toen ik 'even boven iets ging pakken' bleek ons slaapkamerraam wagenwijd open te staan. En wat stond daar, naast ons bed; de zak van Sinterklaas. Vera en Thomas waren in rep en roer en helemaal enthousiast. Wat een feest! Binnen no time waren alle presentjes uitgepakt 😂. Vera was helemaal in haar nopjes met de pot vol ingrediënten om koekjes mee te kunnen bakken, want zoals ze zelf zei: "dat is écht een cadeau voor grote meiden!" En Thomas gilde het zowat uit van blijdschap toen hij hoorde dat Sint ons kaartjes voor de Winterefteling cadeau had gedaan. Je hoort het al: het werd een heerlijk avondje.




De volgende middag waren Vera en Thomas zoet met het in elkaar zetten van de Lego die ze hadden gekregen. Ze bouwden het dit keer bijna helemaal zelf, precies volgens de stapjes die in de instructie vermeld stonden. Knap hè?!
Daarna was het natuurlijk tijd om er lekker mee te spelen.











En toen...vond ik het tijd worden een beetje kerstsfeer in huis te halen. Dit jaar laat ik het gros van de spulletjes op zolder staan, want ik wil het huis niet te vol zetten voor het geval er kijkers mochten komen. Dus koos ik deze twee (echte) mini kerstboompjes uit, en hing er kleine gekleurde balletjes in. Vind je ze niet schattig ❤?












Toen ik samen met Vera door de plaatselijke HEMA kuierde zagen we ineens deze toffe blouses. Manlief kon écht wel een nieuwe kerstoutfit gebruiken, en voor Thomas kocht ik een matching exemplaar. Super leuk! De mannen zelf vonden ze gelukkig ook helemaal geweldig 😃.











Dit weekend doen we eens lekker rustig aan. Vera is flink verkouden en wij zijn ook wel toe aan een beetje relaxen in en om het huis. Nou ja...relaxen: gisteren bouwden Vera en Thomas de woonkamer om tot een heuse disco! Samen dansten ze erop los (en natuurlijk konden manlief en ik het niet laten ook af en toe een super coole move te maken).

En vandaag? We kijken wel wat de dag brengt. Een sneeuwpop misschien?? ☃
Fijne zondag allemaal!

Reacties

Best gelezen berichten