Vijf vragen die iedere ouder stelt tijdens Sinterklaastijd

Hoera! Sinterklaas is weer in het land! Natuurlijk is deze periode één groot feest voor groot en klein. Toch zijn er ieder jaar weer van die typische vragen die alléén gedurende deze weken van het jaar door mijn hoofd spoken. Herkenbaar?

1. Oké, ik beken: ik ben dus zo'n moeder die haar zaakjes al in oktober keurig op orde heeft. Wat zeg ik? Dit jaar begon ik eind augustus al met het doen van Sinterklaasinkopen. Je zou dus denken dat ik met gerust hart mijn hele to-do lijstje zorgeloos kan afvinken op de dag van de intocht:
- Schoencadeautjes: check
- Strooigoed: check
- Chocoladeletters: check
- Cadeaus voor pakjesavond: check
- Juten zak: check
- Inpakpapier: ch...  kak!! Ieder jaar weer 💀😠💣!! Euh...is de Action eigenlijk nog open?

2. Nog even over die schoencadeautjes: is er een wondermiddel wat ervoor kan zorgen dat die stuiterballen van mij ietsjepietsje langer in hun bed blijven de ochtend nadat ze hun schoen gezet hebben? Kwart voor zes op zondagochtend is namelijk écht te vroeg (vindt u ook niet, lieve Sint?). Tips? Iemand??

3. Als we dan toch bezig zijn: waar laat ik al die tekeningen, brieven en knutselwerkjes die speciaal voor Sinterklaas zijn gemaakt? Stiekem weggooien is ook zo wat. Maar help, mijn verstopplekken liggen allemaal vol! En nog wat: WAAROM weigert ons konijn wortels te eten (ik weet, het is een heel bijzonder exemplaar 😉)? Nu zit ík dus iedere zaterdagavond knagend op de bank al dat bewijsmateriaal te vernietigen (wel heel erg gezond natuurlijk).

4. Hoe zing ik in hemelsnaam op politiek correcte wijze al die super gezellige Sinterklaasliedjes mee? Als moderne mama wil ik uiteraard met mijn tijd meegaan, maar wat kwam er nu ook alweer in de plaats van 'knecht', 'zwart' en 'roe'?

5. Tot slot...de hamvraag: alles goed en wel, maar wat ís het Sintstressgehalte in deze periode bij ons thuis gigantisch zeg! Dus euh...wanneer vertrekt die goede man ook alweer weer terug naar Spanje? Wát zeg je, over twee weken pas?

Schààààt? Ligt de witte wijn koud??


Reacties

Best gelezen berichten