Week in beeld #15: lazy sunday, lekker lezen en heel veel dierenpret (met zelfs een zeehond in huis!)

Oh, wat hadden we afgelopen zondag een perfecte pyjamadag zeg! Nou ja, zoals je ziet hadden Vera en Thomas gewoon kleding aan, maar ikzelf heb de hele dag in mijn joggingbroek doorgebracht. Heerlijk! Voor Vera en Thomas had ik een groot speelkleed in de woonkamer neergelegd, waarop ze zich een hele poos opperbest vermaakten met een doos vol lego. Eerder was zelf spelen best heel erg lastig voor de kinderen, maar dit gaat steeds een stukje beter. Inmiddels is het speelkleed helemaal volgebouwd met allerlei prachtige creaties. Je snapt: ik ben apetrots!

Deze week stond natuurlijk in het teken van dierendag hier thuis, aangezien wij nogal wat huisdieren hebben (te weten een hond, konijn, twee cavia's en twee aquaria vol met visjes). Het feest werd nog groter toen onze knappe Kenya een wedstrijd van de plaatselijke dierenwinkel gewonnen bleek te hebben. Hoera! Ze kreeg een mooie nieuwe mand, een doos vol speeltjes en hondenkoekjes én een megazak met hondenbrokken. En ze mag officieel de titel van leukste hond van onze gemeente in 2017 dragen :-) ! Op deze foto is te zien hoe ze haar prijzenpakket inspecteert.

Vera is misschien wel de állergrootste dierenvriendin van ons vieren. Zij koos er op dierendag voor om de hond en haar cavia's voor te lezen. Aandachtig luisterden ze alle drie naar haar verhaal, kijk maar! Super schattig toch?







De nieuwe mand van Kenya stond een aantal dagen onaangeroerd in de woonkamer. Ze leek het maar een vreemd ding te vinden. Uiteindelijk ging ze er vrijdagavond, heel voorzichtig, dan toch eindelijk in liggen...










Een tijdje was voorlezen enigszins in het slop geraakt hier thuis. Maar sinds een aantal weken lezen we weer trouw iedere avond voor het slapengaan een heel verhaal of een stuk uit één van de leuke boeken die Vera en Thomas in hun kast hebben staan. Ter gelegenheid van de Kinderboekenweek mochten Vera en Thomas  beiden een nieuw boek uitkiezen op de vrije dag die door de lerarenstaking ontstond. Na een gezellige lunch met een vriendin en haar dochter gingen we naar de boekenwinkel. Vera en Thomas slaagden beiden snel. En we zijn diezelfde avond natuurlijk direct begonnen met voorlezen uit het kinderboekenweekgeschenk!

Maar...wat was er nu met die zeehond? Nou...ik had het over mezelf. Sinds deze week hoest ik me namelijk ongans, een jaarlijks terugkerend probleem waar ik inmiddels pufjes voor gebruik. Helaas kon ik door dat achterlijk harde geblaf niet mee naar het theaterstuk waar Vera en Thomas heengingen met mijn moeder en nichtjes dit weekend. Op één of andere manier lokt een situatie waarin ik stil moet zijn namelijk de ene na de andere gigantische hoestbui bij mij op. Gelukkig kon mijn schoonzus wel mee. Bijkomend voordeel: ik had nu even tijd om zelf een boek te lezen (dit boek is echt een aanrader trouwens) en terug te blikken op deze eigenlijk best behoorlijk feestelijke week!








Reacties

Best gelezen berichten