Maandoverzicht: juli en augustus 2023

Welkom bij dit dubbeldikke maandoverzicht, waarin ik vertel hoe onze juli én augustus waren. Ik start met een foto van ons mooie vakantiehuis in het Zwarte Woud in Duitsland. Wat hebben we daar twee leuke weken gehad! Maar daarover zo meteen meer 😊...
Allereerst terug naar juli. Aan het einde van het schooljaar deelde Thomas aan zijn juffen een kleinigheidje uit.

Aan het begin van de zomervakantie stonden er nog wat gezellige ouderbezoekjes voor zowel Vera als Thomas op de planning 💕.

En Thomas sloot het dansseizoen af door met zijn dansgroep een uitvoering te geven. Spannend, maar vooral heel erg leuk. Hij straalde en danste de sterren van de hemel!
In de eerste week van de zomervakantie mochten Vera en Thomas een paar dagen met mijn ouders op stap, naar Zeeland. Zo leuk 😎.
En ondertussen vierde ik een enorme mijlpaal: we ondertekenden ons boekcontract! Ergens dit najaar is het zo ver, en ligt ons boek in de boekhandel. Zo onwerkelijk, maar ook zo ontzettend gaaf! Ik kan niet wachten tot het zo ver is 😅.
Mijn ouders gaven me ter gelegenheid van dit heuglijke feit een mooie bos bloemen cadeau.
Halverwege de zomervakantie vertrokken we met zijn viertjes naar Duitsland, waar we twee weken vertoefden in het Zwarte Woud. Wat is het daar prachtig zeg! En bij ons huisje was het alsof ze al wisten dat ik eraan kwam, want verstopt in de bosjes bij de ingang trof ik dit kerstig tafereeltje aan 😂.
In zo'n mooi gebied moet er natuurlijk gewandeld worden. Thomas vond dit hartstikke leuk, maar Vera was iets minder enthousiast. Zij sjokte vooral een beetje achter ons aan 🙈. Lekkere puber is het 😉.
Maar stiekem genoot ze best wel van het mooie uitzicht op de waterval die we onderweg tegenkwamen, hoor.
We verbleven in het plaatsje Gernsbach, een klein maar erg mooi dorpje. 
Vanuit ons huis konden we ook fijn wandelen. Deze foto maakte ik tijdens een wandeling met alleen mijn man en Thomas 💚. Vera bleef lekker thuis chillen. 
Dit vond Vera wél erg leuk: het ZKM museum in Karlsruhe, vol allerlei hightech bijzonderheden. Echt een aanrader!
En dit was ook een (letterlijk) hoogtepunt van de vakantie: een bezoekje aan het pretpark Europa-Park. Samen met mijn man ging Vera in een mega hoge achtbaan 😱, en ik zocht met Thomas ook de hoogte op en genoot van dit uitzicht over het hele park. 
Natuurlijk bezochten we ook het prachtige Baden-Baden. 
Wat een chique bedoening was het daar, geweldig 😍!
Na twee weken was het voor mij weer tijd om te gaan werken. Gelukkig had ik in de kringloop een mok gevonden die helemaal bij mijn mood aansloot 😂.
Aan het einde van de zomervakantie vierden we dat Thomas alweer veertien jaar werd! Eerst met een barbecue samen met zijn ouders en één van zijn biologische zusjes en haar pleegouders. Gezellig!
En toen nog met een feestje samen met andere familie en vrienden. Thomas genoot met volle teugen 💝.

Daarna zat de zomervakantie er alweer op. Met frisse moed gingen we het nieuwe schooljaar in. Vera vond het maar wat spannend; naar de 2e van de middelbare... Thomas had er vooral veel zin in. Gelukkig is de kop er inmiddels alweer af en vinden we langzamerhand allemaal ons normale ritme weer terug. Ook fijn!

Prettige september allemaal 💋💋!!
 

Reacties

Best gelezen berichten