Week in Beeld #73: feest in huis, spelen in de sneeuw, flinke griep en... afscheid van onze lieve Dobby...


Kijk eens met wat voor prachtig knutselwerk Thomas uit school kwam deze week! Een mooi versierde kerstboom met een heleboel glitters (en dus weer opnieuw een sparkly en shiny explosie hier in huis ๐Ÿ˜‚!).  Inmiddels hebben de kids kerstvakantie en ben ikzelf ook twee weken vrij, zรณ fijn! We zijn de vakantie op vrijdagavond gestart met een inpandig logeerpartijtje: Vera's matras werd naar Thomas' kamer gesleept en ze sliepen wonderwel prima. En wat vonden ze het gezellig samen!
Terug naar afgelopen weekend. Omdat manlief dinsdag jarig was vierden we het zaterdag alvast een beetje. Met zijn viertjes gingen we naar de bioscoop, waar we de nieuwe Asterix en Obelix film zagen. Voorafgaand aan de film gaf Thomas nog even een showtje op het podium, haha ๐Ÿ˜„.
Daarna gingen we uiteten bij een Grieks restaurant. Binnen no time hadden de kids voor zichzelf een rondleiding in de keuken geregeld. Ik moet altijd zo lachen om hun schaamteloze vragen, ze zijn zo ontwapenend! De kok maakte zelfs dit speciale roosje van tomaat voor ze ๐Ÿ’–.
Zondagochtend werden we wakker in een sprookjesachtig wit landschap, wauw! Natuurlijk gingen we direct naar buiten toe. Er werden sneeuwballen gegooid, gezichtjes getekend in de sneeuw en natuurlijk maakten we ook voetafdrukken naast elkaar in de sneeuw. Kenya de hond vond de sneeuw ook geweldig en raakte niet uitgespeeld. Uiteraard zijn ook haar pootafdrukjes bij die van ons te vinden! ๐Ÿพ


In de middag bakte manlief deze lekkere appeltaart, mmm!
Maandag was een spannende dag voor Thomas: hij ging thuis spelen bij zijn vriendje uit de klas ter gelegenheid van diens verjaardag. Daarom shopten we samen een tas vol Paw Patrol cadeautjes bij elkaar, want daar is zijn vriendje dol op. Het werd een gezellige middag, de pleegmoeder (ja, hoe toevallig is dat, Thomas' vriendje woont ook in een pleeggezin!) stuurde allemaal leuke fotootjes door. Thomas was vooral verrukt van de kleine pannenkoekjes die ze helemaal zelf hadden mogen bakken. Zo mooi en bijzonder dat Thomas nu zo'n leuk contact heeft met een klasgenootje!
Maandagavond voelde ik me helemaal niet lekker: keelpijn, koude rillingen en pijn in mijn armen en benen. Dinsdag ging ik werken, maar eigenlijk ging het totaal niet. Omdat ik na deze week twee weken vrij zou zijn wilde ik toch persรฉ gaan. Dinsdagavond, de dag dat manlief echt jarig was, lag ik ziek op de bank. Reuze feestelijk ๐Ÿ™ˆ… De dag erna bleef ik toch maar thuis, want de klachten waren inmiddels alleen maar erger geworden. Griep! Van Vera kreeg ik dit lieve briefje. Ze wenste me geluk en beterschap, wat wil een mens nog meer ๐Ÿ˜!
Op woensdagavond had Vera een kerstdiner op school. Net als vorig jaar wilde ze weer rendierbroodjes met chocoladepasta maken. Dit zijn ze geworden, met de credits voor Vera en manlief ๐ŸŽ„! Vera had een heerlijke avond en genoot met volle teugen. Vol enthousiaste verhalen kwam ze na een uurtje weer terug thuis.
Donderdag kwam ze weer zo enthousiast uit school: "ik heb groot nieuws mama, ik heb verkering!". Een jongen uit haar klas had haar gevraagd en ze had "ja" gezegd. Ze was helemaal in haar nopjes ermee ๐Ÿ’•.
Helaas moest ik de kinderen toen minder leuk nieuws vertellen, want ons konijn Dobby was die ochtend overleden. Dikke tranen volgden, want Dobby heeft wel acht jaar bij ons gewoond! We zullen hem missen, met al zijn eigenaardigheden. Deze foto is van een paar jaar terug, Dobby kroop toen nog graag onder onze salontafel om daar even te chillen.


Gelukkig was er die middag afleiding, want de mama van Vera kwam op bezoek. Ik had het bezoek met Vera uitgebreid voorbesproken, want we bleven binnen omdat ik nog niet lekker was, en de laatste keer dat het bezoek gewoon thuis was liep dit niet zo lekker. Wat fijn dat het nu wel erg gezellig werd voor Vera en haar mama! Samen installeerden ze zich aan de eettafel met thee, nagellak en tekenspullen. Vervolgens wisselden ze tips uit voor de leukste spelletjes om op te tablet of telefoon te spelen. Het was mooi en bijzonder om te zien hoe Vera haar moeder hielp de juiste app te vinden ๐Ÿ’.
En dit is alweer de laatste foto van dit weekoverzicht. Omdat we zรณ trots zijn op hoe de kids de eerste periode op hun nieuwe school doorgebracht hebben, stond er vanochtend voor hen beiden een kerstpakketje klaar in deze leuke zakken. Met "oud-en-nieuw-stokken" (zo noemde Vera de sterretjes voor Oudjaarsavond ๐Ÿ˜‚,) een rendier van chocolade, lekkere thee en knutselspulletjes. Wat waren ze blij verrast! Een mooi begin van de kerstvakantie. 
Ik wens jullie allemaal prachtige dagen toe ๐Ÿ’‹๐ŸŽ„๐ŸŽ‡๐Ÿ’‹!!










Reacties

Best gelezen berichten