Maandoverzicht: maart 2023

Dit maandoverzicht ziet er wat 'anders-dan-anders' uit. Deze site en ik blijken vandaag geen vrienden te zijn πŸ˜‘πŸ˜‰, dus na eindeloos stoeien met het op de juiste plek krijgen van mijn foto's en tekst, heb ik besloten het een keer over een andere boeg te gooien: ik voorzie de foto's van een onderschrift! Best leuk voor de verandering, toch?! 

Maart was een hele mooie maand, waarin we veel fijne momenten beleefden. Helemaal aan het begin van de maand gingen de kinderen (tijdens de voorjaarsvakantie) logeren bij mijn ouders, waardoor mijn man en ik weer eens samen uit eten konden. Genieten! Ook nam ik een extra dagje vrij om iets leuks met de kinderen te ondernemen. Met zijn drietjes gingen we een dagje naar Den Bosch. Thomas genoot van een echte Bossche bol van Jan de Groot, iets wat al heel lang op zijn verlanglijstje stond πŸ˜‹.

Er waren voor Thomas meer bijzondere momenten deze maand, want hij mocht ons rondleiden door zijn school, waar ze een aantal weken met het thema 'kunst' aan de slag waren geweest. Vol trots liet hij de eindresultaten zien. Ook vierden we dat we alweer zeven jaar zijn pleegoudervoogd mogen zijn πŸ’–.

Zoals je aan de foto's ziet gebeurde er nog veel meer deze maand. Het hoogtepunt was wel een weekendje weg naar Lauwersoog, wat we cadeau hadden gedaan aan mijn man voor zijn verjaardag. We hadden een heel fijn huis gehuurd via AirBnB (met een hottub die we helaas niet warm gestookt kregen πŸ˜“). We gingen een dagje naar Groningen, waar we speciaal voor mijn man (die dol is op dat soort dingen) het game/animatie/stripmuseum 'Storyworld' bezochten. Erg leuk!

Na een weekend in de sneeuw vond ik het weleens tijd worden om de paasdecoratie tevoorschijn te halen. Vooral omdat ik in Groningen nieuwe hangers (super schattige konijntjes van vilt 😍) had gekocht. Ook scoorde ik in de plaatselijke kringloop een mooie bonbonniΓ¨re. 

Ook voor Vera stond er genoeg bijzonders op de planning: zij kreeg vanuit school de opdracht om een dagje stage te lopen op het werk van haar ouders/verzorgers. Nu was mijn man precies die dag vrij en op mijn werk mogen niet zomaar kinderen aanwezig zijn, dus bedacht ik een ander plan. Ze mocht meelopen met mij als schrijver! Want laten we wel wezen; een boek schrijven is niet niks πŸ˜‰. Ze leerde van alles aan de hand van schrijfopdrachten, schreef zelfs een stukje over haar eigen leven, keek mee met hoe Carlos en ik te werk gingen en beantwoorde vragen over schrijven die ik vooraf voor haar had bedacht. Ze maakte foto's van de dag en een mooi filmpje voor op onze Instagram pagina (@faserood). Ze vond het een erg leuke dag!

De ouders van Thomas kwamen weer gezellig eten en samen met zijn moeder maakte Thomas lekkere pannenkoeken. Ook ikzelf kookte weer eens uitgebreid en... we gingen nΓ³g een keer uiteten. Dit keer samen met Thomas, want Vera ging op schoolkamp. Wat een heerlijke maand was dit!

Fijne april alvast allemaal πŸ’‹πŸ’‹!!

Ons huisje in Lauwersoog

Samen lekker eten
Bossche bollen!
Rondleiding op school
Zeven jaar voogdij πŸ’•
Mooie wandeling in Lauwersoog
Groningen!
Digitale tekening van Thomas in Storyworld


Zo schattig!
Blij met mijn vondst
Foto door Vera op haar stagedag 
Zo lief: Vera tekende op haar én mijn hand een hartje 😍
Samen pannenkoeken bakken met zijn mama
Uitgebreid kokerellen
Mmmm, wat een heerlijk einde van deze mooie maand!



















































Reacties

Best gelezen berichten