Maandoverzicht: januari 2023

 

Daar is 'ie dan hoor: het allereerste maandoverzicht van 2023! Ik hoop dat dit een prachtig mooi jaar gaat worden voor jullie allemaal 💖. Oudjaarsavond vierden wij met zijn viertjes thuis. Vera stak wat klein vuurwerk af terwijl Thomas binnen een feestje bouwde (hij is zo bang van al dat geknal...). Het was een gezellige avond.
En...op 2 januari mocht ik kaarsjes uitblazen. Handig: Vera was in december 14 geworden, dus het was een kwestie van omdraaien van de cijfers 😂. In de avond namen we mijn ouders mee uit eten en verder was het een lekker rustig dagje. 
Actiefoto 😁!
Mijn schoonmoeder is inmiddels verhuisd naar een seniorenflat. Natuurlijk moest er nog wel het één en ander gebeuren dus hielpen we haar een dagje mee. Ik moest heel erg lachen toen we deze vaas met kerstballen plus instructies aantroffen in het zitje voor de lift 😂.
Weer een nieuwe kringloop ontdekt, en hele goede vondsten gedaan. Ik ben vooral blij met de dvd-box van Ally McBeal, dat was 'vroeger' één van mijn favoriete series. Later deze maand had ik genoeg tijd om ernaar te kijken, maar daarover zo meer...
Eerst een mooie foto die ik maakte op een zondagochtend, toen ik wandelde met de hond.
Nog even wat kerstige foto's: op de laatste dag van de kerstvakantie maakten we samen eindelijk de Ikea kerstkoekjes die ik daar al in november had gekocht. Ze waren helemaal niet lekker trouwens 🙈.
En scoorde ik nog wat kerstdeco in de sale 😍!
Kijk nou hoe leuk: Kenya mocht een ochtendje mee naar mijn werk. Alle patiënten van de afdeling reageerden zo enthousiast. Heel bijzonder om te zien wat zo'n beestje voor anderen kan betekenen.
Beauty-alert! Vera had haar allereerste galafeest op school en kon eindelijk de glitterjurk aan die ze met mijn ouders samen had geshopt tijdens hun tripje naar Londen. Normaal draagt ze eigenlijk het liefst stoere oversized kleding, dus het was een hele transformatie. Ze had een topavond!
Op één van de zondagen deze maand gingen we ontbijten bij Ikea en daarna gezellig de winkel even door. We kochten een nieuwe salontafel en een opbergkast.
Yes! Sneeuw! Gelukkiger kun je mij niet krijgen, ik was dus heel blij dat we even een paar dagen konden genieten van een winterwonderland. 
Thomas is zó trots: van zijn spaargeld heeft hij een tweepersoonsbed gekocht! Wat een metamorfose van zijn kamer zeg. Hij deed een heleboel speelgoed weg (naar familie en de kringloop) en nu was er eindelijk ruimte voor. Hij is dolgelukkig en ligt er het liefst de hele dag in 😴.
Kijk eens hoe bijzonder: de moeder van Vera was op vakantie geweest en had niet alleen voor Vera, maar ook voor ons cadeautjes meegenomen. Ik kreeg deze porseleinen lepel, waarop je bijvoorbeeld olijfjes kunt serveren. Een aantal jaren geleden had ik nooit gedacht dat ons contact zo ontspannen zou kunnen worden. Iets waar we met zijn allen heel trots op zijn en wat ontzettend fijn is voor Vera 💕.
Nou, en dit was dus waarom ik zoveel tijd had om dvd's te kijken: ik werd weer harstikke ziek deze maand. Een week lang lag ik met koorts op bed en de bank. De week erna was het helaas nog niet echt beter en nog altijd hoest ik me helemaal suf. Ik kwakkel echt de winter door... Hebben jullie daar ook zo'n last van? 
Wel iets heel leuks: Mattijs deed op zijn werk een workshop 'stippen' en daarna leerde hij het ons ook. Met zijn viertjes stippelden we deze ontbijtbordjes vol. Mooi hè?
Dit was mijn best gelukte exemplaar.
En nog iets heel leuks: we zijn begonnen met de promotie van ons schrijfproces, om mensen alvast mee te nemen in ons verhaal en te enthousiasmeren voor ons boek (wat er nog moet komen, maar daarover later meer). We hebben al heel veel mooie reacties mogen ontvangen. Vind je het ook leuk ons te volgen? Dat kan op Instagram via @faserood. 

Fijne februari allemaal 💋💋!!

Reacties

Best gelezen berichten