Maandoverzicht: juni 2022

Poeh hé, het lijkt net alsof ik eergisteren het vorige maandoverzicht heb geschreven. En dat terwijl er zo ontzettend veel is gebeurd in deze maand. Of misschien juist daardoor..? We werden nogal geleefd, zullen we maar zeggen. Maar daarover zo meer. We begonnen deze maand met een fijne shopsessie: ik ging de stad in met Vera en Thomas voor nieuwe kleding en schoenen.
We slaagden goed! Dit waren Vera's nieuwe aanwinsten 😍.
Naast winkelen in de stad ontdekte ik deze maand ook twee toffe (voor mij nieuwe) kringloopwinkels in de buurt. Dit grappige tegeltje vond ik in één van de twee winkels.
Met mijn werk had ik een teamdag, samen losten we een 'moord' op. Hier hadden we zojuist het moordwapen gevonden. Juist ja, een schroevendraaier.
Thomas was inmiddels dus een aantal zomerse kledingitems rijker, maar had ook nieuwe spulletjes voor paardrijden nodig. Dus bezochten we samen de Decathlon. Natuurlijk werd daar ook even flink gesport 😅.
Vera was zo zenuwachtig dat ze echt even mijn hand moest vasthouden (wat ik helemaal niet erg vond 💖) tijdens de open avond van haar nieuwe middelbare school. Eindelijk zou ze voor het eerst haar klasgenoten gaan ontmoeten. Spannend! Gelukkig werd het een hele leuke avond, ze was ontzettend opgelucht na afloop.
Het hectische van deze maand kwam vooral doordat mijn schoonmoeder plotseling moest worden opgenomen in het ziekenhuis. Eerst mijn moeder en nu zij, wat een schrik! Tot overmaat van ramp had Mattijs op dezelfde dag een positieve coronatest en kon hij dus niet naar zijn moeder toe. Gelukkig kon ik voor hem inspringen door van alles te regelen en naar haar toe te gaan. Hij was daar zo blij mee dat ik dit lieve kaartje van hem kreeg. En onze buren kwamen heerlijke kersen brengen. Zo fijn 💕! Gelukkig is mijn schoonmoeder inmiddels weer thuis en herstellen onze beide moeders goed.
Ook Thomas kende een spannend moment deze maand: hij had zijn allereerste dansuitvoering. Wat een feest was dat zeg! Hij genoot met volle teugen en danste de sterren van de hemel 💃.
En de dag erna... was ik dus aan de beurt. Hier heb ik net weer mijn mondkapje afgestoft om een test te gaan doen (vanwege mijn werk in de zorg moest dat bij de GGD). 
En voilà: hij was positief...
Gelukkig voelde ik me op Vaderdag nog niet al te beroerd en kon ik een lekker ontbijtje voor Mattijs regelen samen met de kinderen. Natuurlijk met cadeautjes erbij!
De dag erna had Vera twee grote tassen gevuld klaarstaan op haar kamer. Ze ging namelijk op schoolkamp! Wat waren we blij dat ze coronavrij kon vertrekken zeg. Ze genoot er intens van en kwam afgepeigerd terug (zoals het hoort 😉).
Ondertussen waren ook haar nieuwe schoenen (die we niet in de stad hadden gevonden tijdens het winkelen, maar online bestelden) binnen gekomen. Ze is er erg blij mee.
Ik was ondertussen van dinsdag tot en met vrijdag best beroerd, maar gelukkig niet heel ernstig ziek. Ik had vooral last van verhoging, verkoudheid, koppijn en flinke vermoeidheid. En op dag vijf had ik het helemaal gehad met het in huis rondhangen. En dus ging ik maar foto's maken in de achtertuin 😂.
De tekst op dit buisje badzout is er eentje om te onthouden voor mij. Ik ben best moe na zulke drukke weken en corona. Ondertussen is er ook bericht gekomen van de uitgever over ons boek, en ligt daar nog een flinke herschrijfklus te wachten. Veel werk, maar wel ontzettend leuk en uitdagend om te gaan doen! We hebben mooie feedback gekregen waarmee we ons manuscript echt denken te kunnen gaan verbeteren. En hopelijk leidt dit uiteindelijk tot publicatie 🙌. Maar... voor dit hele proces gaan we echt héél rustig de tijd nemen, hebben we besloten (al zal ik mijzelf daar vast nog regelmatig aan moeten helpen herinneren 🙈).

Afgelopen zondag zat mijn quarantaine er dan toch echt op. Zo fijn! Samen met Thomas ging ik naar mijn ouders toe en we gingen met hen uit lunchen op een heel mooi plekje, waar Thomas allemaal boten kon spotten.
Het was er echt prachtig! Ik heb er enorm van genoten.
In de tuin van mijn ouders waren allerlei bloemen te vinden en samen met mijn moeder stelde ik dit boeket samen 💝.
Thomas was ook lekker creatief: deze week bouwde hij op de ontbijttafel een treinbaan, waarop alle producten van de ene naar de andere kant konden worden vervoerd. Gek jong, hahaha!
En... inmiddels zit het schooljaar er hier alweer bijna op. Tijd om bedankjes voor de leerkrachten klaar te maken. Dit keer een zakje toffees met de tekst 'jij bent goud waard' erop. Leuk geworden, vind je ook niet?

En hiermee sluit ik dit maandoverzicht af. Aankomende maand gaan we genieten van de vakantiesfeer en hopelijk veel leuke dingen doen met elkaar. Fijne juli allemaal 💋💋!!
 

Reacties

Best gelezen berichten