Maandoverzicht: juni 2021


Welkom bij mijn allereerste maandoverzicht! Joehoe!! Ik had er helemaal zin in om al mijn leuke foto's en verhalen van de afgelopen maand met jullie te kunnen delen. Ondanks dat ik direct merkte dat het een goede keuze was om Week in Beeld te stoppen (want mijn zaterdagen vullen zich nu als vanzelf met het schrijven aan het boek) mistte ik het wel hoor. Hopelijk geldt dat ook voor jullie, en lezen jullie weer gezellig mee.

Deze maand had van alles en nog wat in zich. Van super warm weer tot bijna herfstige dagen, van hele leuke dingen tot toestanden met snot: ik ga het je allemaal vertellen.

We starten met deze zonnige foto van Thomas die met zijn voeten (en kaalgeschoren koppie 😁) verkoeling zoekt in het badje. Op zo'n zelfde warme dag kwamen zijn ouders bij ons eten: broodje hamburger in de achtertuin 😎😋!

We gingen ook een keer lekker zwemmen met zijn drietjes, op een vrijdagmiddag na school. Wel een beetje heftig hoe ontiegelijk wit mijn benen zijn 😱...
Eind mei keken we met zijn vieren naar het laatste concert van The Streamers. Wat was het leuk! Stiekem bestelden we voor allebei de kinderen een T-Shirt, die een tijdje later binnenkwamen. Ze waren er héél erg blij mee!
En hier werd ík heel erg blij van: we gingen deze maand weer eens uit eten in ons favoriete Sushi restaurant. Dit keer alleen met Thomas, want Vera...
Logeerde een weekend bij mijn ouders. Samen met ons nichtje en hen ging ze een dagje naar Amsterdam. Eerst naar Madame Tussaud en daarna naar Wondr (het 'Instagram museum', waar je dus allerlei van dit soort maffe foto's kunt maken). Dit hadden ze allebei voor hun verjaardag gekregen van opa en oma, maar door corona moest het telkens uitgesteld worden. Nu kon het eindelijk! Ze hadden de tijd van hun leven.
Natuurlijk vierden we ook Vaderdag, wat ontbijt op bed en een boel cadeautjes betekende 😍. We kwamen er trouwens dit jaar achter dat Vera's school kennelijk vanaf groep 7 geen cadeautjes meer knutselt. Gelukkig ging zij zelf thuis aan de slag.

Ze klom ook in de pen toen ze van ons een excuusbriefje aan de juf moest schrijven. De sfeer in de klas was een aantal weken niet zo best, en Vera had ook een duit in het zakje gedaan door regelmatig erg brutaal tegen de juf te doen. De juf was heel blij met de brief en Vera was opgelucht dat de situatie was opgelost.
Al een hele poos wilde Thomas naar een trampolinepark toe. Nu kon dat weer, en boekte ik voor de kinderen een uurtje springplezier. Ze waren uitgeput daarna, maar vonden het geweldig 😅.

Deze schattige foto wilde ik jullie ook niet onthouden: dit is Kenya wanneer ze mee mag om de kinderen uit school te halen. Ze kijkt heel geconcentreerd of ze Thomas al ergens ziet lopen 😍.
Die kon trouwens niet elke dag naar school deze maand, hij werd namelijk maar liefst twee keer verkouden en moest dus ook twee keer getest worden. Gelukkig kreeg hij beide keren een kindertest en viel het hem allemaal mee. Inmiddels hij hij Dapperheidsdiploma A én B dus ontvangen 😂, en allebei de testen waren negatief.
Vera had een bijzonder bezoekje deze maand, namelijk met haar moeder plus opa en oma. Met zijn allen gingen we ergens wat drinken en daarna een eindje wandelen. Vera spotte overal wilde konijntjes en vond dat helemaal fantastisch 🐰. Ook werd ze enorm verwend met allerlei leuke cadeautjes, ze heeft dus flink genoten.
Helaas zag de dag erna mijn werkdag er zo uit: thuiswerken met een wc rol binnen hardbereik, want de tissues had Thomas allemaal opgebruikt 😪. Wat een snotboel zeg! Natuurlijk deed ook ik braaf een test, en ook die was gelukkig negatief. 

Dan nog wat gezelligere foto's om mee af te sluiten: de eerste werkjes vanuit school beginnen zo aan het eind van het schooljaar weer meer naar huis te komen. Zó leuk. Vera tekende zichzelf (mét bril en een paar flinke borsten 😆) en Thomas maakte een creatie van de Nederlandse vlag gecombineerd met de Surinaamse vlag 💖. 


Prachtig toch?
Ik hoop dat jouw maand net zo fijn en veelzijdig was als die van ons. 
Begin augustus weer een volgend maandoverzicht, dat keer van juli 🌞.
Mocht je in de tussentijd leesvoer nodig hebben: lees dan hier mijn nieuwste blog, die ook verscheen bij de Club van Relaxte Moeders. 

Fijne maand allemaal 💋💋!!















Reacties

Best gelezen berichten