Week in Beeld #107: een weekend in Gent, een gesprek met de juf van Vera en een komische speeldate


Kijk nou eens wat een zonnige foto! Vorig weekend maakte ik met manlief samen een citytrip naar het mooie Gent. Van mijn ouders hadden we voor ons 12,5 jarig huwelijk een hotelbon cadeau gekregen en die gebruikten we dit weekend.
Wat een prachtige stad is Gent, heel erg leuk! En wat boften we natuurlijk met het weer zeg, de hele dag door zon 😎.
We struinden lekker op ons gemakje samen door de stad en liepen ook door dit toffe straatje vol graffiti.

Eigenlijk was er op elke plek wel iets moois te zien. Gent is echt een aanrader wat mij betreft!
Natuurlijk spendeerde we ook de nodige tijd op het terras. Ik dronk een heerlijke alcoholvrije cocktail met frambozensap. En uiteraard proefde we ook echt Gents bier!
Aan het einde van de middag zochten we ons hotel op om daar in de buurt in de avond lekker uit eten te gaan.
Natuurlijk vergeet een kloek als ik ook tijdens zo'n weekendje weg de kinderen niet. Voor hen kocht ik in de stad een kleinigheidje: deze leuke kerstballen. Beetje vroeg, maar ze zijn wel heel gaaf hè?!
Over de kinderen gesproken, die hadden ondertussen een superleuke logeerpartij bij mijn ouders, samen met onze nichtjes. Vera mocht met één van hen samen naar een klimbos en vond dat helemaal fantastisch, en Thomas ging met het andere nichtje naar een leuke speeltuin toe. Wat hebben ze genoten!
Op maandag begon het gewone leven weer, haha. In de avond maakten Thomas en ik met de hond een flinke wandeling. Hier rent hij lekker met haar door het park.
Deze week stond er voor mij een bezoekje aan de mondhygiëniste op de planning. Ze gaf me deze flosdingetjes mee. Ik heb ontzettend gelachen, want ze was heel erg trots op hoe goed ik had gepoetst sinds de vorige keer. Ik werd zo geprezen dat ik bijna het gevoel had dat ik na afloop een speeltje uit zou mogen kiezen, maar ik kreeg dus alleen deze dingen mee 😂.
Op donderdag had ik een startgesprek met de juf van Vera. Zo fijn om te horen dat die hartstikke tevreden is met hoe Vera het doet in de klas, ik ben super trots! Ook stelde ze wat vragen over Vera's achtergrond en ons gezin, want dat is tegenwoordig iets waar Vera zelf minder open over praat in de klas. Ze wil toch het liefste 'gewoon' zijn, dat begint steeds meer een rol te spelen merken we.
In de avond deden we samen een nieuw spel wat Thomas voor zijn verjaardag had gekregen, Zippy Racers. Erg leuk, hoewel Vera een hoop stennis schopte toen ze verloor... 🙈
Wat een moppie is onze Kenya toch hè? Ze kreeg deze week een nieuw tuigje, in meisjesachtig roze. Nu vinden we haar stiekem nóg schattiger 😍.
Op vrijdagmiddag kwam Vera's vriendin van school spelen, gezellig! Het werd een leuke, komische speeldate omdat dit meisje qua karakter heel erg veel overeenkomsten met Vera bleek te hebben. Vlak voor het avondeten kwam ik erachter dat ze ook ADHD heeft 😊. Het was een lekkere drukke bende dus hier, hahaha!
Het kwam dus goed uit dat we Pizzarette aten: zo konden de kinderen telkens hun eigen pizzaatje maken en tussendoor even van tafel af om te spelen. Vera genoot echt ontzettend van deze speelafspraak, ze bleef maar zeggen hoe leuk ze het vond en dat ze er maandag alles over wilde vertellen in de klas. Heerlijk voor haar, ik genoot helemaal met haar mee 💖!

Dit weekend staan er ook weer gezellige dingen op de planning. Zo gaan we naar de verjaardag van het jongste zusje van Thomas, die ook in een pleeggezin woont. Fijn om elkaar weer te zien.

Wat zijn jouw plannen? Fijn weekend allemaal 💋💋!!

Reacties

Best gelezen berichten