Maandoverzicht: april 2023



Wat een heerlijk maand was dit! April zat namelijk bomvol leuke dingen. Het begon al goed, want op 1 april (geen grap 😉) ging ik een weekendje naar Brussel met een vriendin. 
Helaas was het op zaterdag erg regenachtig, maar toch bewonderden we deze mooie stad. Ook gingen we lekker uit eten en hadden we eindeloos tijd om te kletsen, zo fijn!
Op zondag gingen we naar het Atomium. Daar was ik ooit als kind geweest, maar daar kon ik me weinig van herinneren. Binnenin waren allerlei lichteffecten te zien én genoten we van een heel mooi uitzicht. Het was zeker de moeite waard om deze bijzondere plek te bezoeken, vonden wij. Na een uitgebreide lunch sloten we ons weekendje af. 
Deze maand probeerde ik eindelijk ook weer eens wat nieuwe recepten uit, zoals deze tortellini-salade met pesto, mozzarella en tomaatjes. Hij viel goed in de smaak bij het hele gezin 😋. We hebben hier thuis soms de neiging een beetje in een 'voedsel-sleur' terecht te komen, waarbij we ons afvragen wat we nu-weer-eens-zullen-eten en dan telkens uitkomen op weer ongeveer hetzelfde als de weken ervoor. Het testen van nieuwe gerechten helpt om dit te doorbreken. 
Yes! Het was Pasen 🐇. Nog steeds vonden de kinderen dat daarbij eieren moesten worden gezocht, dus verstopten wij braaf deze exemplaren in de achtertuin. En ze werden allemaal gevonden hoor!
In de middag was het weer raak, want we gingen bij mijn ouders op bezoek en mijn vader had een heuse speurtocht bedacht waarbij de kleinkinderen aan de hand van een rebus op zoek moesten naar eitjes.
Kijk eens hoe gezellig; deze mooie krans hangt sinds kort naast onze voordeur. Vreselijk kneuterig natuurlijk, maar ik houd ervan 😍.
Feest! Mijn schoonmoeder was jarig en een tijdje terug verhuisd, en dus had ze in het zaaltje onderin het appartementencomplex waar ze nu woont een heleboel mensen uitgenodigd om dit te vieren. Het werd een gezellige middag 💝.
Op de school van Thomas werkten de leerlingen de afgelopen periode aan het thema 'kunst.' En zo leuk: met de hele klas bezocht het Mondriaanmuseum en het Kröller Müller Museum. Thomas genoot er enorm van, hij vindt dit soort dingen erg interessant. Deze mini-Mondriaan maakte hij zelf. Mooi hè?!
Mmmm, Koningsdag. We genoten van een oranje donut 💛.
En een lunch met biertje in de zon op het terras in de stad 🌞. 
Nog meer feest: mijn ouders waren 50 (!!) jaar getrouwd en dat moest natuurlijk gevierd worden met familie en vrienden. Toen ze trouwden was er geen geld voor een bruidstaart, dus die kwam er nu wél. Vera had de eer om van alle gasten een polaroidfoto te maken en Thomas zorgde ervoor de iedereen iets opschreef in het gastenboek. Wat een bijzondere dag was dit zeg 💖!
Na al die festiviteiten was het tijd om uit te rusten. En dat deden we in Drenthe, op onze vaste oppas-stek waar we inmiddels alweer negen jaar komen om voor de dieren te zorgen. Hier zit ik heerlijk in het zonnetje een boek te lezen 📖.
En natuurlijk moesten er ook, net als ieder jaar, marshmallows geroosterd worden 🔥. 
We genoten volop tijdens deze korte vakantie, maar daarover nog veel meer in het volgende maandoverzicht. 

Fijne maand mei allemaal 💋💋!!
 

Reacties

Best gelezen berichten