Maandoverzicht: oktober 2022

Wat een heerlijke maand was oktober zeg! We deden volop leuke dingen en genoten enorm. Onze lieve hond Kenya ook, want aan het begin van de maand was het natuurlijk dierendag. Wat was ze blij met haar nieuwe speelgoed 😍!
Kijk eens, ik heb een nieuwe zonnebril! Ook een nieuwe 'gewone' bril trouwens, en deze leukerd kreeg ik daar dus gratis bij. 
Het was Kinderboekenweek en natuurlijk zochten we, zoals ieder jaar, een leuk boek uit.
Oktober zou oktober niet zijn zonder een fijne boswandeling 💛.
Dit was ook echt een topdag: met deze twee lieverds ging ik naar de Zijperstraat in Alkmaar, waar we maar liefst vijf (!) kringloopwinkels bezochten. Kijk maar eens hoe vrolijk ik daarvan werd (check dat blije ei op de achtergrond 🙈).
We slaagden ontzettend goed, en dit was mijn topvondst: allemaal toffe vintage kerstkussenhoesjes. I love it 💖!!
We kochten voor het eerst dit jaar oliebollen, bij het kraampje van Corrie. Mijn man is er dol op (op oliebollen, ik geloof niet dat hij Corrie al eens heeft ontmoet 😉) en was dus erg blij toen hij 's avonds uit zijn werk kwam en Corries bollen aantrof.
Nog meer lekkers: om te vieren dat wij alweer vijf jaar pleegoudervoogd van Vera mogen zijn maakte mijn man haat lievelingstaart: kwarktaart! 
Ik dompelde me deze maand al meermaals heerlijk onder in kerstsferen. Zo fijn, deze tijd van het jaar 😇.
Thomas en ik ruimden samen zijn bureau eens grondig op. Dat was hard nodig. Dit was het eindresultaat!
Vera's vader kwam op bezoek, samen met hem gingen we uit lunchen en winkelen. Een gezellige middag! Vera kocht dit toffe kettinkje van haar zakgeld 😀. 
Op één van de zondagmiddagen had ik ineens een paar uur tijd voor mijzelf. Lekker met een Halloween koffie en donut...
...naar een foute kerstfilm gekeken 😁!
In één van de weekenden maakten we op zondag een  borrelplank in plaats van avondeten. Wat een verwennerij (en wat een hoop lekker eten in deze blog zeg 🙊).
Nog meer kerst: ik was bij Ikea en bewonderde daar hun collectie van dit jaar 🎄.
Leuk idee 🎅!
Thomas mocht ons een rondleiding geven op zijn school. Hij vond het geweldig om alles te laten zien. Hier is hij bezig met arbeidstraining.
Ook zijn ouders kwamen op bezoek. Ze bleven eten en daarna kozen we dilemma's uit ons 'Dilemma op dinsdag' boek. Wat hebben we met elkaar gelachen zeg, vooral toen Thomas' moeder echt met ovenwanten aan ging proberen haar mobiel te bedienen 😂.
Kijk eens hoe prachtig: in de herfstvakantie bezochten we met zijn viertjes de kerstshow van Intratuin Duiven. Echt een enorme aanrader, sprookjesachtig mooi.
Nog meer opgeruimd: Vera mestte haar kledingkast uit. Zoals je ziet was ook dat hard nodig!
Natuurlijk kon er toen wel weer wat nieuws bij. Samen gingen we een dagje shoppen in Utrecht 💕. Ze koos hele leuke dingen uit, waaronder dit vest.
En toen was het tijd om samen met Thomas voor twee nachtjes op vakantie te gaan. We hadden een fijn hotel geboekt in Valkenburg. Voor het eerst met zijn tweetjes weg!
Daar hoorde natuurlijk Limburgse vlaai bij 😋.
Wat een mooi stadje is Valkenburg zeg!
Natuurlijk gingen we ook de grotten in 😊.
En vanaf de kasteelruïne wees Thomas ons hotel aan 😎.
Ondertussen was Vera een weekend met mijn ouders weg, naar Londen! Ze maken met ieder kleinkind wat naar de middelbare school gaat een citytrip. Echt geweldig! Vera vond het een fantastische reis en hield me via WhatsApp gelukkig van al haar avonturen op de hoogte. Deze foto maakte ze op de boot.
En met deze vrolijke eekhoorn, die vlakbij Buckingham Palace woont en waarvan Vera ook een foto maakte, sluit ik dit maanoverzicht af 😍. Het waren topweken!

Fijne november allemaal 💋💋!!
 

Reacties

Best gelezen berichten