Maandoverzicht: september 2022

Oeps: een weekje te laat! Ik was vorige week zo druk (waarover later meer) dat ik helemaal vergat een maandoverzicht te maken. Dus nu alsnog 😊. Dit was onze maand september!

Thomas ging met zijn klas naar een perenboomgaard, waar ze onbeperkt mochten plukken. Dat liet hij zich geen twee keer zeggen; met twee volle tassen kwam hij thuis 😄🍐.

Vera is, zoals jullie weten, gestart op de middelbare school. Pfff, wat een verandering is dat toch. In de eerste weken zat ik er bovenop omdat ik wilde dat ze een goede start had qua huiswerk en leren, maar eigenlijk werkte dat averechts en kregen we vooral veel strijd. Dit lieve briefje kreeg ik van haar toen ze het goed wilde maken met me na de zoveelste hondsbrutale uitbarsting 💖. Gelukkig hebben we inmiddels een beter modus gevonden en is er weer iets meer rust in huis.
En anders... een wandeling maken met de hond maakt mijn hoofd altijd heerlijk leeg 😉.
Deze maand probeerde ik twee nieuwe recepten: deze lekkere mocktails met 7UP, vlierbessensiroop, citroen, frambozen en munt...
...én: verrukkelijke poké-bowls. Smullen 😋!
Oh, wat was ik blij dat de temperatuur eindelijk zakte. Zelfs alle regen kon me niet deren: eindelijk werd het weer herfst! Ik houd ervan 🍂. Ik decoreerde me suf met pompoenen.
En deze mooie herfstkrans van gedroogde bladeren. 
Yes! Eindelijk liet ik mijn haren weer eens knippen en ik kreeg ook nog een mooie kleurspoeling. 
In het één na laatste weekend van de maand ging ik een dagje met Thomas op pad. Eerst naar een toffe kringloopwinkel...
En daarna naar mijn ouders, waar hun kat heerlijk van het herfstzonnetje zat te genieten 😻.
Ondertussen was Vera met mijn man samen op een markt met allerlei leuke animé spulletjes. Daar liet ze zichzelf in Mangastijl tekenen. Wat een knapperd hè? 

Sowieso ben ik apetrots op hoe ze het allemaal doet op haar nieuwe school en ook in contact met haar ouders. Soms is dat best even ingewikkeld, zoals tijdens het bezoekje van haar moeder deze maand. Maar ze kan zichzelf steeds beter verwoorden en durft aan te geven wat ze wel en niet wil. Knap is dat! Ook de papa en mama van Thomas kwamen langs, zij aten gezellig andijviestamppot mee. 

Aan het einde van de maand was ik een hele week vrij om verder te schrijven aan ons boek. Heel fijn om daar even echt veel tijd voor te kunnen maken 💻. 
En op de allerlaatste dag van de maand vertrok ik voor een weekend weg met 7 middelbare schoolvriendinnen. We hadden een tof huisje gehuurd.
Mét een hottub 😍 (bloedheet kan zo'n ding worden trouwens 😅!). Het werd een topweekend waarin we vooral heel uitgebreid hebben gekletst over van alles en nog wat. 

Fijne oktober allemaal 💋💋!!
 

Reacties

Best gelezen berichten